Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:11:27 GMT

رسانه ها باید نقش خود را در توسعه اقتصادی ایفا کنند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۱۳۳۸

رسانه ها باید نقش خود را در توسعه اقتصادی ایفا کنند

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی باستین روز چهارشنبه در آیین تقدیر از خبرنگاران افزود: خبرنگاران نقش و جایگاه حساسی در پویایی جامعه دارند و بواسطه ایجاد ارتباط بین مردم و مسئولان می‌توانند نقش اثرگذاری ایفا کنند.

وی ادامه داد: کشور اکنون دچار جنگ چند جانبه و بویژه تحریم‌های طالمانه استکبار جهانی است که بیشترین آثار آن نیز در عرصه اقتصاد نمایان می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باستین عنوان کرد: اصحاب رسانه با دانش عمیق خود باید در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال بخوبی تاثیرگذار باشند.

وی گفت: ضعف فرهنگ سرمایه گذاری و کار در استان بوشهر موضوعی است که رسانه‌ها باید به صورت ویژه به آن بپردازند.

باستین بیان کرد: در چند سال اخیر فضای سرمایه گریزی و سرمایه ستیزی در استان بوشهر حکمفرما بوده است که رسانه باید این فضا را به سمت سرمایه‌پذیری سوق دهند.

وی یادآور شد: استان بوشهر در حوزه خبرنگاری ظرفیت بسیار خوبی دارد که این ظرفیت باید در راستای کمک به مردم در کنار دولت قرار بگیرد.

باستین تاکید کرد: خبرنگاران باید نقد سازنده خود را از دستگاه‌ها دریغ نکنند و در مقابل دستگاه‌های اجرایی نیز باید خود را پاسخگوی رسانه‌ها بدانند چراکه چیزی برای پنهان کاری از حوزه رسانه وجود ندارد.

وی گفت: از خبرنگاران توقع است چهره مطلوب‌تری از اوضاع اقتصادی استان بوشهر به تصویر بکشند تا زمینه جذب سرمایه گذاران به این استان بیش از پیش فراهم شود.

معاون استاندار بوشهر گفت: خبرنگاران باید سقف مطالبه‌گری خود را از سطح استانی فراتر برده و آن را به سطح‌های ملی و بین المللی سوق دهند.

باستین اظهار کرد: رسانه‌ها باید صدای رسای مردمان استان بوشهر باشند تا بتوانند براحتی مطالبات آنان را در فضاهای ملی و بین المللی مطرح کنند.

وی گفت: بین دستگاه‌های اجرایی، سرمایه‌گذاران و رسانه‌ها باید ارتباط منسجم تعریف و برای پروژه‌های مختلف پیوست فرهنگی دیده شود تا از این طریق فعالان رسانه‌ها بخوبی حمایت شوند.

باستین افزود: باید همکاری متقابلی بین مردم و رسانه‌ها ایجاد شود تا خدمات دولت به نحو شایسته و مطلوب‌تری به جامعه عرضه شود.

وی با اشاره به افتتاح محل جدید فعالیت خانه مطبوعات بوشهر (واقع در مجتمع فرهنگی ۹ دی) عنوان کرد: برای تجهیز خانه مطبوعات اقدام‌ اساسی خواهد شد و با هدف حمایت از خبرنگاران تسهیلاتی با نرخ بهره‌ ۴ درصد و بازه پرداخت پنج ساله استفاده کنند.

وی یادآور شد: خانواده خبرنگاران نیز چنانچه مهارت منجر به اشتغال دارند هیچ محدودیت تسهیلاتی برای آنها وجود نخواهد داشت.

در این آیین کتاب خاطرات خبرنگار فقید بوشهری علی پیرمرادی، حبیب قاسمی پیشکسوت رسانه استان و همچنین فصل‌نامه نامه شفیعی (نسخه فصل بهار) اثر نصرلله شفیعی دیگر پیشکسوت رسانه‌ای استان بوشهر رونمایی شد.

برچسب‌ها بوشهر استانداری بوشهر تسهیلات بانکی توسعه اقتصادی روز خبرنگار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر استانداری بوشهر تسهیلات بانکی بوشهر استانداری بوشهر تسهیلات بانکی توسعه اقتصادی روز خبرنگار رسانه ها استان بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اظهار کرد: استان بوشهر در تدوین سند ملی توسعه دریامحور نقش مهمی دارد و سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است.

وی نام خلیج فارس را همیشگی و ابدی دانست و اضافه کرد: در تلاش هستیم که از اقتصاد دریایی و مزیت این سرمایه مهم در استان بوشهر بر اساس تأکیدات مقام معظم رهبری بیشتر استفاده شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت مهم خلیج فارس در استان اظهار داشت: یکی از سیاست‌های مهم اقتصادی در استان بوشهر استفاده از مزیت‌های خلیج فارس در ابعاد گوناگون است.

وی استفاده از حوزه اقتصادی خلیج فارس را مایه اقتدار و توانمندی دانست و بیان کرد: اکنون از خلیج فارس استفاده حداقلی می‌شود و در زمینه طرح‌های آب‌شیرین‌کن ظرفیت مهمی در این عرصه فراهم است که باید فعالیت‌ها افزایش یابد.

باستین تجارت دریایی از دیگر ظرفیت‌های استفاده از خلیج فارس دانست و خاطرنشان کرد: استفاده گردشگری از دیگر مزیت‌های بهره جستن از خلیج فارس محسوب می‌شود که در این راستا طرح‌های مهمی تدوین شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر، بهره‌برداری از ظرفیت شیلات، پرورش آبزیان، معادن، نفت، گاز و صنایع بزرگ پتروشیمی را از دیگر ظرفیت‌های مورد استفاده خلیج فارس اعلام و بیان کرد: در راستای استفاده بیشتر از خلیج فارس معاون اول ریاست جمهوری تدوین سند ملی توسعه دریامحور را مورد تأکید قرار داده است.

کد خبر 6097730

دیگر خبرها

  • کرمان آیدکس معرفی ظرفیت‌های مغفول برای توسعه سرمایه‌گذاری
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شده است
  • توسعه طرح‌های راه‌سازی در استان بوشهر از اولویت‌ها است
  • آیا ساخت شهر فرودگاهی در ایران توجیه پذیر است؟
  • استان بوشهر از مزیت‌های اقتصاد دریایی بهره‌مند می‌شود
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • تسویه ۱۹۰ میلیارد تومان از بدهی‌های آب و فاضلاب بوشهر
  • نقش نفت در رشد اقتصادی و توسعه زیرساخت‌ها مشهود است
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی