Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@00:37:42 GMT

۱۳۲۲ تن برگ سبز چای در گیلان خریداری شد

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۳۴۱۶

۱۳۲۲ تن برگ سبز چای در گیلان خریداری شد

عباس جعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ارزش این مقدار برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران استان گیلان را حدود ۱۱۲ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از مجموع برگ سبز چای خریداری شده ، بیش از ۳۰۶ تن چای خشک تولید شده‌است.

وی بیان داشت: همزمان با اعلام خرید تضمینی برگ سبز چای از سوی سازمان چای کشور، ۲ کارخانه چایسازی در اختیار شبکه تعاونی‌های روستایی گیلان شامل کارخانه سپیدرود تحت اجاره اتحادیه تعاونی های کشاورزی چایکاران غنچه‌های طلایی شمال کشور و کارخانه عدالت متعلق به شرکت تعاونی روستایی عدالت بنکسر رحیم آباد رودسر کار خرید برگ سبز از چایکاران گیلان را آغاز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته مدیر تعاون روستایی گیلان، برای ارتقای کیفیت تولید کارخانجات یاد شده ۱۰ تا ۱۵ هزار ریال تشویقی "بالاتر از نرخ مصوب" به ازای هر کیلوگرم برگ سبز چای به کشاورزان چایکاری که محصول کیفی خود را به این ۲  کارخانه عرضه کرده‌اند، اعطا می‌شود که تاکنون از این میزان بیش از ۱۱ میلیارد ریال پرداخت شد که این مبلغ در مقایسه با سال گذشته چهار درصد بیشتر است.

جعفرپور یادآور شد: از کل ارزش برگ سبز خریداری شده حدود ۸۴ میلیارد ریال در تعهد ۲ کارخانه چایسازی است که نزدیک به ۵۱ میلیارد ریال آن در وجه سازمان چای کشور برای پرداخت به چایکاران استان وازیر شده‌است.

امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک ۹ هزار و ۲۰۰ تومان و برگ سبز چای درجه ۲ هفت هزار و ۱۰۰ تومان است، قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای درجه یک در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۷.۵ درصد و درجه دو ۴۸ درصد افزایش یافته‌است.

براساس آخرین آمار، در استان‌های گیلان و مازندران بالغ بر ۵۵ هزار چایکار وجود دارد، وسعت باغ‌های چای این ۲ استان حدود ۲۵ هزار هکتار است، برداشت برگ سبز چای هر ساله در سه چین بهاره، تابستانه و پاییزه صورت می‌گیرد.

گیلان و مازندران روی هم رفته سالانه ۱۳۵ هزار تن برگ سبز چای تولید می‌کنند که از این میزان ٩٠ درصد در مزارع چای گیلان به دست می‌آید، از این میزان برگ سبز چای حدود ۳۰ هزار تن چای خشک استحصال می‌شود.

علاوه بر این مصرف چای در کشور طور میانگین حداکثر ١٠٠ هزار تن است.

برچسب‌ها رشت تعاون روستایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت تعاون روستایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران رشت تعاون روستایی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گیلان برگ سبز چای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم

آقای خبیر دوستدار محیط زیست، ۱۲ سال است که پرندگان را از بازار پرنده فروشان در شیراز خریداری می‌کند و به محیط زیست شان باز می‌گرداند.

او معتقد است پرنده نباید در قفس باشد، آن‌ها را به جای دور از دسترس انسان‌ها می‌برد و آزاد می‌کند.

این دوستدار محیط زیست بیان کرد: سال‌هاست با طبیعت مانوس است و آزاد کردن پرندگان نشانه دوستی و مهربانی او به طبیعت است.

آقای خبیر علاقه و احترامش به محیط زیست را به فرزندانش هم آموخته است، پسر او گاهی با پدر همراه می‌شود و آن‌ها علاوه بر آزادی پرندگان با جمع آوری زباله‌ها، دامن طبیعت را پاک می‌کنند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • روزانه ۱۵۰ تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم از مزارع باوی
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • پیش بینی خرید ۹۰ هزار تن گندم در باوی +فیلم
  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستان
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم