Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-01@02:19:05 GMT

بیشترین خسارت سیل در اردکان متوجه قنوات و راه‌ها است

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۳۶۲۹

بیشترین خسارت سیل در اردکان متوجه قنوات و راه‌ها است

سبزواری گفت: منازل آسیبی ندیده‌اند و احشام نیز جز چند مورد محدود دچار خسارت نشده‌اند و عمده خسارت سیل در اردکان به جاده‌ها و قنوات وارد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، حسین سبزواری فرماندار شهرستان اردکان در گفتگو با خبرنگار یزدرسا گفت: اقدامات پیشگیرانه خوبی را برای مقابله با سیل اخیر در اردکان انجام دادیم، در همین راستا ارتفاع سیل‌بندها را افزایش دادیم و آن‌ها را تقویت کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی از عوامل مانند ایجاد موانعی که در مسیر دشت ایجاد شده بود موجب شد تا سیل وارد شهر اردکان نشود.فرماندار اردکان ادامه داد: اما بخش خرانق و بخش عقدا درگیر سیل شدند و حتی سیلی هم که شهر اردکان را تهدید می‌کرد سیلی بود که بارش‌های آن در عقدا باریده بود.

سبزواری اظهار داشت: عمده خسارت‌ها در روستاها بود به‌طوری‌که در بخش عقدا بیشترین خسارت به روستای زرجوع وارد شده و البته روستای سروعلیا نیز دچار خساراتی شده بود.وی اضافه کرد: اما بیشترین خسارت سیل در شهرستان اردکان متوجه بخش خرانق بود به‌طوری‌که جاده بشدت تخریب و حتی پل نیز خراب شد و به تبع آن مسیر ارتباطی اردکان-خرانق قطع شد.

فرماندار اردکان با بیان اینکه جاده‌های روستایی و قنوات بخش خرانق بر اثر سیل تخریب شده است، عنوان کرد: قنوات خرانق در سیل اردیبهشت‌ماه لایه‌روبی شده بود اما دوباره در جریان سیل اخیر آسیب دید.سبزواری بیان کرد: یکی از قنات‌هایی که نقش بسیار اساسی و راهبردی در تأمین آب باغات پسته داشت و آب بیش از 110 هکتار از باغات پسته را تأمین می‌کرد در جریان سیل اخیر آسیب جدی دیده است.

وی تأکید کرد: عملیات بازگشایی این قنات چند روز بعد از سیل آغاز شد و همچنان ادامه دارد، اما بخاطر وضعیت زمین و خاک آنجا کار به کندی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود که تا 20 روز یا یک ماه دیگر کار ادامه داشته باشد.

فرماندار اردکان تصریح کرد: طبق برآوردهایی که شده برای بازسازی این قنات قریب به 2 میلیارد اعتبار نیاز است؛ البته در حال حاضر با کمک شهرداری آب باغات پسته تأمین شده است.سبزواری گفت: منازل آسیبی ندیده‌اند و احشام نیز جز چند مورد محدود دچار خسارت نشده‌اند و عمده خسارت سیل در اردکان به جاده‌ها و قنوات وارد شده است.

وی اظهار داشت: بحث تأمین اعتبار و جبران خسارت‌ها از طریق ستاد بحران استان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خسارت سیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس

مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشورمان برگزار شد و تیم‌های راه‌یافته به این مرحله حریفان خود را شناختند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی (یادواره آزادسازی خرمشهر) از ساعت ۱۴:۰۰ در سالن روابط‌عمومی سازمان لیگ فوتبال ایران برگزار شد. حمید درخشان و غلام‌رضا فتح‌آبادی به عنوان میهمان در این مراسم حضور داشتند.

تیم‌های سپاهان اصفهان، تراکتور، گل‌گهر سیرجان، ملوان بندرانزلی، آلومینیوم اراک، مس رفسنجان و هوادار تهران از لیگ برتر و تیم چادرملوی اردکان، از لیگ یک به مرحله یک‌چهارم نهایی صعود کرده‌اند و در این قرعه‌کشی حریفان خود را شناختند.

نتایج کامل قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی به شرح زیر است:

تراکتور تبریز - مس رفسنجان

چادرملو اردکان - آلومینیوم اراک

گل‌گهر سیرجان - هوادار تهران

سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی

برنده دیدار گل‌گهر سیرجان و هوادار تهران در مرحله نیمه‌نهایی مقابل برنده دیدار سپاهان اصفهان و ملوان بندرانزلی قرار می‌گیرد و در مقابل برنده دیدارهای تراکتور تبریز و مس رفسنجان مقابل چادرملو اردکان و آلومینیوم اراک قرار خواهد گرفت.

منبع: ایرنا

کد خبر 749100

دیگر خبرها

  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • تشکیل اولین قرارگاه جوانی جمعیت در شهرستان اردکان
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • مسئولان جریان‌های اثرگذار بر حوزه کاری خود را بشناسند
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • مصاف اراکی‌ها در اردکان با حریف لیگ یکی
  • قرعه‌کشی یک‌چهارم نهایی جام حذفی؛ سپاهان به ملوان رسید، تراکتور به مس
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»
  • تخریب ۳۰۰ قنات جنوب سیستان و بلوچستان در سیل اخیر