Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@12:11:43 GMT

مدارس اردبیل رتبه‌بندی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۱۹۱

مدارس اردبیل رتبه‌بندی می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، سید حامد عاملی شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: وضعیت آموزش و پرورش استان اردبیل افتضاح و رو به افول است و با تداوم این وضعیت هیچ امیدی به آینده وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با این وضعیت سال به سال از لحاظ منابع انسانی فقیرتر می‌شویم و بهتر است با راهکارهای مناسب جلوی این وضعیت وخیم و رو به افول را گرفته و زمینه تغییر و تحول اساسی را در نظام آموزش و پرورش فراهم کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار اردبیل به وضعیت کنکور استان اشاره کرد و گفت: ۲۶ هزار داوطلب کنکور داشتیم که ۲ هزار و ۶۰۰ نفر از آنها پذیرفته شدند که ۹.۵ درصد قبول‌شدگان را شامل می‌شود.

عاملی افزود: در سال تحصیلی پیش رو باید افزایش ۱۰ درصدی را در این حوزه هدف‌گذاری کنیم تا با یک حرکت جمعی و برنامه‌ریزی درست بتوانیم ۲۰ درصد قبولی داوطلبان کنکور را در دانشگاه‌های مختلف شاهد باشیم.

وی ضرورت برنامه‌ریزی آموزش و پرورش را با رویکرد برگزاری کلاس‌های کنکور، تقویتی، تهیه و توزیع جزوات، کتاب‌ها و سایر اقدامات مؤثر برای ارتقای جایگاه استان را در کنکور یادآور شد و خاطرنشان کرد: وضعیت اسفناکی را در کشور در رتبه‌بندی کنکور داریم که جایگاه بیست و پنجم این استان در قبولی‌های کنکور قابل قبول نیست.

عاملی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در کنار ارتقای وضعیت استان در کنکور، در نمرات نهایی نیز باید به نحوی عمل کنیم تا برای سال تحصیلی آینده در دروس مختلف افزایش ۲ نمره‌ای مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: به هیچ وجه میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم استان قابل قبول نیست و بهتر است کیفیت آموزشی به ویژه دروس تخصصی را ارتقا دهیم.

عاملی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: از لحاظ فضای آموزشی نیز در برخی از شهرستان‌ها وضعیت مطلوبی را مشاهده نمی‌کنیم که در شهر اردبیل به ازای هر دانش‌آموز ۲ متر مربع فضای آموزشی قابل قبول نبوده و در حقیقت یک شرایط نگران‌کننده است.

وی تصریح کرد: در سطح کشور سرانه فضای دانش‌آموزی ۶ متر مربع به ازای هر دانش‌آموز است که این سرانه در استان ۴.۲ دهم متر مربع بوده که در شهر اردبیل این رقم کمتر از ۲ متر مربع است.

عاملی گفت: برای سال تحصیلی آینده نوسازی مدارس باید افزایش ۲ متر مربعی را به ازای هر دانش‌آموز هدف‌گذاری کند تا در این بخش نیز کمبودها و کاستی‌ها برطرف شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل به کمبود نیروی انسانی به ویژه معلمان دروس تخصصی اشاره کرد و افزود: استانداردسازی نیروی انسانی باید در یک برنامه سه ساله مد نظر قرار گیرد تا کمبودها در این حوزه جبران شود.

وی ضرورت ارتقای جایگاه مدارس با تلاش مدیران و معلمان را یادآور شد و خاطرنشان کرد: باید مدارس رتبه‌بندی و درجه‌بندی شوند تا در ۱۰ پایه ارزیابی مدارس بر اساس شاخص‌های مورد نظر انجام شود.

عاملی اضافه کرد: هم در متوسطه اول، هم دوم و همچنین مقطع ابتدایی این رتبه‌بندی مدارس با شاخص‌های متفاوت مد نظر قرار گیرد تا در پایان سال ارزیابی نهایی بر اساس این شاخص‌ها از فعالیت مدیران انجام شده و افراد موفق تشویق و مدیران ضعیف نیز کنار گذاشته شوند.

وی بیان کرد: باید آموزش و پرورش در ۱۰ پایه مدارس را درجه‌بندی و رتبه‌بندی کرده و به ازای شاخص‌های تعریف شده برنامه تحولی از مدیران مدارس بخواهند تا در صورت موفقیت مدیران تشویق و عدم موفقیت مدیران کنار گذاشته شوند.

عاملی ضرورت توجه به برنامه‌های فرهنگی، پرورشی، دینی و تربیتی را در مدارس یادآور شد و اظهار کرد: بهتر است مربیان پرورشی در کنار برگزاری کلاس‌های اخلاق دینی، با برگزاری پنج دوره پرورشی و تربیتی نسل آینده را به سمت تحول روحی و روانی سوق دهند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: مشاوران در مدارس نیز بهتر است جایگاه خانواده و نقش اولیا را به خوبی تبیین کرده و آسیب‌های اجتماعی را در کنار ارتقای بهداشت روانی برای دانش‌آموزان تبیین کنند.

استاندار اردبیل گفت: مربیان بهداشت نیز بهتر است آموزش سلامت، تغذیه مناسب، رعایت اصول بهداشت فردی و پیشگیری از بیماری‌ها را مورد توجه قرار داده تا سلامت بیشتر جامعه را شاهد باشیم.

کد خبر 5565184

منبع: مهر

کلیدواژه: استاندار اردبیل مدارس سید حامد عاملی آموزش و پرورش اردبیل کنکور دانش آموزان فضای آموزشی نوسازی مدارس معلمان استانداردسازی رتبه بندی مدارس بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی آمار کرونا گرگان سفر استانی محرم 1401 روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران اربعین 1401 اردبیل آموزش و پرورش رتبه بندی متر مربع شاخص ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد،حمید طریفی حسینی افزود: ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از 19 اردیبهشت آغاز می‌شود و والدین باید برای پیش ثبت‌نام الکترونیک به سامانه خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به آدرس my.medu.ir مراجعه کنند.

او اضافه کرد: ابتدا پیش ثبت‌نام به صورت الکترونیک انجام می‌شود پس از آن خانواده‌ها بر اساس اطلاعات ثبت شده، مستندات لازم را به مدرسه برده و به صورت حضوری ثبت‌نام می‌کنند.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش متذکر شد: برای ثبت‌‌نام دانش‌آموزان در پایه اول دبستان باید سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی انجام شود و شرط ثبت‌نام است.

وی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی و ایجاد مشکلاتی در فصل ثبت‌نام به دلیل محدوده‌بندی مدارس بیان کرد: محدوده بندی جغرافیایی در بسیاری از مناطق کشور مشکل چندانی ایجاد نمی‌کند برای برخی مدارس خاص که در مرز بین مناطق آموزشی قرار دارند طی هماهنگی با استان‌ها مقرر شد که همراهی لازم با خانواده‌ها انجام شود و تا یک شعاع خاصی از مدرسه امکان ثبت‌نام خارج از محدوده وجود داشته باشد.

 وی در پایان گفت: ثبت‌نام از دانش آموزانی که والدین آنان هردو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، بلامانع است و  ثبت‌نام دانش‌آموزان سایر پایه‌های تحصیلی دوره ابتدایی بعد از پایان امتحانات نوبت دوم و دریافت کارنامه انجام می‌شود.

 

 

دیگر خبرها

  • زمان برگزاری آزمون استخدامی مربی پرورشی، مراقب سلامت و مشاور مدارس
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت شروع می شود
  • از کلاس‌هایی که معلم نداشت تا رتبه بندی‌هایی که شاکی داشت
  • نباید با معلم‌مان کشتی بگیریم/ دولت‌ها تا یک سال اول‌شان به معلم‌ها توجه می‌کنند/ حضور طلاب در مدارس مسبوق به سابقه است/ «نیرزاده» هم طلبه بود
  • اردبیل در رتبه اول رده‌بندی مولدسازی کشور قرار گرفت
  • تمامی معلمان رتبه‌بندی می‌شوند / ۶۷ هزار فرهنگی در شرایط بازنشستگی 
  • تنگنا‌های اقتصادی، ذره‌ای از قداست کار معلمی کم نمی‌کند
  • افزایش ۲ برابری حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان | همه معلمان رتبه‌بندی می‌شوند مگر اینکه...
  • موافقت با افزایش حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان
  • حق‌الزحمه ساعت اضافه تدریس معلمان دو برابر می شود/ ۶۷ هزار فرهنگی در آستانه بازنشستگی