Web Analytics Made Easy - Statcounter

ژاک روشا رئیس اتحادیه ملی تولیدکنندگان سبزیجات فرانسه، اعلام کرد، خشکسالی شدید این کشور در فصل تابستان، موجب کاهش ۳۵ درصدی تولید محصولات میوه و سبزیجات شده است.

به گزارش ایران اکونومیست از اسپوتنیک، وی سه‌شنبه شب در مصاحبه با رادیو فرانسه گفت: در تولید محصولات کشاورزی ضرر کرده‌ایم. در حال حاضر تخمین می‌زنیم که این ضررها بین ۲۵ تا ۳۵ درصد باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر به دنبال استقلال و امنیت غذایی هستیم، باید راه ادامه تولید محصولات کشاورزی در خاک فرانسه را پیدا کنیم. 

وی در مورد تمهیدات به کار گرفته شده در فرانسه در خصوص مصرف آب گفت: با توجه به محدودیت‌های آبی، برای تامین امنیت غذایی باید تمهیدات بهتری به کار گرفته شود. ما باید واقع بین و عمل گرا باشیم. نباید استخرهای خود را پر از آب کنیم. با این حال، استفاده از آب برای ادامه تولید برای استقلال غذایی فرانسه ضروری است. 

این مقام فرانسوی همچنین گفت که امروز از هر دو محصول کشاورزی در بازار فرانسه، یک محصول وارداتی است و کشاورزان برای مقابله با این خشکسالی بی‌سابقه به حمایت دولت نیاز دارند. 

به گزارش ایران اکونومیست، سومین موج گرمای بی‌سابقه در فرانسه همچنان ادامه دارد و با تشدید دما، خشکسالی تقریبا تمامی بخش‌های این کشور اروپایی را متاثر و آن را گرفتار بزرگترین خشکسالی از اواسط قرن بیستم تاکنون کرده است. 

رطوبت خاک که یکی از شاخص‌های خشکسالی است، از ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) تاکنون کمتر از حد نرمال (متوسط مقدار در دوره ۱۹۹۱-۲۰۲۰) بوده و از آن به بعد وضعیت رو به وخامت گذاشته است. از ۱۷ ژوئیه (۲۶ تیرماه) این شاخص به رکورد خشکسالی در سال‌های گذشته رسید و از ۶ اوت (۱۵ مرداد) رکورد خشکسالی سال ۱۹۵۸ را نیز پشت سر گذاشت و تابستانی خشک‌تر از سال ۱۹۷۶ را در فرانسه رقم زد. 

فرانسه پیشتر دوره‌های خشکسالی را تجربه کرده بود اما این بار همزمانی این دوره خشکسالی با کمبود بارش وضعیت وخیم‌تر از گذشته را ایجاد کرده است. گرمای هوا در بهار امسال خاک را در مقایسه با خشکسالی سال ۱۹۷۶ خشک‌تر کرده است. هوای فرانسه در بهار آن سال ۱.۷ درجه سانتی گراد خنک‌تر بود و در نتیجه تبخیر کمتری از سطح خاک صورت گرفته بود. 

هشدارهای کم‌آبی و نیز بی‌آبی در ۹۳ بخش شهری در فرانسه دولت را به اتخاذ تدابیر بی‌سابقه و در چهار سطح واداشته است. هر استان و بخش بنابر شدت خشکسالی که «بحران» بالاترین سطح آن است، یکی از سطوح را اجرا می‌کند و البته این تدابیر با تصمیم دولت و یا مقام‌های محلی تغییراتی را هم خواهند داشت. به این ترتیب مصارف اولویت دار ذخیره آب (بهداشت، امنیت مدنی، آب آشامیدنی، بهداشت و تامین آب حیوانات) اعلام می‌شوند. همچنین در محدوده‌های بحرانی آبیاری فضای سبز و برداشت آب برای آبیاری کشاورزی نیز به استثنای برخی از محصولات حساس ممنوع است. 

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: فرانسه ، اتحادیه اروپا ، خشکسالی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فرانسه اتحادیه اروپا خشکسالی تولید محصولات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۰۸۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر شرکت توزیع برق خراسان رضوی در همایش علمی تخصصی کاهش حوادث در شبکه برق منطقه سبزوار گفت: برای رفع ناترازی مصرف برق و کاهش خاموشی‌ها در بخش کشاورزی نهضت تولید محصول سبز با برق سبز در خراسان رضوی به عنوان نخستین استان کشور آغاز شد .

خدابنده افزود: با پیگیری‌های انجام شده از وزارت نیرو این مصوبه ابلاغ شد و همه مالکان چاه‌های کشاورزی با نصب پنل خورشیدی می‌توانند در این طرح مشارکت کنند.


وی گفت :‌برای امسال و در مرحله نخست هزار پنل خورشیدی در نظر گرفته شده است و در صورت نیاز و استقبال کشاورزان این میزان افزایش خواهد یافت و ۳۵ شرکت پیمانکاری آماده نصب این پنل‌ها هستند .

 خدابنده افزود:  با هماهنگی با استانداری و دیگر مراجع برای پرداخت تسهیلات به کشاورزان اقداماتی را انجام شده است  تا روند اجرای کار تسریع شود.

دیگر خبرها

  • تصویب نصب هزار پنل خورشیدی برای تولید برق سبز در خراسان رضوی
  • ارزش صادرات محصولات کشاورزی به ۶.۲ میلیارد دلار رسید
  • حمل بیش از ۲۸۰ هزار تن گندم از خوزستان به سراسر کشور
  • کم آبی در کمین لرستان/ بارش‌های پرتکرار هم حریف خشکسالی نشد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • فرانسه جایگاه خود را بین ۱۰ اقتصاد برتر از دست می‌دهد
  • خشکسالی، کشت گل محمدی در خراسان رضوی را ۱۰ درصد کاهش داد
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • آخرین آمار از میزان بارش‌ها در کشور / ایران از خشکسالی دور شد؟
  • ۳۵ میلیارد ریال تسهیلات مکانیزاسیون جذب ششتمد خراسان رضوی شد