Web Analytics Made Easy - Statcounter

ظاهرا ماراتن مطالبه بازنشستگان و کارگران برای اجرای مصوبات شورای عالی کار و مصوبه هیات امنای سازمان تامین اجتماعی هم در خصوص افزایش مستمری بازنشستگان و هم در خصوص اجرای مصوبه حق مسکن کارگران در نقطه پایانی قرار دارد.

در طول ۵ ماه گذشته یک فرآیند بسیار طولانی، نفس‌گیر و پرچالشی بین کارگران، بازنشستگان و دولت سپری شد؛ با وجود این‌که مسیر برای انعطاف دولت، قانون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار بود که هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی برای سال ۱۴۰۱ مستمری بازنشستگان این سازمان را مطابق با مصوبه دستمزد‌های شورای عالی کار افزایش داد. بر این اساس، می‌بایست از ابتدای سال ۱۴۰۱ حداقل مستمری‌ها به میزان ۵۷ درصد و مستمری‌های سایر سطوح نیز به صورت پلکانی به میزان ۳۸ درصد زیاد می‌شد.

بیشتربخوانید:

جزئیاتی از طرح دولت برای افزایش حقوق کارمندان و بازنشستگان کشوری

با این وجود، دولت برخلاف مصوبه شورای عالی کار و همچنین نظر هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی، میزان مستمری بازنشستگان را کمتر از مقدار مصوب و در حدود ۱۰ درصد ابلاغ کرد.

خواسته بازنشستگان از دولت

بر این اساس، طی مدت اخیر بازنشستگان بار‌ها روی مصوبه شورای عالی کار تاکید کردند و خواستار اجرای مصوبات شورای عالی کار، یعنی اعمال ۳۸ درصد افزایش به اضافه ۵۱۵ هزار تومان مبلغ ثابت برای بازنشستگان سایر سطوح بودند.

روز دوشنبه حسن صادقی، دبیرکل خانه کارگر در گردهمایی اعضای اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: ۱۰ روز بعد از ابطال رای دولت توسط رییس مجلس بنابر قانون اساسی دولت موظف است به قانون عمل کند، اما هنوز چنین اقدامی از سوی دولت رخ نداده و در این شرایط بازنشستگان نمی‌توانند سکوت خود را ادامه دهد.

وی متذکر شد: توصیه می‌کنیم طی این سه روز دولت موضع نهایی خود را درباره حقوق بازنشستگان اعلام کند.

عبدالحمید عبایی‌حسنی، رییس کانون بازنشستگان و مستمری‌بگیران تامین‌اجتماعی خوزستان نیز در نامه‌ای به سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار تعیین تکلیف صدور احکام حقوقی بازنشستگان شد.

عبایی‌حسنی عنوان کرد: تقاضا داریم هر چه سریع‌تر ترتیبی اتخاذ فرمایید تا مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نسبت به صدور احکام افزایش حقوق ۳۸ درصدی بعلاوه ۵۱۵ هزار تومان بر مبنای مصوبات شورای عالی کار و هیات امنای سازمان تأمین اجتماعی اقدامات لازم را به عمل آورده و بازنشستگان را از این بلاتکلیفی نجات دهند.

خبر تازه در راه است؟

حال پس از گذشت حدود ۵ ماه به نظر می‌رسد بالاخره دولت تصمیم نهایی در رابطه با افزایش حقوق بازنشستگان را گرفت، تا جایی که سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی از اتخاذ تصمیم برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی خبر داد. براساس اظهارات محمدهادی زاهدی‌وفا، امروز باید جزییات و نحوه اجرای افزایش حقوق بازنشستگان اعلام شود.

او درباره آخرین وضعیت افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی غیرحداقلی بگیر گفت: اختیارات هیات وزیران به وزرای عضو تفویض شد. ما هم درچارچوب مصوبه شورای عالی کار و طبق قوانین باید تصمیم می‌گرفتیم، اما محدودیت‌های منابع وجود داشت و دارد.

وی اضافه کرد: با نمایندگان بازنشستگان جلساتی داشتیم؛ تصمیم گرفتیم قانون اجرا و بر نحوه اجرا توافق کردیم و جلسه‌ای با نمایندگان بازنشسته‌ها داریم که خودشان نحوه افزایش را اعلام و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق بازنشستگان وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی افزایش حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی

وزراء و اعضای کابینه پس از پایان جلسه هیأت دولت چهارشنبه (۱۲ اردیبهشت) به جمع خبرنگاران آمده و خبرهای جدیدی را در اختیار آن‌ها قرار دادند، در همین ارتباط «علی بهادری جهرمی» سخنگوی دولت، با اشاره به تصویب افزایش حقوق مستمری بگیران تأمین اجتماعی، گفت: حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت.

دریافت 129 MB

خبرنگار: محسن فرامرزی / تصویربردار و تدوینگر: مجتبی هادوی 

دیگر خبرها

  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در دولت تصویب شد/ حداقل بگیران ۳۵ درصد
  • اخبار سیاسی ۱۲ اردیبهشت؛دیدار معلمان با رهبر انقلاب/افزایش ۳۵درصدی حقوق حداقل‌بگیران بازنشستگان
  • ویدیو/ خبر خوش دولت برای بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • فیلم| حقوق حداقل بگیران بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت
  • بهادری جهرمی: افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی تصویب شد
  • افزایش ۳۵ درصدی حقوق بازنشستگان حداقل بگیر/کمترین حقوق آن ها ۱۰ میلیون تومان می شود
  • خبر خوش سخنگوی دولت برای بازنشستگان تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان قطعی شد؟ /پاسخ سخنگوی دولت
  • تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی
  • برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اعتبار شده است