Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، گفت: توسعه گردشگری مذهبی در کردستان نیازمند برنامه‌ریزی، همکاری و تعامل همه‌جانبه دستگاه‌های مربوطه در استان است.

یعقوب گویلیان در جلسه سبک زندگی اسلامی ویژه کارکنان که با حضور طاهری دفتر نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی استان برگزار شد، اظهار کرد: استان کردستان دارای اماکن مذهبی و جاذبه‌های معنوی فراوانی برای مسافران و گردشگران داخلی و بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان، افزود: مسجد جامع سنندج، امامزاده هاجره خاتون(س)، امامزاده پیرمحمد(ع)، امامزاده سیدجلال‌الدین (ع)، باباگرگر، مسجد دومناره سقز و...از جمله اماکن مذهبی و بقاع متبرکی است که گردشگران و مسافران زیادی در ایام مختلف سال برای زیارت آن‌ها به این مناطق سفر می‌کنند.

وی عنوان کرد: تفاهم‌ نامه‌های متعددی با ادارات استان و همچنین کشورهای همسایه به‌ویژه کشور عراق انجام شده است که هم‌اکنون به‌ وضوح شاهد رونق گردشگری در استان هستیم.

گویلیان با بیان اینکه توافقاتی نیز در راستای گرامیداشت ارزش‌های دفاع مقدس و راهیان نور با استان‌های همجوار انجام شده است، گفت: باید با تعامل میان دستگاه‌های مربوطه و فراهم کردن زمینه‌های همکاری متقابل و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری زیارتی، ورود گردشگران مذهبی را به استان تسهیل کنیم.

میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نقشی محوری در تحقق وحدت اسلامی دارد

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در این جلسه، بیان کرد: بی‌تردید نقش اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان به‌عنوان یکی از نهادها و مؤلفه‌های مهم هویتی و فرهنگی در منطقه می‌تواند نقشی محوری در تحقق وحدت اسلامی داشته باشد.

حجت‌الاسلام مجید طاهری، اظهار کرد: گردشگری مذهبی در کردستان به سبب وجود امامزادگان، مساجد، حسینیه‌ها و تکایا از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، افزود: همچنین آثار تاریخی به‌جا مانده از نیاکان ما میراثی ماندگار و نمادی از مظهر وحدت و یکتاپرستی است که باید با حفظ و پاسداشت آن زندگی گذشتگان را به نسل‌های آینده معرفی کنیم.

وی با اشاره به سفر تاریخی مقام معظم رهبری به استان در سال۸۸ عنوان کرد: این سفر آثار و برکات زیادی در حوزه‌های مختلف به‌ویژه حوزه فرهنگی به‌دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام طاهری، یادآور شد: این‌که ثبت جهانی هورامان، معرفی کردستان به‌عنوان پایتخت دف جهان و بسیاری از آیین‌ها و آثار ثبت شده در حوزه مواریث ارزشمند مادی و معنوی‌ کردستان با چه تلاشی به بار نشسته و در سطح ملی و بین‌المللی جزو اولویت‌های نظام قرار گرفته است، بر کسی پوشیده نیست.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی کردستان، بیان کرد: امیدواریم با توسعه امکانات و زیرساخت‌های لازم، زمینه حضور گردشگران مذهبی و فرهنگی بیش از پیش در استان فراهم شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دانشگاه آزاد اسلامی گردشگری و صنایع دستی مقام معظم رهبری میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس

مریم جلالی در مراسم واگذاری تعدادی از اتاق‌های ارگ کریم‌خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان فارس گفت: امید است این اقدام در فارس زمینه‌ای شود تا در تمامی ابنیه‌های میراثی حضور و فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی را ببنیم.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی افزود: آنچه امروز در موزه‌ها می‌بینیم، کار دست هنرمندان صنایع‌دستی دیروز است و هنرمندان امروز حافظان و پاسداران میراث فرهنگی ما محسوب می‌شوند.

جلالی در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم ایجاد و توسعه خانه‌های صنایع‌دستی تأکید کرد و گفت: ضروری است برای توسعه و ترویج و عرضه درست محصولات دست‌ساز هنرمندان خانه‌های صنایع‌دستی متعددی، چون نمد، منبت، خاتم، شیشه و... ایجاد شود.

او با اشاره انتخاب «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی در شیراز گفت: در حال حاضر به‌منظور حفظ میراث فرهنگی، هنر و معماری و صنایع‌دستی نهفته در بافت تاریخی شیراز، «محله بالا کفت» به‌عنوان محله هنر و صنایع‌دستی شیراز تعیین‌شده است و جا دارد در این محله خانه‌های صنایع‌دستی متعددی ایجاد شود تا گردشگری تجربه محور رخ دهد.

معاون وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری افزود: در محله‌های قدیمی آسیب‌های اجتماعی زیادی وجود دارد که می‌توان از محل مسئولیت‌های اجتماعی وضعیت این محلات را به سازی کرد و با ایجاد فرصت برای هنرمندان در این مناطق صنایع‌دستی را رونق داد.

جلالی در ادامه سخنانش به جهانی و ملی شدن شهر‌ها اشاره کرد و گفت: همواره تأکید کرده‌ام که ملی و جهانی‌شدن شهر‌ها امتیاز نیست بلکه مسئولیت است و اگر مسئولیت خوب انجام نشود ممکن است این امتیاز سلب شود از این روباید مصوبات شورای جهانی صنایع‌دستی ضمانت اجرایی داشته باشند؛ بنابراین گزارش با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس و هیات همراه، ۵ اتاق در عمارت ارگ کریم خانی شیراز به پیشکسوتان و اساتید صنایع دستی و هنر‌های سنتی استان فارس به مدت دو سال واگذار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • چرا تنها سایت موزه غرب کشور عاقبت به خیر نشد
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری
  • لزوم ایجاد خانه‌های صنایع‌دستی در فارس
  • ‌کرمان‌ میزبان سومین جشنواره ملی چند رسانه‌ای میراث فرهنگی
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری می‌شود