Web Analytics Made Easy - Statcounter

میخائیل اولیانوف در سخنانی خاطرنشان کرد که به احتمال زیاد در این هفته یا هفته آینده جلسه وزیران کمیسیون مشترک برجام خواهیم داشت.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین، روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با سی‌ان‌ان گفت: «نشست وزیران کمیسیون مشترک درباره توافق هسته‌ای ایران ممکن است این یا هفته آینده برگزار شود، زیرا مذاکرات برای بازگرداندن این توافق به داخل کشورها کشیده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

اولیانوف در ادامه گفت: «توپ اکنون در زمین آمریکاست. امیدوارم واشنگتن واکنش مثبتی نشان دهد. اگر این اتفاق بیفتد، به احتمال زیاد در این هفته یا هفته آینده جلسه وزیران کمیسیون مشترک برجام خواهیم داشت. در واقع، ما به مرحله نهایی بسیار نزدیک هستیم.»

این دیپلمات روسی گفت: روسیه نسبت به آخرین نسخه توافقی که توسط دیگر مذاکره کنندگان به ایران ارائه شده است، دیدگاه مثبتی دارد.

از سوی دیگر، شبکه تلویزیونی بلومبرگ روز سه شنبه به نقل از یک دیپلمات اروپایی آگاه به مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی اعلام کرد که اتحادیه اروپا پاسخ ایران به طرح بروکسل برای اجرای کامل توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ موسوم به برجام را «سازنده» می‌داند.

بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، چنین موضعی نشانه مثبتی در ارتباط با پاسخ ایران است که دوشنبه شب پیرامون طرح «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برای وی ارسال شد.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در این باره اضافه کرد که دیگر طرف‌های مذاکرات برچیدن تحریم‌های ضدایرانی از جمله آمریکا، چین و روسیه نیز باید درباره پاسخ ایران به طرح بورل نظر دهند.

در همین ارتباط، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با تأیید دریافت پاسخ ایران به پیشنهاد اروپا در مذاکرات رفع تحریم‌ها، از بررسی این پاسخ توسط اروپا و سایر طرف‌های برجام خبر داد.

سخنگوی «جوزف بورل» با اشاره به پاسخ ایران به پیشنهادات اتحادیه اروپا درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها گفت: ما در حال بررسی آن (پاسخ ایران) و مشورت با سایر طرف‌های برجام و آمریکا در مسیر پیش رو هستیم.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز دوشنبه با اشاره به اینکه ایران آخرین جمع بندی خود راجع به مسائل باقیمانده را به طور مکتوب به هماهنگ کننده اتحادیه اروپا ارائه می‌دهد، گفت: بعد از ارائه جمع بندی، باید ببینیم که چه بازخورد و واکنشی می‌بینیم. اگر طرف آمریکایی با انعطاف باشد در نقطه توافقنامه خواهیم بود و اگر واکنش آمریکایی تکرار مصیبت‌های داخلی آمریکا باشد، باید بیشتر حرف بزنیم و گفتگو کنیم.

دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌ها و احیای برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) بعد از حدود ۵ ماه وقفه، از پنجشنبه هفته گذشته در وین پایتخت اتریش از سر گرفته شد. طرف‌های اروپایی و غربی به ویژه آمریکا پیش از این مدعی شدند که متن توافق نهایی شده اما هیئت مذاکره کننده کشورمان اعلام کرد که هنوز بر سر برخی موضوعات توافق حاصل نشده است؛ توافقی که واشنگتن در سال ۲۰۱۵ به طور یک طرفه از آن خارج شد. جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که پایدار بودن تضمینیِ رفع تحریم‌ها، لازمه رسیدن به توافق است.

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت امور خارجه ایران واشنگتن ایران حسین امیر عبداللهیان میخائیل اولیانوف جوزف بورل حسین امیرعبداللهیان اتحادیه اروپا روسیه اروپا وین کمیسیون مشترک اتریش چین برجام خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت اتحادیه اروپا پاسخ ایران رفع تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۵۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزمو چاینا، این سری دارای تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ هستند. تراشه جدید به طور واقعی آزمایش شده و عملکرد آن بهتر از انتظارات و بدون داغ شدن دستگاه بوده است.

Kirin۹۰۱۰ جایگزین تراشه های Kirin۹۰۰۰ شده که روی گره پردازشی کلاس ۷ نانومتری نسل دوم SMIC ساخته شده که به آن N+۲ نیز می گویند. تراشه های Kirin ۹۰۰۰ نیز براساس همین فرایند فناورانه ساخته شده اند.

SMIC بزرگترین پیمانکار تراشه سازی چین در جهان است. با توجه به ذخیره محدود موبایل های Pura ۷۰، پیش بینی می شود ظرفیت تولید تراشه های جدیدKirin هنوز محدود باشد. با این وجود تولید یک مدل پرچمدار جدید با تراشه جایگزین نشان می دهد هواوی اندک اندک چالش ذخایر تراشه خود را در بحبوحه تحریم های آمریکا با کمک نسخه های داخلی برطرف می کند.

البته اینکه SMIC چگونه توانسته تراشه های مذکور را بدون دسترسی به ابزارها و فناوری های خارجی بسازد، هنوز مشخص نشده است.

طبق گزارش ها تراشه جدید Kirin۹۰۱۰ دارای هسته خوشه ای مشابه نسخه های پیشین است. می توان Kirin۹۰۱۰ را یک نسخه تراشه Kirin۹۰۰۰ دانست که نسبت به نمونه های پیشین بازده بالاتری دارد.

با این وجود به نظر می رسدKirin۹۰۱۰ با وجود قدرت رایانشی بیشتر، سرعت عملکرد هسته آن کندتر است.

براساس گزارش های پیشین سریPura ۷۰ موبایل هایی پرچمدار با تمرکز بر عکاسی هستند. این سری شامل ۴ مدل Pura ۷۰، Pura ۷۰پرو، Pura ۷۰پرو پلاس و Pura ۷۰اولترا است.

کد خبر 6092832

دیگر خبرها

  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • موبایل پرچمدار هواوی تحریم‌های تراشه آمریکا را دور زد
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • روسیه: با اعمال تحریم‌های احتمالی اروپا گاز گران‌تر می‌شود
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • بورل: رویارویی هسته‌ای به یک احتمال واقعی تبدیل شده است
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • اروپا نیاز به قوای هسته‌ای مستقل دارد
  • پاسخ به بازدارندگی ایران با بازنویسی سناریوی ناکام «تحریم»