Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:23:31 GMT

۱۶ هزار نوآموز در اردبیل غربال شدند

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۳۲۵۸

۱۶ هزار نوآموز در اردبیل غربال شدند

ایسنا/اردبیل رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: از آغاز طرح سنجش در استان اردبیل تاکنون ۱۶ هزار نوآموز بدو ورود به اول ابتدایی مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفتند.

محمد شفاهی در جریان بازدید از مراکز و پایگاه‌های طرح سنجش در اردبیل اظهار کرد: از اول تیرماه طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به اول ابتدایی در شهرهای مختلف استان آغاز شده و در مناطق عشایری نیز مهرماه شاهد برگزاری این طرح خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته صد درصد دانش‌آموزان بدو ورود به اول ابتدایی را در قالب این طرح مورد سنجش قرار دادیم که در بین استان‌ها جایگاه ممتاز را در اجرای طرح سنجش با پوشش صد درصدی داریم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت:‌ در طرح سنجش دانش‌آموزان از نظر بینایی، شنوایی، سلامت جسمانی و شاخص‌های هوش مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرند که در صورت به دست نیاوردن امتیاز لازم به گروه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

شفاهی فعالیت ۱۳ پایگاه سنجش را در سطح استان به صورت ثابت و سیار یادآور شد و افزود: برای دانش‌آموزان بدو ورود به اول ابتدایی اجرای این طرح اجباری است که خانواده‌ها با پرداخت ۶۰ هزار تومان می‌توانند فرزندانشان را در این طرح مشارکت دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: برای پیش دبستانی‌ها نیز از مهرماه اجرای این طرح آغاز خواهد شد که اولیا به صورت اختیاری می‌توانند فرزندان خود را در این طرح مشارکت دهند.

شفاهی اضافه کرد: بعد از ثبت‌نام دانش‌آموزان از طریق سامانه نوبت‌گیری برای نوآموزان انجام می‌شود که تاکنون برای ۱۸ هزار نوآموز نوبت‌گیری در مدارس انجام شده که از این تعداد ۱۶ هزار نوآموز مورد ارزیابی و سنجش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه تنها یک درصد دانش‌آموزان در سطح استان به مدارس استثنایی هدایت می‌شوند، بیان کرد: مابقی دانش‌آموزان در مدارس عادی و تلفیقی فراگیر تحصیل خود را انجام می‌دهند و نظارت‌ها بر دانش‌آموزان با شرایط خاص به انجام می‌رسد.

شفاهی در ادامه سخنان خود اظهار کرد: در حال حاضر یک‌هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز در استان در مدارس استثنایی تحصیل می‌کنند و ما سعی می‌کنیم خدمات آموزشی را به این دانش‌آموزان ارائه کنیم.

وی از راه‌اندازی اولین مدرسه اوتیسم در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال‌های گذشته در قالب کلاس درس خاص دانش‌آموزان اوتیسم تحصیل می‌کردند که امسال قرار است با افتتاح مدرسه مستقل پذیرش این دانش‌آموزان را شاهد باشیم.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان اردبیل گفت: غربال دانش‌آموزان دراین طرح به ۲ شکل اولیه و ثانویه انجام شده و در صورت نیاز نوآموزان به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند که به صورت رایگان بررسی‌های پزشکی و روانپزشکی در این مرحله انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی سنجش و غربالگری نوآموزان بدو ورود به دبستان آموزش و پرورش استثنائی طرح سنجش سلامت نوآموزان غربالگری اوتیسم بدو ورود به اول ابتدایی استان اردبیل هزار نوآموز دانش آموزان طرح سنجش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)

 

مقامات چین تلاش دارند تا از حجم سنگین تکالیف منزل دانش‌آموزان بکاهند اما ظاهرا دستورالعمل‌های آنها تا کنون موثر واقع نشده است.

به گزارش عصرایران به نقل از ان اچ کی ورلد، دانش‌آموزان چینی در یک محیط رقابتی شدید برای آینده خود سخت تلاش می‌کنند و مجبور به انجام تکالیف زیاد در خانه هستند.

این در حالیست که مقامات چینی حدود 3 سال پیش در دستورالعمل های خود خواهان کاهش تکالیف منزل دانش‌آموزان به خصوص در مقاطع ابتدایی شدند.

در روزهای گذشته انتشار تصاویری از محصلان بیمار و زیر سرم مقاطع ابتدایی در بیمارستان دولتی جیانگسوی چین که در حال انجام تکالیف خود بودند، توجه کاربران فضای مجازی را برانگیخت.

اما ظاهرا والدین و دانش آموزان برای دستیابی به موقعیت مناسب کاری مجبور به نادیده گرفتن این دستورالعمل ها و تلاش و خواندن درس بیشتر هستند.

برخی از دانش‌آموزان می‌گویند گاهی حدود 6 ساعت را به انجام تکالیف خود در منزل می‌گذرانند.

کاری که فشار زیادی بر محصلان و هزینه‌های زیادی برای خانواده‌ها در بر دارد.

جزئیات بیشتر را در تصاویر گزارش ببینید.

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اقدام متفاوت چین برای مقابله با فرهنگ کاری 6-9-9 جوانان چینی به دنبال کار کمتر/ کارشناسان: مغایر ارزش های سوسیالیستی است ببینید| کامپیوترها خطاب به کارمندان شرکت هندی: «لطفا به  خانه بروید»/ کار زیاد انسان‌ها را می‌کُشد

دیگر خبرها

  • فرهنگ مردمی سپاس از معلم نهادینه شود
  • معلمان دریچه دانایی را به روی دانش آموزان می گشایند
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • سنجش ۱۷ هزار نوآموز در چهارمحال و بختیاری
  • مشق نوشتن دانش‌آموزان چینی زیر سرم/ شکست اصلاحات آموزشی چین برای تکالیف منزل (فیلم)
  • ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از ۱۹ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • سنجش سلامت بیش از ۱۸ هزار نوآموز استان همدان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند