Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-27@21:09:26 GMT

قوانین مقابله با متجاوزان به منابع طبیعی تشدید شود

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۱۴۵۷

قوانین مقابله با متجاوزان به منابع طبیعی تشدید شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر لزوم تشدید قوانین برای مقابله با متجاوزان به منابع طبیعی، گفت: باید قوانین جامع و کاملی در حوزه محیط‌بانی تدوین شود تا محیط‌بانان نیز با خطر جانی مواجه نشوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی بابایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران‌نیوز با تأکید بر اینکه محیط‌بانی موضوعی مربوط به مدیریت شهری است و محیط‌بانان نیز سرمایه‌های طبیعی کشور هستند، اظهار کرد: محیط‌بان از حریم‌های و روستایی محافظت می‌کنند، به طوری که پارک‌های جنگلی و منابع طبیعی مورد توجه محیط‌بانی قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: همواره تعامل دوجانبه بین مدیریت شهری و سازمان محیط‌بانی و منابع طبیعی وجود داشته و حفظ و صیانت از محیط رسالت محیط‌بانانی است که در این مسیر جانفشانی می‌کنند.   عضو شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: منابع طبیعی برای مدیران شهری بسیار مهم و حیاتی است، چراکه باید از سرمایه‌ طبیعی حفظ و از آن صیانت کنند.   بابایی با بیان اینکه باید از محیط‌بانان حمایت کافی صورت بگیرد، متذکر شد: حمایت از محیط‌بانان در حقیقت حمایت از قانون است و افرادی که در عرصه منابع طبیعی اقدامات غیرقانونی انجام می‌دهند اغلب از خلأهای قانونی در این عرصه بهره‌گیری می‌کنند تا به مطامع شخصی خود برسند.   وی تبیین کرد: محیط‌بانان جانفشانی و ایثارگری فراوانی در شغل مربوط به خودشان دارند و تلاش می‌کنند به وظایف خود عمل کنند.   عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اینکه مسئولان باید از محیط‌بانان حمایت کنند، تبیین کرد: باید قوانین جامع و کاملی در حوزه محیط‌بانی تدوین شود تا محیط‌بانان نیز با خطر جانی مواجه نشوند، در چند سال گذشته توجه کافی به حوزه محیط‌بانی صورت گرفته، اما نه کامل، بنابراین محیط‌بانان قادر نیستند از بازدارندگی قانون در مقابل متخلفان بهره بگیرند و دچار تردید می‌شوند.   بابایی در ادامه توضیح داد: دولت نیز باید از محیط‌بانان حمایت کامل و صددرصدی داشته باشد، چراکه عدم توجه به محیط‌زیست مخاطرات خاص خود را دارد که خود را نشان می‌دهد، به‌خصوص با تأثیرات اقلیمی کشور این موضوع حیاتی است.   انتهای پیام/*

منبع: دانا

کلیدواژه: عضو شورای اسلامی شهر تهران محیط بانان منابع طبیعی محیط بانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال

265 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900164

دیگر خبرها

  • آخرین قوانین کشورها برای مقابله با خطرات هوش مصنوعی
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در سطح استان کرمانشاه
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • ببینید | هشدار رئیس قوه‌قضائیه به متجاوزان به بیت‌المال
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می‌شود
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • جنجال در منطقه میانکاله؛ ممانعت محیط بانان از ورود مصالح ساختمانی