Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:27:38 GMT

رشد ۲۷ درصدی پروازهای خارجی از فرودگاه ارومیه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۳۴۰۰

رشد ۲۷ درصدی پروازهای خارجی از فرودگاه ارومیه

ایسنا/آذربایجان غربی مدیرکل فرودگاه های آذربایجان غربی از افزایش پرواز، مسافر فرودگاه ارومیه در تیرماه سالجاری در مقایسه با ماه قبل خبر داد.

محمدعلی نائل قراملکی در گفت و گو با ایسنا  گفت: تعداد مسافر جابجا شده در تیرماه جاری ۲۴ هزار و ۹۷۰ مسافر بوده است که نسبت که ماه قبل از رشد ۲۶ درصدی برخوردار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از پیگیری جهت برقراری پروازهای برنامه ای و فوق العاده در مسیر تهران -ارومیه  و بالعکس در تیرماه سالجاری خبر داد و افزود:  تعداد نشست و برخاست پروازها در تیرماه  ۲۱۶ پرواز بوده است  که در مقایسه با خردادماه جاری از رشد ۲۱ در صدی برخوردار بوده است.

قراملکی میزان تعداد مسافر جابجا شده در ۴ ماهه نخست سالجاری را ۹۸هزار و ۹۹۴ نفر اعلام کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل از رشد ۶.۵ درصدی برخوردار بود است .

مدیر کل فرودگاههای آذربایجان غربی افزود: در ۴ ماهه نخست در بخش پروازهای خارجی با انجام ۹۰ پرواز در سال جاری با رشد ۲۷ درصدی و در بخش جابجایی مسافران خارجی بااعزام و پذیرش ۱۰۶۴۵ مسافر با  رشد ۲۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبرو هستیم.

وی در ادامه از برقراری پرواز کایسری از پنجم مرداد توسط شرکت شرکت هواپیمایی کرندون خبر داد و افزود:این پروازها بصورت برنامه ای هر هفته چهارشنبه ها ساعت ۳ بامداد از فرودگاه ارومیه  انجام می شود.

قراملکی همچنین از انجام پروازهای استانبول توسط شرکت هواپیمایی آتا خبر داد و افزود:این پروازها از نهم مرداد ماه هر هفته روزهای یکشنبه،چهارشنبه توسط شرکت هواپیمایی آتا انجام خواهد شد .

مدیر کل فرودگاههای  استان در ادامه از افزایش ۴ پرواز رفت و برگشت در مسیر ارومیه-تهران خبر داد و افزود:برنامه اعلام شده این پرواز روزهای یکشنبه،چهارشنبه هر هفته در  ساعت ۱۳:۴۰ فرودگاه ارومیه را به مقصد تهران ترک خواهد کرد و در ساعت ۱۵:۳۰ از فرودگاه مهرآباد عازم فرودگاه ارومیه خواهد شد.

وی به تعداد  شرکت‌های هواپیمایی فعال در فرودگاه ارومیه اشاره کرد و افزود: اکنون ۷ شرکت هواپیمای ایران ایر،آسمان،قشم ایر،آتا،وارش و کرندون و پویا در مسیرهای تهران،مشهد،کایسری،استانبول در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی پرواز از فرودگاه ارومیه فرودگاه شهید باکری ارومیه مسافر خارجی فرودگاه ارومیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۴۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی گفت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار به دلیل نقص فنی با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای انجام شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد،به نقل از روابط عمومی فرودگاه‌های خراسان رضوی،حسن جعفری اظهارداشت: پرواز مشهد به تهران شرکت هواپیمایی چابهار  به شماره 8759 قرار بود ساعت 21 و 35 دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر 500 دقیقه ای مواجه شد.

وی افزود: پذیرایی از مسافران در 2 نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه های خراسان رضوی ادامه داد: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و 55 دقیقه صبح امروز انجام شد.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • ایرتاکسی فرصتی برای رونق مسیرهای کم تقاضا
  • علت فرود اضطراری پرواز استانبول-تهران در ارومیه
  • دلیل فرود اضطراری پرواز استانبول تهران چه بود؟
  • شوخی مردم با موضوع «جت شخصی»/ کمک «ایر تاکسی» به صنعت هوایی
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان
  • اولین پرواز مسافربری خودروی پرنده در جهان را ببینید
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • برنامه پرواز‌های فرودگاه شیراز؛شنبه هشتم اردیبهشت