Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ حسن حبیبی به مناسبت فرا رسیدن ۲۶ مرداد، سی و دومین سالروز ورود نخستین گروه آزادگان به کشور، این روز را یادآور بازگشت غرورآفرین دلیرمردانی همیشه سرافراز به میهن اسلامی دانست که در سنگر دفاع از نظام و کشور در دوران دفاع مقدس شجاعانه جنگیدند.

او افزود: ۲۶ مرداد فرصت مغتنمی است تا به یاد بیاوریم که عزت، اقتدار و امنیت امروز کشور مدیون مجاهدت، صبر و تحمل آزادگانی است که ایام سخت اسارت در اردوگاه‌های رژیم بعثی را مردانه تاب آوردند و با این عمل «جهاد و مقاومت» را در همه ملت‌های مسلمان و آزادی خواهان جهان معنا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان گفت: ملت قدرشناس ما ولایتمداری، استواری و صلابت آزادگان و صبر و استقامت آنان را تا ابد فراموش نخواهندکرد.

به گفته سرهنگ حبیبی، آزادگان دفاع مقدس در دوران اسارت، شرایط سختی را گذراندند، اما در عین حال با حفظ دین و اعتقادات و دلبستگی خود به اسلام، امام و انقلاب موجب افتخار و آبرومندی ملت خود در برابر دشمن شدند.

نخستین گروه آزادگان سرافراز در روز ۲۶ مرداد سال ۱۳۶۹ پس از سال‌ها اسارت در زندان‌ها و اسارتگاه‌های رژیم بعث عراق، قدم به خاک پاک میهن اسلامی گذاشتند.

ایران ۴۳ هزار و ۱۷۳ آزاده دوران دفاع مقدس دارد که ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از آنان گیلانی هستند.

۳۷ درصد از آزادگان گیلانی حدود ۹ سال اسیر رژیم بعثی عراق بودند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادگان دفاع مقدس دوران اسارت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه کمیته تخصصی اعزام و اسکان ستاد مرکزی راهیان نور با موضوع هماهنگی های ستادی و برنامه ریزی اجرایی اولیه اعزام و اسکان کاروان های راهیان نور غرب و شمالغرب سال ۱۴۰۳ و ارایه گزارش عملکرد قرارگاه های حاضر از فعالیت های ایام اوج راهیان نور با حضور سردار مجید سوری ریاست جانشین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج و سرهنگ پاسدار روح الله محمد حسین زاده دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار شد.

در ابتدای این نشست سردار سوری گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب از ۱ مرداد آغاز و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد. تعداد زائرین نسبت به سال گذشته از رشد دو برابری برخوردار است، به همین دلیل باید آمادگی کامل و پشتیبانی همه جانبه داشته باشیم.

سرهنگ محمد حسین زاده در ادامه این نشست گفت: حل مشکلات زیر ساختی یادمان های جنوب کشور یکی از اولویت های اصلی است که باید با پای کار آمدن دستگاه های اجرایی انجام شود.

کد خبر 6093303 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • حمدان: حمله زمینی به رفح موجب توقف مذاکرات خواهد شد
  • توطئه برهنگی برنامه نفوذ دشمن برای استحاله و براندازی است
  • عملیات وعده صادق موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • عملیات «وعده صادق» موجب شکست بازدارندگی رژیم صهیونیستی شد
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • یکپارچگی نیروهای مسلح موجب یاس و ناامیدی دشمن است
  • نقش سنگرسازان بی سنگر در تاریخ انقلاب ماندگار است
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم
  • دشمن می‌داند دست ما پُر است/ وعده صادق به ملت ایران ابهت داد