Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انستیتو پاستور ایران ضمن تشریح جزئیات شناسایی نخستین مورد ابتلا به آبله میمونی در کشور، از ارسال کیت غربالگری این بیماری به آزمایشگاه‌های منتخب در ۱۴ قطب آزمایشگاهی کشور خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ رحیم سروری، رئیس انستیتو پاستور ایران اعلام کرد: نخستین مورد بیماری آبله میمونی در کشور توسط انستیتو پاستور ایران تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرد مبتلا که خانمی 34 ساله ساکن شهر اهواز بوده است، پس از بروز ضایعات پوستی به مرکز درمانی شهرستان محل سکونت خود مراجعه کرده و پس از شک به آبله میمونی توسط کیت‌های غربالگری تولیدی انستیتو پاستور ایران در دانشگاه علوم پزشکی اهواز مورد بررسی قرار گرفته است و نمونه بیمار مشکوک برای تایید نهایی به انستیتو پاستور ایران ارسال شده است.

وی افزود: متخصصین انستیتو پاستور ایران در آزمایشگاه ملی آبله میمونی و تیم پاسخ سریع بیماری‌های عفونی این انستیتو، با استفاده از روش‌های مختلف از جمله آزمایشات ملکولی (Real time-PCR) مورد تایید سازمان جهانی بهداشت و تعیین توالی ژنوم ویروس، ابتلای این بیمار را به آبله میمونی تایید نهایی کرده‌اند.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است که آزمایش‌های تشخیصی آبله میمونی از خردادماه سال جاری در انستیتو پاستور ایران راه‌اندازی شده است و با توجه به لزوم آمادگی شبکه آزمایشگاهی کشور جهت تشخیص به‌هنگام موارد مشکوک احتمالی، انستیتو پاستور ایران کیت غربالگری "ارتوپاکس ویروس" را طراحی و همراه با آموزش‌های لازم، به آزمایشگاه‌های منتخب شبکه آزمایشگاهی در 14 قطب آزمایشگاهی کشور ارسال کرده است. بر این اساس، دانشگاه‌های علوم پزشکی منتخب در صورت تشخیص موارد مشکوک در آزمایشات غربالگری، نمونه ها را برای بررسی تکمیلی به انستیتو پاستور ایران ارسال می‌کنند.

سروری تصریح کرد: سازمان جهانی بهداشت اخیراً به دلیل شیوع بالاتر از حدانتظار این بیماری در جهان، وضعیت اضطراری بین المللی اعلام کرده است. در چند ماه اخیر، تاکنون بیش از 34 هزار مورد بیماری از 82 کشور دنیا گزارش شده است. در همسایگی ایران نیز کشورهای قطر، امارات، عربستان، ترکیه، و لبنان نیز این بیماری را در ماه‌های گذشته گزارش کرده‌اند. 

رئیس انستیتو پاستور ایران گفت : خوشبختانه با وجود افزایش موارد گزارش شده بیماری، تعداد مرگ گزارش شده از این بیماری در دنیا بسیار کم بوده است. بیماری آبله میمونی خود بهبود شونده است و مهمترین روش انتقال بیماری، تماس طولانی مدت از جمله تماس جنسی است. افراد مشکوک به آبله میمونی و دارای سابقه تماس با فرد مشکوک یا قطعی مبتلا به آبله میمونی باید به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

مشاهده اولین مورد مبتلا به آبله میمونی در کشور/ بیمار یک زن 34 ساله است99درصد مبتلایان "آبله میمون" در آمریکا مرد هستند/ شیوع گسترده بیماری بین همجنس‌گرایان

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: انستیتو پاستور ایران بهداشت و درمان وزارت بهداشت انستیتو پاستور ایران بهداشت و درمان وزارت بهداشت انستیتو پاستور ایران آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید

مدیرکل انتقال خون قم روز دوشنبه گفت: به همت و تلاش مسئولان با مستقر شدن دستگاه Alinity i در سازمان انتقال خون استان قم، آزمایش‌های غربالگری برای بیماری‌های HIV، هپاتیت B، هپاتیت C و سیفلیس به روش کمی لومینسانس و با کمترین زمان انجام می‌شود.

مهدی پهلوانی افزود: نمونه خون‌های اهدایی پس از انجام آزمایش و مشخص شدن نتایج مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او گفت: دستگاه Alinity i از شرکت Abbott یک سیستم تشخیص پزشکی پیشرفته است که برای استفاده در آزمایشگاه‌های بالینی طراحی شده است.

مدیرکل انتقال خون قم اضافه کرد: این دستگاه بخشی از خانواده وسیع‌تری از سیستم‌های آزمایشگاهی Alinity است و برای افزایش بهره‌وری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و بهبود کیفیت نتایج آزمایش‌های پزشکی طراحی شده است.

به گفته پهلوانی، دستگاه Alinity i به خصوص برای آزمایشات ایمونولوژی (سنجش و تجزیه و تحلیل سیستم ایمنی) به کار می‌رود.

مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به هزینه ۷۰ میلیارد ریالی خرید این دستگاه، گفت: از ویژگی‌های بارز این دستگاه می‌توان به سرعت بالا، دقت عالی و قابلیت ادغام با سایر سیستم‌های آزمایشگاهی اشاره کرد؛ این دستگاه با استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته، قادر به انجام طیف وسیعی از آزمایش‌های ایمونولوژیکی است.

پهلوانی مزایای استفاده از دستگاه Alinity i را، کارایی بالا، دقت عالی، انعطاف‌پذیری، ساده‌سازی فرآیند‌ها و کاهش نیاز به فضای فیزیکی برشمرد.

مهدی متقیان سرپرست هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل پدافند غیرعامل قم در پایان مراسم، به مناسبت روز ملی خلیج فارس خون خود را اهدا کرد.

دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، نیز سوم اردیبهشت‌ماه جاری با حضور حسن نادری معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری قم در اداره کل انتقال خون این استان به بهره‌برداری رسیده بود.

با استفاده از دستگاه اتوماسیون تعیین گروه‌بندی خون، جدا از گروه‌بندی اصلی خون، تمام گروه‌های فرعی خون نیز به‌صورت هوشمند و تمام الکترونیک تعیین می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • رضا شیخی درگذشت
  • دانشگاه آزاد سمنان میزبان نخستین مسابقه ملی «طراحی و دوخت»
  • عامل خطر ابتلا به آلزایمر شناسایی شد
  • آبله مرغان تا چند روز واگیر دارد ؟ | برای آبله مرغان چی بخوریم ؟ ؛ درمان سریع آبله مرغان در خانه
  • تولید کیت‌های جداساز ویروس‌های بیماری‌زا در کشور
  • کاهش کانون‌های بیماری آبله در استان ایلام
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • دستگاه آزمایش غربالگری بیماری‌های ویروسی در قم به بهره‌برداری رسید