Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس،گفت: 300 کتابخانه مخزن دار و باز در جوار مساجد وجود دارد و 50 مهدکودک امسال با همکاری شهرداری با عنوان طرح «ریحانه» فعالیت خود را آغاز می‌کنند که خانواده‌ها در مساجد با فراغ خاطر کودک خود را به مهد بسپارند.

به گزارش آریا از شیراز،حجت الاسلام حسین امیدی با اشاره به اینکه 31 مرداد روز جهانی مسجد را پیش رو داریم، گفت: روز جهانی مسجد با توجه به اهمیت سیاسی و فرهنگی روز مورد اعتنا و توجه است؛ روزی است که مسجد الاقصی را رژیم صهیونیستی به آتش می‌کشد و این روز در تقویم، به عنوان روز تکریم مسجد ثبت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با یادآوری این مطلب که مسجد محلی امن برای فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی در صدر اسلام بود و حضرت رسول (ص) مسجد را به عنوان محل تمام تحولات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی قرار دادند، اظهار کرد: امام (ره) هم از مسجد ترویج افکار انقلابی را قرار دادند.

امیدی با اشاره به اینکه در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) هم مسجد به عنوان مرکز خلافت معرفی می‌شود، گفت: نزدیک به پنج هزار مسجد و حسینیه در فارس وجود دارد.

او ادامه داد: اگر مسجد در راستای تحول محلات و در زمینه امور اجتماعی و رفع مشکلات مردم فعالیت کنند، محل اثر هستند.

امیدی گفت: 300 کتابخانه مخزن دار و باز در جوار مساجد وجود دارد و ایجاد مهدهای کودک در جوار مسجد در دستور کار قرار گرفته است و 50 مهدکودک امسال با همکاری شهرداری با عنوان طرح «ریحانه» فعالیت خود را آغاز می‌کنند که خانواده‌ها در مساجد با فراغ خاطر کودک خود را به مهد بسپارند و خودشان به عبادت و کار مسجد بپردازند.

او خاطرنشان کرد: ایجاد شوراهای حل اختلاف در مساجد با حضور ریش سفیدان محلات نیز از دیگر برنامه‌های این ایام است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین عنوان کرد: بیش از 20 مسجد در فارس کارهای علمی مناسبی برای تقویت بنیه علمی نوجوانان و جوانان انجام می‌دهند.

امیدی با اشاره به اینکه چندین کارگاه آموزشی مخصوص فعالان فرهنگی و مدیران کانون‌ها نیز به زودی برگزار می‌شود، اظهار کرد: نزدیک به یک هزار و 400 باب کانون فرهنگی هنری مساجد در فارس وجود دارد و در اساسنامه کانون‌های مساجد آمده است، هر مسجدی که مجوز تاسیس کانون را بگیرد، مجوز برگزاری دوره‌های مختلف را دارد و نباید وجهی دریافت کند و باید دوره‌های برگزار شده، وجهه عام المنفعه داشته باشد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی در مسجد به صورت رایگان وجود دارد، افزود: این اتفاقات در راستای تقویت یکدیگر است و همیشه سعی شده برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در مساجد برگزار شود اما قصد تقابل آموزشگاه‌های خصوصی موجود را نداریم.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فارس فرهنگی هنری مساجد مساجد فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۳۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شروع مسیری هیجان‌انگیز با مهدکودک
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • رایزن فرهنگی جدید ایران در کاراکاس فعالیت خود را آغاز کرد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • بازگشت جوانان به مسجد با میانبر ورزشی یک روحانی
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • استرس یکی از مهمترین عوامل از بین رفتن آرامش در کانون خانواده است