Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلام‌الله صفری شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل اظهار کرد: بر اساس رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل تهیه و تولید داستان‌های کوتاه تربیتی به همت معلمان در دستور کار قرار گرفت و بخشی از این اهداف نیز تحقق یافت.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش در حقیقت حلقه اتصال حاکمیت و مردم به شمار می‌رود و مشارکت بالای مردم را در نظام تعلیم و تربیت شاهد هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص جز وظایف اصلی آموزش و پرورش و رکن رکین نظام تعلیم و تربیت است که به توسعه نیروی انسانی کارآمد و جامعه موفق نیز منجر می‌شود.

صفری افزود: همه ساله سه تا چهار هزار دانش‌آموز به تعداد جمعیت دانش‌آموزی استان افزوده می‌شود که مهاجرت انجام شده به شهرهای مختلف فضایی را فراهم کرده تا ما ۱۰۰ کلاس درس را در قالب فضاهای آموزشی استاندارد برای این تعداد دانش‌آموز به ویژه در مرکز استان مهیا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در مرکز استان ما هم اکنون به ۱۱ واحد آموزشی جدید نیاز داریم تا از دست مدارس تخریبی و فرسوده رهایی پیدا کرده و نسل آینده در بهترین شرایط و فضای آموزشی تحصیل خود را انجام دهند.

صفری ضرورت تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به ویژه ۱۹ چمن مصنوعی واحدهای آموزشی را به همت دولت سیزدهم یادآور شد و اضافه کرد: در هفته دولت شاهد بهره‌برداری از این پروژه‌ها خواهیم بود تا ۲۳ هزار متر مربع به فضای آموزشی مدارس اضافه شود.

وی از اتمام ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه ابتدایی خبر داد و بیان کرد: در کنار ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه ابتدایی، طرح سنجش نیز به صورت کامل در حال اجرا است.

صفری در ادامه سخنان خود اظهار کرد: ۹۹ درصد دانش‌آموزان دوره اول متوسطه نیز ثبت‌نام شدند و ثبت‌نام دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه نیز آغاز شده که سعی ما بر این است تا بر اساس توسعه متوازن دانش‌آموزان به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش هدایت شوند.

وی به راه‌اندازی میز خدمت ثبت‌نام دانش‌آموزان برای حل مشکلات و گره‌گشایی اولیا اشاره کرد و گفت: این اقدام زمینه جلب رضایت و حل مشکلات خانواده‌ها را مهیا کرده است.

صفری به توسعه فضای آموزشی و تکمیل مدارس در حال احداث اشاره کرد و افزود: با برگزاری جلسات منظم سرویس مدارس سعی شده تا مشکلات در این بخش مرتفع شده و توجه ویژه‌ای نیز به پوشش مناسب دانش‌آموزان و حفظ حجاب و عفاف در واحدهای آموزشی داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل تصریح کرد: در قالب طرح غنی‌سازی اوقات فراغت در تابستان امسال و در بیش از ۸۲ رشته ورزشی، فرهنگی و تربیتی کلاس‌هایی دایر شده که از هشتم تیرماه این کلاس‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۵ شهریورماه ادامه دارد.

وی حضور ۷۵ هزار دانش‌آموز را در این دوره‌های آموزشی در قالب ۴۵۰ پایگاه یادآور شد و خاطرنشان کرد: طرح «تعمیق و تثبیت یادگیری» با هدف جبران آسیب‌های کرونایی در استان آغاز شده که در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در دروس ریاضی، علوم و فارسی مشارکت دانش‌آموزان را به شکل مناسب شاهد هستیم.

صفری از اجرای طرح «هجرت» در ۱۵۰ پایگاه خبر داد و اضافه کرد: سعی ما بر این بوده تا در این واحدهای آموزشی طرح «هجرت» با هدف بهسازی و زیباسازی فضاهای آموزشی انجام شود.

وی به برچیده شدن بساط مدارس کانکسی و سنگی در قالب طرح «شهید رضا پناهی» اشاره کرد و ادامه داد: با همکاری نوسازی مدارس تلاش بر این است تا واحدهای آموزشی نیمه‌تمام تکمیل و شاهد بهره‌برداری از فضاهای استاندارد آموزشی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل بیان کرد: در شهرهای پارس‌آباد، اردبیل، اصلاندوز و مشگین‌شهر کمبود فضاهای آموزشی را شاهد هستیم که اگر ساخت و ساز به صورت منظم و در طول سال‌های آینده هدف‌گذاری نشود، امکان ۲ شیفته شدن مدارس و ایجاد مشکلات اساسی را در این حوزه شاهد خواهیم بود.

کد خبر 5565189

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش اردبیل میز خدمت دانش آموزان امام جمعه اردبیل معلمان فضای آموزشی چمن مصنوعی پروژه های نیمه تمام دولت سیزدهم هنرستان فنی و حرفه ای کانکس بوشهر ویروس کرونا کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اربعین حسینی آمار کرونا گرگان سفر استانی محرم 1401 روز خبرنگار لیگ برتر فوتبال ایران اربعین 1401 اردبیل آموزش و پرورش استان اردبیل ثبت نام دانش آموزان واحدهای آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود

به گزارش پارس نیوز، حمید طریفی حسینی، درباره ثبت نام دانش آموزان ابتدایی اظهار داشت: ستاد ثبت‌نام وزارت آموزش و پرورش ۱۹ اردیبهشت را برای ثبت‌نام کلاس اولی‌ها مشخص کرده است که این امر به صورت الکترونیک قابل انجام است.

وی ادامه داد: تاکنون سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی حدود یک میلیون نوآموز بدو ورود به دبستان انجام شده است و برای ثبت نام پایه اول این نوآموزان، والدین آن‌ها می‌توانند از تاریخ اعلام شده به سامانه irhttp://my.medu.ir مراجعه کنند.

سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی؛ پیش شرط ثبت‌نام پایه اول

طریفی حسینی یادآور شد: سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان به عنوان پیش شرط مهم ثبت‌نام پایه اول است و از خانواده‌هایی که تاکنون برای سنجش نوآموز بدو ورود به دبستان خود اقدام نکرده اند، درخواست می‌کنم، نسبت به این امر اقدام کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: ثبت‌نام اتباع نیز تابع ضوابط و مقررات خاص خود است که پس از ابلاغ شیوه نامه مربوطه ثبت‌نام آن‌ها آغاز خواهد شد.

طریفی حسینی درباره محدوده بندی مدارس با توجه به موقعیت جغرافیایی منازل توضیح داد: نحوه محدوده بندی جغرافیایی مدارس در دستورالعمل ثبت‌نام به استان‌ها اعلام می‌شود.

وی با اشاره به ماده ۴۱ آیین نامه اجرایی مدارس گفت: به منظور توزیع متوازن دانش آموزان، محدوده بندی جغرافیایی با اولویت ثبت‌نام دانش آموزان در نزدیکترین مدرسه به محل سکونت آنان لحاظ می‌شود و ثبت‌نام از دانش‌آموزانی که والدین آنان هر دو شاغل هستند، در مدرسه نزدیک به محل کار پدر یا مادر، منعی ندارد.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: ثبت‌نام موردی دانش آموزان ساکن در محدوده مدارس مرزی مناطق آموزش و پرورش به ویژه در کلانشهر‌ها با هماهنگی و نظارت ستاد‌های ثبت نام مناطق آموزشی همجوار امکان پذیر است.

وی درباره زمان ثبت‌نام و طرح سنجش سلامت دانش آموزان، یادآور شد: آموزش و پرورش تقویم اجرایی مرتبط با فعالیت مدرسه از جمله سنجش، ساماندهی نیروی انسانی، ثبت و سفارش کتاب درسی و ثبت‌نام دانش آموزان را به عقب کشیده و ساماندهی این موارد باید تا مرداد انجام شود تا فرصت برنامه‌ریزی آموزشی به مدارس داده شود.

منبع : دانشجو

دیگر خبرها

  • خطر فرونشست در کمین ۱۵۰ مدرسه اصفهان
  • خطر فرونشست در ۱۵۰ مدرسه اصفهان/ ۴۲ مدرسه تعطیل شد
  • شست و شوی مغزی کودکان روسیه و مهیا کردن آنها برای جنگ/آموزش و پرورش در خدمت اهداف حکومت
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • تدارک بیش از ۲۰ برنامه مختلف به مناسبت هفت معلم
  • ۱۵۰۰ نفر جذب آموزش و پرورش استان کرمانشاه شدند
  • توسعه زیرساخت های آموزشی در استان سمنان/ افتتاح ۱۴ چمن مصنوعی
  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات