Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی رجحانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین مشکل شهرک اندیشه قزوین را از پیچیده ترین مشکلات در بحث تعاونی ها و اراضی الحاق به بافت شهر قزوین دانست و اظهار کرد: به دلیل وجود یک سری بی انضباطی ها در فرآیند الحاق در شهرک اندیشه، این موضوع مهم دچار گره کوری شد.

وی افزود: موضوع شهرک اندیشه در دوره ای جزو طرح هادی روستایی تلقی و پس از آن نیز موضوع الحاق به شهر مطرح شد و در میانه کار و در طرح بازنگری هادی رها شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین اضافه کرد: در الحاق به بافت شهرک اندیشه در یک مرحله 21.5 هکتار الحاق شد که مشکلی نداشت در حالی که محدوده 37 هکتار بود اما در 15.5 هکتار آن در الحاق ضوابط و نکات لازم رعایت نشد، از سویی، بسیاری از خدمات در این 15.5 هکتار لحاظ شد اما با این وجود شهر نمی توانست ناحیه منفصل شهری باشد. 

رجحانی ادامه داد: تخلفات متعددی و بیش از 17 پرونده قضایی در قالب واگذاری ها و موضوعات مختلف در خصوص شهرک اندیشه تشکیل شده بود که موضوع را پیچیده تر می کرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه ویژه و طرح مشکلات شهرک اندیشه، تصریح کرد: مسئله شناسی مشکل این شهرک مطرح و برای حل آن، راهکارهای مختلفی پیشنهاد، تدبیر و پیگیری شد اما به نتیجه نرسید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: در ادامه، راهکار سومی تدبیر و پیشنهاد شد که به لطف و خواست خدای متعال و دعای مردم تحقق پیدا کرد و توانست گره کور شهرک را باز کند و 37 هکتار به شهر قزوین الحاق و مشکل حل شود و باری از دوش مردم که سالها به امید خانه دار شدن زمین خریداری کرده بودند، برداشته شود.

رجحانی در خصوص سومین راهکار پیشنهادی که توانست گره کور شهرک اندیشه را بگشاید، توضیح داد: از مصوبه شورای عالی معماری و شهرسازی که قبلا صادر شده بود، خواستیم استفاده کنیم و محدوده را که به اداره کل راه و شهرسازی تفویض شده بود 37 هکتار تلقی کنیم که در سفر رئیس جمهور به استان قزوین، از ایشان اجازه گرفتیم و نماینده ویژه رئیس جمهور دستور داد. 

وی افزود: روی همین دستور، با دستگاههای نظارتی استان جلسه برگزار و هماهنگی لازم صورت گرفت و راهکار ارائه و طبق روال اداری انجام شد. 

به گفته این مسئول، پس از تایید، مصوبه به وزارت راه و شهرسازی ارسال شد که مورد بررسی قرار گرفت و تایید شد و روز گذشته نامه معاونت وزارت راه و شهرسازی مبنی بر تایید مصوبه کمیسیون ماده 5 استان قزوین دریافت شد و در واقع بر الحاق شهرک اندیشه به شهر قزوین مهر تایید زد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین در پاسخ به این سوال که مردم در شهرک اندیشه برای ساخت و ساز مشکل ندارند، اذعان کرد: یک مرحله اداری وجود دارد که یک ماه طول می کشد تا صدور پروانه انجام شود و مربوط به شهرداری قزوین است که پس از ارائه نقشه، تصویب در کمیسیون ماده 5 و ابلاغ آن، پروانه صادر شود. 

رجحانی اضافه کرد: این در حالی است که به دلیل پیش بینی های صورت گرفته پیرامون حل مشکل شهرک اندیشه، حدود سه ماه پیش به شهرداری اعلام کردیم که نقشه را تهیه و ارائه کند و اگر آماده باشد در کمیسیون ماده 5، فورا تصویب، ابلاغ و پروانه صادر می شود و مردم می توانند برای اخذ پروانه و ساخت و ساز اقدام کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قزوین شهرک اندیشه وزارت راه شهرک اندیشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۱۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد

نصرت الله نیکو مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: اجرای این طرح‌ها باعث شد تا هزار و ۲۴۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه نوین آبیاری مجهز شوند و نیاز بهره برداران را برطرف سازد.

وی با بیان اینکه هزار و ۹۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین نیز در حال اجرای سامانه‌های نوین آبیاری است، ادامه داد: ۱۳۰ طرح برای این منظور در دستور کار قرار دارد که میانگین پیشرفت فیزیکی آنها ۶۳ درصد بوده و درحال تکمیل است.

نیکو اضافه کرد: ۶۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز است که این عملکرد سبب شده تا در سطح کشور رتبه دهم را بین استان‌ها به دست بیاوریم.

به گفته این مسئول، سازمان جهاد کشاورزی در برنامه ریزی پیش رو باید سه هزار هکتار طرح سامانه‌های نوین آبیاری را در اراضی کشاورزی اجرایی کند که بخش قابل توجهی از این مهم نیازمند تامین اعتبار به موقع و در برخی موارد همکاری بهره برداران است.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: سامانه‌های نوین آبیاری سبب کاهش مصرف آب و افزایش بهره وری و کیفیت مصرف آب می‌شود که استفاده از این روش به عنوان یکی از برنامه اصلی و هدفمند در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تصویب احداث ۲شهرمولد کشاورزی در بوشهر
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • نشت گاز در شهرک «نقش جهان» پیشوا/مرد ۳۰ساله جان باخت
  • ۲۳ هکتار زمین به شهر ملک‌آباد الحاق شده است
  • فهرست دانشگاه‌های خارج از کشور مورد تایید وزارت بهداشت اعلام شد
  • با اعلام رییس صدور کمیته مجوز حرفه‌ای : AFC واگذاری استقلال و پرسپولیس را تایید کرد
  • ۵۰ طرح آبیاری در اراضی کشاورزی قزوین اجرایی شد
  • الحاق ۴۱ هزار هکتار اراضی به محدوده‌های شهری برای تکمیل پروژه‌های نهضت ملی مسکن
  • تایید صلاحیت ۶ کاندیدای ریاست فدراسیون ورزش‌های رزمی