Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-06@13:57:17 GMT

دستگیری متخلفین شکار کبک از کوه تا خانه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۲۶۱۲

دستگیری متخلفین شکار کبک از کوه تا خانه

مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد گفت:از متخلفین 3 قطعه کبک به همراه یک قبضه اسلحه کشف و ضبط گردید .

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛اسلام جاودان خرد از دستگیری  متخلفین شکار و زنده گیری کبک در مناطق حفاظت شده و آزاد خبر داد.

جاودان خرد گفت : مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان به همراه  شهرستان بویراحمد در گشت و کنترل مشترک خود متوجه حضور متخلف در مناطق حفاظت شده دنای شرقی می شوند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از دوساعت پیاده روی و اقدامات لازم ، مامورین موفق می شوند متخلف را به همراه لاشه یک قطعه کبک و یک قبضه اسلحه ساچمه زنی دستگیر و اعمال قانون نمایند .

جاودان خرد تصریح کرد : در همین راستا طی تماس تلفنی احدی از دوستداران محیط زیست به سامانه 1540 مبنی بر زنده گیری چند قطعه کبک در منزل خود ،مامورین یگان حفاظت محیط زیست شهرستان بویراحمد پس از اخذ نیابت قضایی با هماهنگی مراجع انتظامی به محل اعزام و موفق می شوند 2 قطعه کبک زنده که در قفس نگهداری می شد را کشف و ضبط نمایند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ضمن تشکر از هکاری خوب مراجع قضایی و انتظامی استان با محیط زیست گفت : هم وطنان عزیز می توانند با تماس رایگان به شماره  1540 گزارش های زیست محیطی خود را به ما اطلاع دهند تا از طریق مراجع قضایی و انتظامی اقدامات لازم را انجام دهیم.

جاودان خرد با اشاره به اینکه کبک های زنده پس از تیمار داری و تائید دامپزشک به دامان طبیعت باز خواهند گشت تصریح کرد  : مطابق با قانون برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

انتهای پیام 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: محیط زیست حفاظت محیط زیست جاودان خرد قطعه کبک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۲۶۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان از دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیر مجا‌ز در شهرستان پلدختر خبر داد.   محمد صالحی گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در سطح حوزه استحفاظی شهرستان پلدختر به دو گروه شکارچی غیر مجاز برخورد کردند که پس از شناسایی این متخلفان و در یک عملیات تعقیب و گریز موفق به دستگیری آن ها شدند. 

وی افزود: از گروه صیادان غیرمجاز ١٠٠ قطعه ماهی رودخانه ای به همراه نه عدد تور و قلاب ماهیگیری کشف و ضبط شد.   فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان لرستان ادامه داد: اداوت گروه شکارچیان نیز  کشف و ضبط شد.   صالحی تصریح کرد: پس از تشکیل پرونده متخلفان به منظور انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی ارجاع و با دستور مقام قضایی روانه بازداشتگاه شدند.

وی از هم استانی ها و نیز هموطنان عزیز خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی با سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۵۴۰ تماس گیرند تا در اسرع وقت نسبت به آن رسیدگی شود.

دیگر خبرها

  • افزون بر پنج هزار متر مربع از اراضی ملی در خلخال آزادسازی شد
  • دستگیری ۱۴ شکارچی و متخلف صیادی در مازندران
  • راه اندازی ۵۰ خانه محیط زیست در خراسان جنوبی
  • شکارچی غیرمجاز در سبزوار قبل از شکار دستگیر شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در دورود
  • دستگیری دو گروه شکارچی و صیاد غیرمجاز در پلدختر
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • دستگیری متخلفان شکار غیر مجاز در منطقه حفاظت شده هلن