Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@23:22:46 GMT

حرم امام حسین(ع)؛ حریم امن دلدادگان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۰۸۲۵

حرم امام حسین(ع)؛ حریم امن دلدادگان

مرحوم حاج اسماعیل دولابی رحمت الله علیه فرمودند: خدای منان نه تنها انسان ها را اسیر و گرفتار امام حسین(ع) کردند، بلکه دل ها را نیز عاشق و شیدای حضرت نمودند و برای همین، نمونه های فراوانی از عاشقان امام حسین(ع) را در عالم می بینیم که برای هیچ شخص دیگری مشاهده نمی شود؛ یک نمونه اش مرحوم حاج هادی ابهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

ایشان در حرم مولا امیرالمومنین (ع) نشسته بود و چپق می کِشید. طلبه ای از جلوی ایشان رد می شود و می گوید: این پیرمرد خجالت  نمی کِشد در حرم حضرت (ع) چپق می کِشد. وقتی پیرمرد این جمله را می شنود به طلبه می گوید: بالام جان گل بورا(بیا این جا) یک پک بزن. 

طلبه می گوید: من به تو اعتراض می کنم که چرا این جا چپق می کِشی حالا می گویی من هم یک پُک بزنم؟! بالاخره با اصرار، طلبه چپق را به لبش می گذارد، یک مرتبه می بیند فرشتگان، فوج فوج در حال صعود و نزول هستند.

حاج هادی می گوید: چپق را به من بده. می گیرد و دوباره به طلبه می دهد و می گوید: دوباره پک بزن و طلبه همان صحنه را می بیند.

مرحوم ابهری می گوید: من این جا دارم کِیف می‌کنم و چپق می کِشم وگرنه می دانم در این جا نباید چپق کِشید. طلبه می گوید: نوش جانت! من فکر می کردم مثل مردم عادی این جا نشسته ای و چپق می کِشی. ایشان آن قدر عاشق و واله امام حسین(ع) بود که گاهی می دیدند در مجالس به طرف شخص ناشناسی می رود و با او روبوسی کند.

به او می گفتند: آقای حاج هادی! مگر او را می شناسی؟ این چه کاری است انجام می دهی؟ 

می گفت: این آقا بوی کربلا می دهد، بویش به من رسید، فهمیدم از کربلا برگشته است. 

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری قرآن و عترت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اسماعیل دولابی واقعه عاشورا کربلای معلی امام حسین ع چپق می ک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۸۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ پیکر این پدر شهید امروز بر دستان مردم شهید پرور کرج تشییع و در جوار فرزند شهیدش در قطعه پدران و مادران شهدا در گلزار شهدای امام زاده محمد به خاک سپرده شد.

شهیدطلبه همایون معدنی از ررمندگان بسیجی ۸ سال دفاع مقدس و متولد ۱۳۴۶ بود که در دوم مرداد ماه ۱۳۶۷ در جبهه جنوب در منطقه کوشک به شهادت رسید.

دیگر خبرها

  • یاد مرحوم هادی نوروزی در بازی پرسپولیس - سپاهان زنده شد +فیلم
  • ۱۲ طلبه و ۴ مداح که اعضاء بدن‌شان اهداء شد/ انتشار شماره جدید «خیمه»
  • معلمی که امام خمینی(ره) خطبه عقدش را خواند
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • پدر طلبه شهید همایون معدنی به فرزند شهیدش پیوست
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • تصویری دیده نشده از علی انصاریان در پشت صحنه یک فیلم
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد