Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک وکیل دادگستری از دادستان کل کشور خواست که پرونده وکیل محمودرضا جعفر آقایی که در شاهرود در مقابل دیدگان همسر و فرزند ۵ ساله‌اش به قتل رسید، به دادسرای جنایی تهران احاله شود.

رسول کوهپایه زاده در گفت‌وگو با ایران اکونومیست در این باره اظهار کرد: این جنایت خونین نه تنها جامعه وکالت کشور بلکه همه حق طلبان و عدالت خواهان و افکار عمومی جامعه را به شدت در بهت و حیرت  و حزن و اندوه فرو برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  او دوران کاراموزی وکالت خود را تحت سرپرستی اینجانب انجام داد.  اولین روز که جهت پذیرش و امضای فرم وکیل سرپرست به دفتر اینجانب آمد، او را جوانی با ادب، باهوش، هدفمند و سرشار از امید و انگیزه یافتم؛ البته دوران کارآموزی خود را هم با سخت کوشی و مسئولیت پذیری به پایان رساند و اخیرا به افتخار وکالت پایه یک دادگستری نائل آمده بود.

وی افزود: با توجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات به سر می برد و نظر به محدودیت های قانونی، امکان بیان برخی از مطالب وجود ندارد که البته این موضوعات با شرح و تفسیر کامل جهت کمک به کشف حقیقت و شناسایی قاتلین به مراجع ذی صلاح اعلام شده است.

این وکیل دادگستری تصریح کرد:  علت اصلی و انگیزه آمرین و مسببین قتل، اطلاع و آگاهی همکار مقتول مان از حقایق بسیار مهم و حیاتی بود که  نشان می‌داد قاتلین او قبلاً هم نسبت به سر به نیست کردن شخص دیگری جهت جلوگیری از آشکار شدن ابعاد گسترده فعالیت های مجرمانه خود اقدام کرده بودند؛ لذا بلافاصله بعد از اطلاع قاتلین   از  این مهم و قتل وکیل مرحوم جهت انجام اقدامات لازم قانونی در این خصوص، دستشان به خون همکار مظلومان آغشته شد. حسب اطلاع مرحوم جعفر آقایی بعد از اصابت گلوله در راه انتقال به بیمارستان، هویت و مشخصات قاتل را بیان می نماید و خانواده و دوستان نزدیکش هم از این مهم مطلع می شوند.

کوهپایه زاده ادامه داد: با توجه به شواهد امر و حسب اعلام قبلی مرحوم، عامل اصلی قتل صراحتاً و به کرات از زندان اوین ایشان را تهدید کرده بود؛ لذا به نظر می رسد جهت کشف حقیقت، دامنه تحقیقات نباید صرفاً به محل وقوع قتل محدود شود. 

وی در پایان گفت:  ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های مسئولان قضایی و انتظامی پرونده مفتوحه در شاهرود از محضر دادستان معظم کل کشور استدعا داریم با توجه به فوریت و ضرورت و اهمیت  موضوع با صدور دستورات لازم به ویژه تاکید بر ورود اداره کل اطلاعات استان مربوطه به عنوان ضابط در پرونده و استفاده از تمام امکانات قانونی و اطلاعاتی و امنیتی جهت شناسایی و جلوگیری از اختفا یا خروج از کشور عاملین قتل و نیز عندالزوم و در صورت صلاحدید تمدید شرایط لازم جهت احاله پرونده به دادسرای جنایی تهران اجازه ندهند که خون به ناحق ریخته شده وکیل مظلوم در سحرگاه عاشورا پایمال شود و آمرین و مسببین اصلی این جنایت که هویتشان هم چندان مخفی نیست از عقوبت این قتل نفرت انگیز و اجرای عدالت در امان بمانند و جسورتر از قبل باز هم به قتل و حذف  فیزیکی اشخاص ادامه دهند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: رسول کوهپایه‌زاده

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۰۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آزادی مشروط در انتظار بابک زنجانی؟
  • کوهپایه زاده: بابک زنجانی امکان بهره‌مندی از «آزادی مشروط» را دارد
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل
  • دستگیری ۵ نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ ۵ نفر دستگیر شدند
  • لیست 6 نفره از وکلای خوب تهران به همراه سوابق