Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ سرهنگ "حمیدرضا آقابیگی" روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال یک‌هزار و ۴۰۸ فقره وام با مبلغ ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار به افراد نیازمند پرداخت شد.

وی با اشاره به نقش صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در ایجاد اشتغال، سرمایه این صندوق‌ها را سه میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: در این مدت ۳۵ کارگاه اشتغالزایی از سوی صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد و زمینه اشتغال برای ۳۵۰ نفر در این کارگاه‌ها مهیا شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر تشکیل ۱۲ تعاونی را از دیگر فواید فعالیت صندوق‌های قرض‌الحسنه دانست و ادامه داد: بیش از ۱۰۰ نفر در هر تعاونی در حوزه‌های مختلف فرش بافی، سبدبافی، خیاطی، ریسندگی و سایر حرفه‌ها مشغول به کار هستند که در حوزه صنایع کشاورزی و گردشگری نیز وارد شده‌ایم و طرح‌های خوبی در دست اقدام داریم.

سرهنگ آقابیگی افزایش تعداد صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار در هر روستا و احداث خانه محرومان توسط گروه‌های جهادی را از دیگر اهداف و اقدامات بسیج سازندگی برشمرد و گفت: امسال ۲۰ واحد مسکونی برای نیازمندان احداث و تحویل شد.

احداث یکصد واحد مسکونی برای مددجویان توسط گروه‌های جهادی ملایر

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه سپاه و کمیته امداد در راستای احداث خانه مددجویان، افزود: سهمیه شهرستان ملایر احداث یکصد واحد مسکونی است که با گذشت سه ماه از این تفاهم‌نامه، ۲۰ واحد از این تعداد با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصد در دست اجرا است که تا پایان سال ۵۰ واحد در مرحله نخست احداث و تحویل مددجویان می‌شود.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر با بیان اینکه ۵۰ واحد دیگر نیز در ۶ ماهه بعد به همت گروه‌های جهادی احداث خواهد شد، اظهار داشت: با توجه به کاهش نزولات جوی و سطح آب‌های زیرزمینی، ۲۵ روستای این شهرستان مشکل آب آشامیدنی دارند و با تانکر آبرسانی می‌شوند و سایر نقاط شهرستان نیز برای کشاورزی با مشکل کمبود آب مواجه هستند.

سرهنگ آقابیگی ادامه داد: در این راستا بسیج سازندگی اعلام آمادگی کرد و در تفاهم‌نامه‌ای که با فرمانداری ملایر منعقد کردیم، مقرر شد قنوات ۱۲ روستا را لایروبی کنیم که در همین راستا سال گذشته پنج قنات لایروبی شد.

وی با تاکید بر اینکه با تمام توان کمک حال دولت هستیم، یادآور شد: در زمینه تامین جهیزیه برای نوعروسان نیازمند، امسال ۵۰ سری جهیزیه با اعتبار ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و یکصد سری کمک جهیزیه به همت مردم، خیران و حوزه‌های بسیج تهیه و تقدیم نوعروسان شد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه ناحیه ملایر تامین دارو برای نیازمندان به همت خیران و گروه‌های جهادی، ویزیت رایگان با کمک بسیج جامعه پزشکی و انجام مشاوره حقوقی رایگان توسط بسیج حقوقدان این شهرستان را از دیگر اقدامات عنوان و بیان کرد: با کمک دیگر اقشار بسیج، بسیج جامعه کشاورزی و مهندسان نیز اقدامات بزرگی در دست اجرا است.

سرهنگ آقابیگی یادآور شد: امسال ۶ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه برای کمک به محرومان و در راستای ایجاد اشتغال در این شهرستان پرداخت شد و منتظر تسهیلات جدید هستیم که از شهریور پرداخت می‌شود.

به گزارش ایرنا؛ ۱۸۰ گروه جهادی در شهرستان ملایر فعال است.

برچسب‌ها سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملایر سازمان بسیج سازندگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملایر سازمان بسیج سازندگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ملایر سازمان بسیج سازندگی صندوق های قرض الحسنه قرض الحسنه مردم یار گروه های جهادی بسیج سازندگی صندوق ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم

مسئول سازمان بسیج سازندگی از اجرای بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی از سوی این سازمان در سراسر کشور تا پایان سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار محمد زهرایی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال ۱۴۰۳ است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از ۳۳ هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که ۱۱ هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت ۵۱ هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته ۲۳ هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته ۳۴ هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته ۱۲۳ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و ۳۰ هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی ۲۷ هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد ۱۰ دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته ۵ هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پروژه بزرگ آبرسانی استان قم به بهره‌برداری می‌رسد
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • برنامه‌های هفته سازمان بسیج سازندگی استان قم اعلام شد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • شناسایی ۶۰ شهید خدمت | ساخت ۱۱ هزار مسکن
  • پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۱۰ میلیون تومانی به مددجویان
  • پرداخت ۱۰۶ میلیارد تسهیلات به مددجویان کمیته امداد
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری