Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:48:14 GMT

جان باختن ۴ سوری در حمله توپخانه ای ترکیه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۱۷۷

جان باختن ۴ سوری در حمله توپخانه ای ترکیه

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری دولتی سوریه (سانا)، منابع محلی سوری گفتند که نیروهای ترکیه با شلیک گلوله های سنگین، مناطق مسکونی در روستاهای المعلق، صیدا، محدوده جاده ترانزیت M۴ و حومه غربی منطقه تل ابیض در شمال استان الرقه را هدف قرار دادند.

این منابع خاطرنشان کردن : این حملات منجر به جان باختن ۴ غیرنظامی، زخمی شدن ۵ نفر دیگر و تخریب تعدادی از منازل و خسارت به اموال و تأسیسات عمومی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، ارتش ترکیه در روزهای اخیر حملات خود به شهرهای مرزی سوریه در حومه حلب، الرقه و الحسکه را افزایش داده است.

پیش تر یک منبع نظامی سوری از حمله هوایی ترکیه به مواضع ارتش سوریه خبر داده بود.

یک منبع نظامی سوری سه‌شنبه شب با تائید حمله جنگنده‌های ترکیه به نقاط نظامی در حومه حلب، هشدار داد که حمله به نیروهای مسلح این کشور با پاسخ مستقیم و فوری مواجه خواهد شد.

این منبع گفته بود که بر اثر  حمله هوایی ترکیه به روستای تل جارقلی غربی در شهر عین العرب سه نظامی سوری جان خود را از دست دادند و ۶ نفر دیگر زخمی شدند.

سپهبد "علی محمود عباس" وزیر دفاع سوریه دیروز سه شنبه تاکید کرد که کشورش با کمک کشورهای دوست با گام های محکم و استوار در راه پیروزی بر تروریسم و بازگرداندن ثبات به پیش می رود و اشغالگری آمریکا و ترکیه در خاک سوریه باید پایان یابد.

ارتش ترکیه از سال ۲۰۱۶ در ۲ عملیات موسوم به سپر فرات (۳ شهریور ۹۵ تا ۹ فروردین ۹۶) و عملیات شاخه زیتون (۳۰ دی ماه ۹۶ تا ۴ فروردین ۹۷)، چهار هزار کیلومتر از خاک سوریه از جمله عفرین و شهرهای الباب، اعزاز و جرابلس را تصرف کرده است.

از سوی دیگر، آنکارا در ۲۵ مهرماه ۹۸ در اقدامی غیر قانونی برای عقب راندن شبه نظامیان کرد موسوم به «نیروهای دمکراتیک سوری» (قسد) از مناطق مرزی الرقه و الحسکه، عملیات نظامی موسوم به «چشمه صلح» را در شمال سوریه آغاز کرد که این عملیات یک هفته‌ای، پس از توافق آتش بس میان آنکارا و واشنگتن متوقف شد و ترکیه به شبه نظامیان کُرد پنج روز مهلت داد تا عمق ۳۲ کیلومتری از مرز ترکیه عقب نشینی کنند.

ارتش ترکیه هم اکنون بیش از یکصد پایگاه غیرقانونی در شمال سوریه ایجاد کرده است. درحالی که آنکارا مدعی است که حضور نظامیانش در شمال سوریه با هدف جلوگیری از تهدید گروه‌های مسلح کردی است، دمشق این اقدام را اشغالگری می‌داند.

دولت دمشق در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت نسبت به قصد ترکیه برای حمله نظامی در خاک سوریه اعتراض کرده است.

برچسب‌ها درگیری سوریه ترکیه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: درگیری سوریه ترکیه درگیری سوریه ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در این باره گزارش داد که نظامیان مذکور، دلیل نافرمانی را ناتوانی از ادامه جنگیدن عنوان کرده اند.

این تحول پس از آن صورت می گیرد که «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی امروز در نشستی با طرح و برنامه حمله زمینی به رفح موافقت کرد.

هالوی در این نشست با فرمانده تیپ جنوب و تمامی فرماندهان ارتش این رژیم، ادامه حملات به نوار غزه را مورد بررسی قرار داد.

مقامات رژیم صهیونیستی از هفته ها پیش تاکنون، تهدید به انجام حمله زمینی به رفح می‌کنند اما در نتیجه فشارهای بین‌المللی تا به این لحظه اقدام به این کار نکرده اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • لحظه عملیات گردشگر ترکیه‌ای علیه نظامی صهیونیست+ فیلم
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • ارتش ترکیه نیروی کمکی به شمال سوریه اعزام کرد
  • حمله توپخانه‌ای حزب‌الله به پایگاه نظامیان صهیونیست در «کفرشوبا»
  • حمله جدید حزب الله به پایگاه نظامی در عرب العرامشه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریه
  • ۸۰۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • نافرمانی ده‌ها نظامی صهیونیست از مشارکت در عملیات علیه رفح