Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی روز چهارشنبه در  همایش ملی مواکب اربعین حسینی در محل آستان شیخ صدوق در شهرری گفت: در روایات آمده کسی که در دوران حیاتش حرم امام حسین را زیارت نکرده باشد، در قیامت دچار حسرت می شود.

وی خطاب به موکب داران تاکید کرد: شما با موکب داری پرچم اباعبدالله را برافراشته می کنید چرا که جبهه جهل مقابل امام حسین(ع) بود و هست و هرچه علم پیشرفت کند، پرچم حسینی پرشورتر می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته خاموشی، تجربه کرونا را  دو سال گذشته داشتیم و امسال هیئات پرشورتر می شود.

وی افزود: سازمان اوقاف هم در کنار موکب داران، تعداد زیادی موکب برای زوار ایرانی و همچنین در مرزهای پاکستان و آذربایجان برپا می کند.

خاموشی گفت: همچنین در داخل عراق در خط نجف به کربلا و در خطوط دیگر در سامرا و کاظمین و کوفه در مسیر سرویس های لازم را می دهیم.

وی ادامه داد: پیوند برادران ایرانی و عراقی در موکب زنی مثال زدنی در دنیاست و موکب مشترک داریم و ارتباط خوبی بین مواکب وجود دارد که هم سرویس می دهیم و هم می گیریم.

خاموشی در بخش دیگری از سخنانش گفت: گرمای هوا در راهپیمایی مهم است و مواکب باید به آن فکر کنند؛ آب خنک و ایجاد وان های آب خنک برای کسانی که گرمازده شده اند باید مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: از سوی دیگر حرکت زائران در شب می تواند مهم باشد چرا که دما پایین تر است؛ افراد در این زمینه با تدبیر حرکت کنند.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: ما در هر ۱۰۰ موکب یک گروه پزشکی می گذاریم و امسال پیش بینی افزایش زوار داریم و برای تهیه وعده های غذایی و نیم غذاها پیش بینی درستی شود.

وی به زائران اربعین حسینی توصیه کرد: زوار زیارت کنند و برگردند چرا که حجم زائران امسال با پایان کرونا زیاد است و زوار بیشتر همت را در مشی و استقامت در راه داشته باشند.

در این همایش حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حرم عبدالعظیم حسنی(ع)، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی و حمید زمانی فرماندار شهرری حضور دارند.

همچنین در حاشیه این همایش نمایشگاهی پیرامون مواکب حسینی در صحن آستان شیخ صدوق دایر شد و از عبدالحسین نظامی خادم یکی از موکب داران نمونه کشور تجلیل شد.

برچسب‌ها کربلا سازمان اوقاف و امور خیریه پاکستان عراق اربعین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کربلا سازمان اوقاف و امور خیریه پاکستان کربلا سازمان اوقاف و امور خیریه پاکستان عراق اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در بازدید از بند‌های خاکی منابع طبیعی این شهرستان گفت:  بارندگی‌های اخیر سبب جاری شدن رودخانه‌های فصلی از دامنه کوه‌ها و ارتفاعات و ورود آن ها به دشت زرند شد. 

وی افزود: این بارندگی‌ها باعث ایجاد رطوبت خاک مزارع و باغات شد که طبق بررسی‌های به عمل آمده منجر به خاموشی خودجوش موتور پمپ‌های کشاورزی شده است.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پیش بینی می شود بسته به میزان بارندگی در هر منطقه، دوره خاموشی از سوی کشاورزان ۱۰ الی ۱۵ روز به طول بیانجامد که این عمل سبب صرفه جویی در آب و برق مصرفی خواهد شد.

وی بیان داشت: به موجب این کاهش مصرف، انتظار می رود، تقریباً ۵ میلیون مترمکعب ذخیره آب زیرزمینی حفظ شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • تبادل نظر ایران و عراق درباره برگزاری مراسم اربعین در مرز خسروی
  • ۴۰۰۰ موکب به زائران اربعین حسینی خدمات رسانی می کنند
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • تمهیدات لازم از هم اکنون برای مواکب اربعین اندیشیده شود
  • از برنامه برای رفع نقاط پرتصادف تا تمهیدات تسهیل تردد زائران اربعین حسینی
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • آذربایجان‌غربی جز استان‌های پیشرو در توسعه دیپلماسی منطقه‌ای است
  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا