Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک مقام ارشد سازمان ملل متحد قرار است امروز (چهارشنبه) در دیداری نادر و در بحبوحه افزایش آشفتگی سیاسی و خشونت در میانمار با رهبر حکومت نظامی این کشور دیدار کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایران اکونومیست از خبرگزاری رویترز، میانمار از اوایل سال گذشته که با کودتای ارتش این کشور دربرابر دولت منتخب «آنگ سان سوچی» قدرت را بدست گرفت و دست به سرکوب خونین معترضان در این کشور زد در آشوب به سر می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبکه تلویزیونی «میاوادی» که تحت نظارت ارتش است اواخر روز گذشته اعلام کرد «نوئلین هیزر» وارد «نایپیداو» پایتخت این کشور شده و مورد استقبال مقامات وزارت امورخارجه قرار گرفته است. قرار است این مقام ارشد سازمان ملل متحد با «مین اونگ هلائینگ» رهبر ارتش و حکومت نظامی و وزیران ارشد دیدار کند.

سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای که اوایل این هفته منتشر کرد اعلام کرد فرستاده ویژه تمرکز خود را بر روی شرایط رو به وخامت و نگرانی‌های کنونی در این کشور خواهد گذاشت، اما جزئیات بیشتری درباره سفر وی ارائه نداد.  

این درحالی است که سخنگوی حکومت نظامی میانمار نیز دراین باره اظهارنظری نکرده است.  

از سوی دیگر جهان برای اجرای حکم اخیر اعدام  چهار فعال سیاسی این کشور که از سوی حکومت نظامی متهم به کمک در "اقدامات تروریستی " بودند واکنش نشان داده است و اجرای حکم برای آنان از سوی جامعه جهانی محکوم شده است.

به علاوه دادگاه میانمار برای «آنگ سان سوچی» نیز محکومیت زندانی طولانی مدت صادر کرده و بازگشت وی به دنیای سیاست نیز ممنوع شده است. یک منبع آگاه گفت او روز دوشنبه به ۶ سال زندان برای ۴ فقره پرونده فساد محکوم شد.  

رهبر سابق ۷۷ ساله میانمار که برنده جایزه صلح جهانی نیز است به دستکم ۱۸ مورد قانون‌شکنی متهم شده است که در مجموع به حدود ۱۹۰ سال زندانی محکوم می‌شود. سوچی همواره اتهام‌ها علیه خودش را رد کرده و آنها را  ادعاهایی پوچ نامیده است. وی اکنون در زندان انفرادی در  «نایپید او» نگهداری می‌شود و تا کنون به ۱۱ سال تحمل حبس محکوم شده است.  

دولت فرانسه روز گذشته تصمیم دادگاه میانمار برای صدور حکم ۶ سال زندان آنگ سان سوچی را محکوم کرد و همچنین خواستار پایان دادن به خشونت در این کشور شد.  

«زاو مین تون» سخنگوی حکومت نظامی میانمار روز گذشته اعلام کرد فرستاده ویژه سازمان ملل متحد درخواستی مبنی بر ملاقات با آنگ سان سوچی مطرح نکرده است. به نظر می رسد سخنگوی حکومت نظامی اواخر امروز در کنفرانس مطبوعاتی شرکت کند.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: میانمار

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل متحد آنگ سان سوچی حکومت نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، احمد شریعتی امروز _یکشنبه شانزدهم اردیبهشت_ در صدوسی‌ویکمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان در تذکری اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان فرمودند که ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود و نسبت به این فرمایش با درایت رهبر انقلاب توجه ویژه شود.

وی با اشاره به افتتاح مجموعه کوه نور صفه افزود: تغییر و تحولات خوبی در این مجموعه صورت گرفته است که نشان از مدیریت خوب و پر انرژی در رأس کار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساماندهی بازار اصفهان اقدام شاخصی بود که پس از سال‌ها بلاتکلیفی انجام شد و از مهمترین نتایج آن نظم‌بخشی در تردد موتورسیکلت‌ها است که امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند.

کد خبر 750790

دیگر خبرها

  • حکومت نظامی توخل در بایرن مونیخ
  • ثبات مدیریتی باید در آموزش و پرورش حفظ شود
  • حکومت نظامی شهر فرانسوی برای جوانان
  • مقام افغان: یوناما واقعیت‌های افغانستان را به جهان معرفی کند
  • دیدار رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با رهبر شیعیان مالی
  • تعلیم عفاف و حجاب در مدارس در اولویت باشد
  • طرح نور مبنای شرعی عقلی دارد و مورد حمایت رهبر و مراجع و مردم است
  • رهبر شیعیان کشور مالی با رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار کرد
  • بهره برداری از ۱۱۰۰ مسکن ویژه محرومان به همت بسیج سازندگی در خراسان رضوی
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد