Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در بیست و دومین همایش دوسالانه فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه که در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: خدای بزرگ‌ را شاکریم طی چهار سال اخیر شاهد پیشرفت ها و ارتقای فوق العاده و افتخارآمیز توانمندی های نیروی دریایی قدرتمند سپاه بوده ایم، به گونه ای که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را نسبت به قبل ارتفاع بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحمدالله نیروی دریایی سپاه که دارای سابقه درخشانی از دوران دفاع مقدس چه در نبرد با متجاوزان بعثی ‌و چه در مقابله متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس است، طی دهه های گذشته به ویژه در چهار ساله اخیر روندی رو به رشد داشته و توسعه چشمگیری در توان افزایی بخش های گوناگون شناوری، موشکی و پهپادی خود رقم زده است.

سرلشکر باقری با تاکید بر اهمیت و نقش محوری پژوهش های علمی و شرکت های دانش بنیان برای نقش آفرینی در حوزه بالندگی دفاعی کشور افزود: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه با جهاد علمی - پژوهشی و توسعه علمی تجهیزات، این نیرو را در زمره برترین های نیروهای مسلح قرار داده است و با تحقیقات پیشرفته در عرصه های مختلف و متنوع توانسته است با دستیابی به موشک های نقطه زن کروز دریایی، پهپادهای کارآمد دریاپایه و بسیاری از زمینه های دیگر که بعضاً ملت شریف ایران اسلامی از آن مطلع شده اند به توانمندی های چشمگیری دسترسی پیدا کرده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به راهبردی بودن نقش و ماموریت های نیروی دریایی خاطر نشان کرد: بحمدالله انجام مسئولیت امنیت و صیانت از منافع کشورمان در خلیج فارس و تنگه هرمز که بر عهده نیروی دریایی سپاه است به خوبی دفاع مستحکمی در این منطقه راهبردی برقرار کرده است و این نیرو همچنین در گشت های دریایی دوردست به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی کمک های موثری داشته و به توفیق الهی این دو نیرو با وحدت، اخوت، برادری و هماهنگی در حال انجام مقتدرانه مأموریت های محوله هستند.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه با وجود تحریم و فشار حداکثری دشمن، توان نظامی جمهوری اسلامی قدرتمند، فوق العاده و بازدارنده است، گفت: امنیتی که ما امروز در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و حفاظت از منافع ملت ایران داریم از همه ادوار تاریخی گذشته بهتر است و خداوند نعیم را به این جهت خاضعانه شاکر هستیم.

وی برنامه محور بودن فعالیت‌ها در سازمان را امری مهم و با اهمیت قلمداد و تصریح کرد: برنامه های آینده و پیش روی نیروی دریایی سپاه در برنامه هفتم کشور و نیروهای مسلح، توسعه تجهیزات و ارتقاء سطح آمادگی های معنوی و رزمی است که إن شاءالله به سمت ایده آل حرکت می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با قدردانی از اهتمام و تلاش های خستگی ناپذیر و جهادی فرماندهان و کارکنان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌ویژه سردار تنگسیری فرمانده نیرو در دستیابی به حوزه های جدید قدرت ابراز داشت: امروز می توانیم بگوییم که نیروی دریایی سپاه به حد تراز انقلاب اسلامی رسیده و به فضل الهی روند تکاملی آن طی برنامه پنج ساله هفتم جدی تر دنبال خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نیروی دریایی سپاه نیروی دریایی ارتش رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیروی دریایی سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ امیر دریادار ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در جشنواره فرهنگی هنری روز ملی خلیج فارس واقع در میدان آزادی، اظهار داشت: من از خلیج فارس می‌آیم. ما هر ساله با اعزام دانشجویان دانشگاه‌های افسری به این منطقه، رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس را برای آنها تشریح می‌کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به حماسه‌آفرینی شهیدان رئیسعلی دلواری، دریاقلی و دریابان بایندر، و همچنین اجرای عملیات پیروزمندانه «مروارید» در هفتم آذر ۱۳۵۹، گفت: ۲۹ فروردین ۱۳۶۷ نیز همرزمانم در خلیج فارس با ایستادگی در برابر آمریکا، افتخار آفریدند؛ عزیزانی که پیکرشان در قعر آب‌ها باقی ماند و خون پاک آنها برای همیشه در خلیج فارس می‌درخشد.

امیر دریادار ایرانی با بیان اینکه خلیج فارس برای ما اعضای نیروی دریایی، بسیار مقدس است، افزود: اقتدار امروز کشور مرهون خون شهدایی است که جانانه در آن مقطع تاریخی جنگیدند و با ایستادگی خود، اقتدار ایران اسلامی را به همه نشان دادند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش اضافه کرد: ما هم تلاش می‌کنیم تا این اقتدار را به شکل ویژه‌ای که در شأن ملت ایران است، به نمایش بگذاریم که البته تحقق این امر، وابسته به دعای خیر تمامی مردم برای ما است.

امیر دریادار ایرانی خاطرنشان کرد: امروز هم ناوگروه‌های ما در آب‌های دوردست و اقیانوس‌ها در حال اسکورت کشتی‌های تجاری و نفتکش‌ها هستند. امنیت شاهرگ اقتصادی کشور مانند دوران دفاع مقدس برقرار و پرچم زیبای کشورمان در بالاترین نقطه، برافراشته است.

در پایان این مراسم با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش و جمعی از هنرمندان پیشکسوت کشور، پوستر روز ملی خلیج فارس رونمایی شد.

دیگر خبرها

  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • ببینید | خط و نشان فرمانده نیروی دریایی سپاه برای آمریکا در خلیج فارس
  • روسیه: ۹۱۵ نیروی ارتش اوکراین کشته شدند
  • تنگسیری: آمریکایی‌ها دیگر جایی در خلیج فارس ندارند + فیلم
  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • امروز بازدارندگی و قدرت تهاجمی نیروهای مسلح برای همگان آشکار است
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی