Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@12:17:31 GMT

چالش‌هاي جديد در قوانين کيفري با ورود فناوري

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۳۳۱۱

خبرگزاری آریا-تراشه‌ها می‌توانند تعداد وکلای مورد نیاز برای پیشبرد پرونده‌های پیچیده را کاهش دهند و در نتیجه صورت‌حساب پرداختی مراجعه‌کننده را کاهش دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، با استفاده از روش جدید این حرفه می تواند برای کارمندان و مراجعه‌کنندگان تغییر کند. براساس این روش یک وکیل که تراشه‌ای در مغزش کار گذاشته شده است می‌تواند اسناد را در مدت زمانی کوتاه اسکن کند و دیگر نیازی به گروه‌های بزرگ از محققان حقوقی نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دکتر آلن مک‌کی (Allan McCay)، نویسنده این گزارش می‌گوید: برخی از وکلا ممکن است برای به دست آوردن برتری نسبت به رقبا از فناوری‌های عصبی برای بهبود عملکرد خود در محل کار استفاده کنند.
این گزارش نگرانی‌هایی در مورد داده‌های جمع آوری شده که می‌تواند افراد را در معرض خطر نظارت یا دستکاری قرار دهد نیز ایجاد کرده است و گفته می‌شود که مقررات "حقوق عصبی" در نظر گرفته شود.
دکتر مک کی می‌نویسد: سخت است که بدانیم در نهایت استفاده از فناوری عصبی تا چقدر گسترده خواهد بود، اما نادیده گرفتن آن ممکن است باعث پشیمانی شود، به ویژه اگر، همانطور که گمان می‌رود، ایمپلنت‌های مغزی یا دستگاه‌های پوشیدنی در آینده به اندازه آیفون همه‌گیر شوند.
استفانی بویس (Stephanie Boyce)، رئیس انجمن حقوق انگلستان و ولز، می‌گوید: فناوری عصبی می‌تواند زندگی بسیاری را بهبود بخشد، اما امکان تسهیل مشکلات اخلاقی و حتی نقض حقوق بشر نیز وجود دارد.
فناوری‌های عصبی، ایمپلنت‌های مغزی یا قطعاتی از فناوری‌های پوشیدنی هستند که مستقیماً با مغز در تعامل بوده و بر فعالیت‌های عصبی نظارت می‌کنند یا اثر می‌گذارند. این ایمپلنت‌ها در حال حاضر در پزشکی برای درمان بیماری پارکینسون استفاده می‌شوند.
تراشه‌ها می‌توانند تعداد وکلای مورد نیاز برای پیشبرد پرونده‌های پیچیده را کاهش دهند و در نتیجه صورت‌حساب پرداختی مراجعه‌کننده را کاهش دهند.
سیستم‌های هوش مصنوعی (AI) در حال حاضر توسط برخی شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند، و ثابت شده است که برخی از آن‌ها سریع‌تر از وکلای برتر انسانی در تشخیص مسائل حقوقی کار می‌کنند.
در حالی که این تراشه‌ها راهی برای پیشی گرفتن وکلای حرفه‌ای از رقبای خود هستند، اما این موضوع می‌تواند فشار را بر سایر وکلا برای نصب تراشه افزایش دهد یا منجر به تبعیض میان افرادی شود که از تراشه استفاده نمی‌کنند.
دکتر مک‌کی معتقد است که ورود فناوری عصبی به جامعه، چالش‌های جدیدی را در قوانین کیفری ایجاد خواهد کرد. به عنوان مثال، متهمان می‌توانند ادعا کنند که رفتار مجرمانه آن‌ها نتیجه هک شدن ایمپلنت آن‌ها بوده است.
با توجه به پیشرفت‌های شرکت سازنده تراشه‌های عصبی نورالینک (Neuralink) و سایر تولیدکنندگان، این نتیجه حاصل می‌شود که حقوق عصبی ما باید به طور بالقوه مانند حقوق بشر در نظر گرفته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ورود فناوری کاهش دهند تراشه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از سایت گیزموچاینا، براساس گزارش‌های منتشرشده، «آی‌پد پرو» جدید با تراشه M4 عرضه می‌شود.

این خبر را مارک گرومن خبرنگار بلومبرگ در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد. اگر این موضوع درست باشد، این «آی‌پد» نخستین دستگاه اپل با سری جدید تراشه M خواهد بود.

گرومن همچنین مدعی شده است که عملکرد فعالیت‌های هوش مصنوعی با تراشه M4 ارتقا خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

عینکی که می‌تواند به سؤالات شما پاسخ دهد

بدین‌ترتیب می‌توان گفت که اپل، سری جدید آی‌پدهای خود را به‌عنوان نخستین دستگاه‌های مجهز به هوش مصنوعی واقعی ارائه خواهد کرد. با این حال، هنوز همه‌چیز در حد شایعه بوده و باید در انتظار روز هفتم‌ماه مه (۱۸ اردیبهشت) که روز رونمایی است، بود.

کد خبر 848120 برچسب‌ها شرکت اپل کامپیوتر - تبلت‌ کامپیوتر - تراشه

دیگر خبرها

  • رام‌الله: اگر حمایت آمریکا نبود نتانیاهو جرأت به چالش کشیدن قوانین بین‌المللی را نداشت
  • معاونت قوانین به تخلف کمیسیون تلفیق برنامه هفتم ورود کرد
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • خوردنی هایی که افسردگی می‌آورند
  • استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان
  • تراشه‌ای جدید که محدودیت‌های معلولان را رفع می‌کند (فیلم)
  • رویداد اپل در راه است | آی‌پد پرو با تراشه M4 عرضه می‌شود
  • این دو ویتامین برای سلامت قلب مهم هستند
  • فناوری‌هایی که استاندارد امنیتی ضعیف دارند ممنوع می‌شوند
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود