Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@17:32:23 GMT

آمریکای امروز همان آمریکایی کودتای ۲۸ مرداد است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۱۸۶۷

آمریکای امروز همان آمریکایی کودتای ۲۸ مرداد است

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکای امروز همان آمریکایی کودتای ۲۸ مرداد است و سطح و عمق نگاه مستکبرانه آنها به مردم و دیگر کشورها از جمله ایران عزیز هیچ تغییری نکرده است بلکه روز به روز طراحی های پیچیده تر و بی رحمانه تری برای به زانو درآوردن ملت های مستقلی چون ملت ایران در دستور کار هیئت حاکمه این کشور قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر قالیباف در نشست علنی امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد ماه مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور خود با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی گفت:۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان سرافراز در سال ۱۳۶۹ به میهن اسلامی را گرامی می‌دارم و به همین مناسبت به روان پاک سید آزادگان مرحوم سید علی اکبر ابوترابی فرد درود می فرستم.

قالیباف بیان داشت: جمعیت آزادگان و خانواده های صبور آنها ذخیره های ارزشمند کشور هستند که آرامش و آسایش بهترین سال‌های عمر خود را فدای حفظ ایران اسلامی و امنیت مردم کردند. ایران تا همیشه قدردان آزادگان سرافراز خواهد بود دوام توفیق این عزیزان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

وی با اشاره به سالروز کودتای آمریکایی ۲۸ مرداد گفت: ملت ایران همواره فهرست بلند بالای دشمنی ،پیمان شکنی بدعهدی، غارت ،جنایت و دخالت قدرتهای خارجی بخصوص ایالات متحده آمریکا را به عنوان سند افشای ماهیت مستکبرین در مقابل چشم خود خواهد داشت.

  رییس مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: کودتای ۲۸ مرداد از مصادیق غیر قابل انکاری است که یادآوری می کند هنگامی که نظام سلطه منافع خود را در خطر می بیند بی ارزش بودن دموکراسی و آزادی آشکار می‌شود و استقلال کشورها به بازی گرفته می شود.

وی اضافه کرد: آمریکای امروز همان آمریکایی کودتای ۲۸ مرداد است و سطح و عمق نگاه مستکبرانه آنها به مردم و دیگر کشورها از جمله ایران عزیز هیچ تغییری نکرده است  بلکه روز به روز طراحی های پیچیده تر و بی رحمانه تری برای به زانو درآوردن ملت های مستقلی چون ملت ایران در دستور کار هیئت حاکمه این کشور قرار می‌گیرد. آمریکا با  اجیر کردن عده‌ای در این کشور کودتا به راه انداخت در سال‌های بعد از هیچ تلاشی برای سرنگونی انقلاب اسلامی ملت ایران فروگذاری نکرد.

وی افزود: آمریکا در جنگ ملت نجیب  ایران علیه دشمن بعثی با تمام قوا از دشمن بعثی حمایت کرد و جنگ همه جانبه اقتصادی علیه جان و مال ملت ایران تدارک دید و برای محروم کردن ایران از حقوق مسلم خود کارزار بین المللی نامشروع  به راه انداخت و مهمترین حامی  غده سرطانی رژیم صهیونیستی یعنی منبع تولید شر و جنایت در منطقه بود و گروه‌های تکفیری را برای در هم شکستن امنیت و تمامیت ارضی کشور های همچون ایران تجهیز کرد.

قالیباف اضافه کرد: آمریکا با زیر پا گذاشتن تمامی قواعد حقوقی و انسانی خون پاک فرزندان برومند ملت ایران همچون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را بر زمین ریخت.

رییس قوه مقننه اضافه کرد: تاریخ جنایت های آمریکا به ملت ایران این درس را  آموخته است که مستکبرین هرگز اصلاح شدنی نیستند و آنچه تضمین استقلال و آزادی مردم ایران است تنها تبدیل شدن به ایران قوی است و قوی شدن ایران جز در  گرو قوی شدن تک تک مردم ایران است. با توکل به خداوند متعال انشالله ملت ایران موانع پیشرفت و توسعه را از سر راه بر خواهند داشت و همچون گذشته مستکبرین را ناامید خواهند کرد.

منبع: دانا

کلیدواژه: کودتای ۲۸ مرداد ملت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • مسئولان به بازخورد انجام وظایف خود در انتخابات توجه کنند
  • حمایت دانشجویان استان قزوین از خیزش سراسری دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا
  • تجمع دانشجویان در حمایت از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • دستاوردهای جهاد افغانستان را حفظ می کنیم
  • آمریکای شعله‌ور!
  • نوید فردایی آکنده از ظلم ستیزی از دانشگاه‌های آمریکا به گوش می‌رسد
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است
  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد