Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان گفت: طرح آبرسانی غدیر در حال نزدیک شدن به آخرین مراحل خود است و کمتر از یک هفته آتی شاهد وقوع انقلابی در کیفیت و کمیت نیمی از مردم خوزستان هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا کرمی نژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار رهیاب اظهار کرد: سامانه آبرسانی طرح غدیر در حال حاضر  بخش عمده ای (حدود ۸۰ درصد) از آبرسانی شهرها و شهرستان های دشت آزادگان، شادگان، آبادان، خرمشهر، اهواز و روستاهای اطراف را انجام می دهد و مابقی مناطق نیز از طریق رودخانه های کارون و بهمن شیر نیاز آبی خود را برطرف می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با روی کار آمدن دولت سیزدهم و پیگیری ها مقرر شد که منبع آبی مورد نیاز سیستم غدیر از رودخانه کرخه به رودخانه دز تغییر کند که اکنون با پیمانکاری سازمان آب و برق در حال انجام است و تا پایان شهریور ماه وارد مدار می شود.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان با بیان اینکه استفاده از رودخانه دز حجم آب غدیر را افزایش خواهد داد، گفت: آبرسانی به این مناطق حدود ده هزار لیتر در ثانیه است که با اجرای طرح غدیر در مرحله ی اول به ۱۲ هزار یا ۱۲۵۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد.   کرمی نژاد ادامه داد: اجرای طرح غدیر باعث افزایش حجم آبی به شهرهای نامبرده می شود و همچنین حجم آب انتقالی در سامانه هم از کیفیت بهتری برخودار خواهد شد.   وی عنوان کرد: آب شرب ۹۰ درصد روستاهای دشت آزادگان زیر پوشش خط غدیر است مابقی نیز در چند روز آتی وارد این مدار خواهند شد.    مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان ادامه داد: همچنین در مناطق دیگر مشکل حادی مشاهده نشده است و روستاهایی که متصل به غدیر نیستند یا فشار آبی مناسبی ندارند؛ آبرسانی دام سنگین آن ها توسط تانکرهای آب انجام می شود.    کرمی نژاد بیان کرد: روستاهای باغملک و صیدون در سال های گذشته به طرح غدیر اتصال پیدا کرده اند و تعدادی از روستاهای این شهرستان ها نیز که در تابستان امسال با تنش آبی مواجه شدند وارد مدار غدیر شده اند یا در حال اجرا می باشد.   وی اضافه کرد: چاه های منطقه سرآسیاب یا صیدون جنوبی حفر شده است و در هفته آینده به طرح آبرسانی غدیر وصل می شوند که ثلث آبی آن ها از رودخانه وارد چاه های تراوشی می شود و مشکل آبی آن ها برطرف خواهد شد.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان عنوان کرد: در پایان سال گذشته حدود ۱۱۰۰ روستا که ۶۰۰ روستای آن ها اصلا آبی نداشتند و مابقی نیز دارای فشار آب حداقلی بودند در مدار غدیر قرار گرفتند و در سال جاری نیز حدود ۵۰۰ روستا وارد سامانه شدند.    کرمی نژاد ادامه داد: در خوزستان بالغ بر ۴۴۰۰ روستا وجود دارد و اکنون به دنبال اتصال روستاهای شوش و کرخه(علوان) به خط غدیر تا یک سال آینده هستیم.   وی گفت: نهایتا طی سه سال آینده کل روستاهای استان ساماندهی می شوند و مشکل کمیت و کیفیت آب آن ها برطرف خواهد شد.   مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان ادامه داد: طرح غدیر از سال ۹۰ وارد مدار شده است و پس از ده سال راکدی اکنون به سرعت در حال انجام است. این طرح در سال های گذشته تا رودخانه کرخه اجرا شده است و درحال حاضر باید به سد دز وصل شود و باقی مانده خط غدیر که فاصله ۶۰ کیلومتری است در سال های آینده انجام می شود.    کرمی نژاد به شبکه آب و فاضلاب اهواز نیز اشاره کرد و گفت: این سیستم تمام شده نیست و حداقل دو سال زمان برای تکمیل آن نیاز دارد.   وی بیان کرد: شبکه آب و فاضلاب منطقه عامری نیز زیر نظر پیمانکار است و با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان کل منطقه را تحت پوشش قرار خواهد داد.   انتهای پیام/  

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان کرمی نژاد طرح غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر

کمیته انضباطی رای خود را در خصوص عدم برگزاری دیدار آبی‌پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز صادر کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت رسمی فدراسیون، رای صادره از سوی کمیته انضباطی به شرح زیر است:

درخصوص گزارش سازمان لیگ فوتبال مبنی بر عدم برگزاری مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز در تاریخ 2/2/1403 از سری مسابقات لیگ دسته اول فوتبال کشور در ورزشگاه غدیر اهواز باتوجه به مجموع اوراق و محتویات پرونده و نظربه اینکه براساس مکاتبات صورت گرفته از سوی باشگاه آبی پوشان جنوب با سازمان لیگ ورزشگاه تختی و غدیر اهواز به ترتیب به عنوان اولویت اول و دوم محل برگزاری مسابقات به عنوان میزبان در فصل جاری معرفی و تا کنون نیز تعداد 3 مسابقه در ورزشگاه تختی و 8 مسابقه در ورزشگاه غدیر برگزار گردیده است که این امر موید پذیرش استادیوم غدیر اهواز به عنوان دومین ورزشگاه باشگاه آبی پوشان جنوب در برگزاری مسابقات از سوی مسئولین باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره بردار قراردادی ورزشگاه اخیر الذکر می باشد و از طرفی باتوجه به اینکه در جلسه هماهنگی شب قبل از بازی دو تیم
به دلیل عدم رفع مشکلات استادیوم تختی با اعلام مدیر تیم آبی پوشان جنوب و تاییدیه نماینده هیات فوتبال استان ، استادیوم غدیر به عنوان ورزشگاه برگزاری مسابقه معرفی و به تایید و امضا حاضرین در جلسه از جمله مدیران دو تیم ، ناظر بازی ، نماینده نیروی انتظامی و نماینده هیات فوتبال استان خوزستان رسیده ولی علی رغم حضور بازیکنان دو تیم ، داوران و فراهم بودن شرایط برگزاری به دلیل عدم بازگشایی درب استادیوم غدیر از سوی بهره بردار آن و با وجود اعطای مدت زمانی حدود 2 ساعت و تلاشهای صورت گرفته مسابقه برگزار نگردیده است باتوجه به گزارش مقامات رسمی بازی ، لوایح دفاعیه ابرازی از سوی دو باشگاه و اظهارات نمایندگان آنها و همچنین اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان در جلسه مورخ 9/2/1403 و با عنایت به اینکه اقدام باشگاه استقلال خوزستان به عنوان شخص ثالث علت اصلی و خارج از اراده باشگاه میزبان در عدم برگزاری مسابقه تشخیص داده می شود در نتیجه باتوجه به بند 5 ماده 14 آیین نامه برگزاری مسابقات لیگ برتر و دسته اول فوتبال ایران مصوب 1398 و همچنین مفهوم مخالف از ماده 62 مقررات انضباطی حکم بر تکرار مسابقه بین دو تیم آبی پوشان جنوب و فجر شهید سپاسی شیراز تماماً با هزینه باشگاه میزبان در محلی خارج از استان خوزستان با تشخیص سازمان لیگ صادر می‌گردد.

همچنین باتوجه به اظهارات مدیرعامل باشگاه استقلال خوزستان درخصوص عدم امکان موافقت با برگزاری سایر مسابقات باقیمانده تیم آبی پوشان جنوب در ورزشگاه غدیر ، مسابقات باقیمانده که تیم اخیر الذکر در فصل جاری میزبان می‌باشد در محل دیگری به تشخیص سازمان لیگ باید برگزار شود.

همچنین رفتار باشگاه استقلال خوزستان به عنوان بهره بردار ورزشگاه غدیر در عدم موافقت با بازگشایی در این ورزشگاه علی رغم اطلاع و آگاهی از انتخاب ورزشگاه مذکور به عنوان محل دوم برگزاری مسابقات تیم آبی پوشان جنوب از مصادیق نقض اصول اخلاقی و جوانمردی حاکم بر مسابقات فوتبال تشخیص و مستند به مواد 51 و 117 مقررات انضاطی به پرداخت مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال جریمه نقدی محکوم می‌گردد . رای صادره به جز جریمه نقدی قابل اجرا و تماماً ظرف مدت 7 روز از تاریخ ابلاغ قابل تجدیدنظرخواهی نزد کمیته استیناف می‌باشد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۱۸۰ روستای خوزستان در قالب طرح محرومیت‌زدایی
  • اجرای طرح بزرگ آبرسانی قلعه مختار اندیمشک نیاز آبی مردم را برطرف می‌کند
  • آبرسانی به ۷۶۶ روستای خوزستان در جهاد آبرسانی
  • رفع تنش آبی ۱۰ روستا از مجتمع نرژی چقابور
  • مشکل کم‌آبی ۶۹ روستای استان ایلام در سال جاری برطرف می‌شود
  • جهاد آبرسانی در ۶۹ روستای ایلام از ابتدای سال جاری آغاز شده است
  • آبرسانی سیار به ۲۵۷ روستای استان گلستان
  • پروژه آبرسانی به شهر ارکواز ملکشاهی امسال تکمیل می شود
  • جریمه 350 میلیون تومانی باشگاه استقلال خوزستان
  • رای کمیته انضباطی به برگزاری دیدار استقلال ملاثانی - فجر