Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان  مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به نگاه ویژه تجار به بندر ۱۰۰ ساله انزلی از اضافه شدن ترانزیت به سایر فعالیت‌های بنادر گیلان خبر داد.

حسین یونسی امروز در آیین تجلیل روز خبرنگار که در سالن اجتماعات اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان برگزار شد، با بیان اینکه خبرنگاران می‌توانند کمک‌کار رونق اقتصادی استان باشند، اظهار کرد: روز خبرنگار مختص به یک روز نیست و هر روز می‌تواند روز خبرنگار باشد زیرا با توجه به گستردگی اتفاقات در جامعه هر روز یک خبر و چالش جدید بر سر راه خبرنگاران وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه دلسوزی، دقت، تعهد، تخصص، آگاهی‌بخشی به جامعه از ویژگی‌های خبرنگاران است، افزود: خبرنگاری شغل مهم و حساسی است و دقت در انعکاس اخبار لازمه این فعالیت است.

یونسی با اشاره به اینکه همه اقشار مخصوصا مسئولین انتقادپذیر باشند، تصریح کرد: انتقاد را می‌پذیریم ولی خبرنگاران باید در انعکاس اخبار دقت لازم را داشته باشند.

 وی با تاکید بر اینکه بنادر استان گیلان یکی از ظرفیت‌های اقتصادی و اشتغال محسوب می‌شوند، گفت: در حال حاضر ۱۷۰۰ نفر در بنادر استان گیلان اشتغال به کار دارند که امیدواریم بتوانیم رونق اقتصادی بیشتری به این بنادر داده و شاهد اشتغال بیشتر در حوزه‌های مختلف بندری باشیم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان تاکید کرد: ترانزیت موضوع جدیدی است که علاوه بر صادرات و واردات که از گذشته داشتیم به فعالیت‌های بنادر استان اضافه شده و این مساله برای استان و کشور حایز اهمیت است و به دنبال  تقویت ساختار و زیر ساخت‌های این فعالیت هستیم.

یونسی با بیان اینکه انزلی در مسیر کریدور شمال  جنوب واقع شده، تاکید کرد: علاوه بر این موقعیت که مورد تجار و بازرگانان است بندر انزلی با قدمت ۱۰۰ ساله از قدیمی‌ترین بنادر تجاری کشور است و شاهد نگاه ویژه‌ای از سوی فعالان اقتصادی و تجار به این بندر هستیم لذا با تمام توان و با هدف رونق بیشتر به دنبال رفع کاستی‌ها و مشکلات در این حوزه هستیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها بندر انزلي بنادر و دریانوردی گیلان ترانزيت استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور

سیدحسن مرتضوی، معاون سفارت ایران در کابل با نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات در «باغ اسلامی» این شهر دیدار و درباره توسعه روابط تجاری، اقتصادی دو کشور گفتگو کردند.

در این دیدار طرفین پیرامون موضوعات مرزی و امنیت مرزهای دو کشور، روابط تجاری و اقتصادی و همچنین تسهیل در امر صدور روادید برای شهروندان افغانستان گفتگو نمودند. 

سید حسن مرتضوی در این دیدار اظهار داشت که امنیت و آرامش در افغانستان را برای همه کشورهای منطقه مفید است؛ وی همچنین تاکید نمود در سایه آرامش و امنیت به ویژه در مرزهای دو کشور، فعالیت تجار و فعالان افغانستانی و ایرانی افزایش خواهد یافت.

این دیپلمات ارشد ایرانی با تاکید بر لزوم حمایت از تجار و فعالان اقتصادی، تسهیل در صدور روادید برای شهروندان افغانستان را امری مهم در پیشگیری از ترددهای غیرقانونی به ایران عنوان نمود.

مولوی نوراحمد اسلام‌جار نیز آرامش و امنیت را نیاز اساسی برای ترقی و پیشرفت دو کشور دانسته و تصریح نمود که حکومت سرپرست افغانستان هیچگاه به دنبال برهم زدن آرامش منطقه نبوده و نیست.

والی هرات همچنین با تاکید بر اینکه پیشرفت افغانستان و عمران و آبادانی هرچه بیشتر این کشور را از اولویت های مقامات حکومت سرپرست می‌باشد، راه‌آهن خواف، هرات را یک پروژه مهم و حیاتی برای هر دو کشور خوانده و بر لزوم بهره برداری هرچه سریعتر از این پروژه تاکید نمود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ۶۶۰ هزار مسافر در بنادر شرق هرمزگان جابه‌جا شد
  • افزایش ۱۵۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر نوشهر
  • استاندار: برای تحقق طرح جامع مناطق ویژه اقتصادی مازندران؛ هماهنگی های لازم انجام شده است
  • تبدیل مناطق آزاد ویژه اقتصادی مازندران از واردات صرف به دانش فنی و صادرات
  • رایزنی مقامات ایران و افغانستان بر افزایش روابط تجاری دو کشور
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • ۶ عامل هنجارشکنی پس از بازی تیم‌های ملوان و سپاهان دستگیر شدند + جزئیات