Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و نماینده ولی فقیه در استان یزد دیدار و درباره نیازها، ضروت‌ها، چالش‌های پیش رو و اقدامات صورت گرفته برای توسعه زیست‌بوم فناوری و نوآوری در این استان گفت‌وگو کردند.آیت الله محمدرضا ناصری امام جمعه یزد در این دیدار و گفت‌وگو با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، علی خیرالدین معاون فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و مهران فاطمی استاندار یزد ضمن تاکید بر این که باید در حوزه آموزش و هدایت نیروی انسانی دانش‌آموخته گام های جدی برداشته شود، گفت: این که مدیران استانی به صورت جدی برای شناسایی، ماندگارسازی و هدایت استعدادها و ظرفیت های انسانی استانی تدبیر کنند؛ یک ضرورت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت الله ناصری، با اشاره به اهمیت تولید علم و فناوری گفت: تاکید مقام معظم رهبری بر تولید علم، ناظر بر حل مشکلات به کمک راهکارهای نوآورانه است و لازم است تا فرصتی برای ورود نیروی انسانی علمی و دانشگاهی به صنایع کشور ایجاد شود. این تفکر و رویکرد را باید به تمامی بخش های کشور حاکم کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با تاکید بر تعقل، تدبر و تدین برای تشخیص و رفع مشکلات و نیازها، گفت: ‌کسب مهارت تشخیص و تدبر به کمک تعقل یکی از لازمه‌های موفقیت در مسیر پیشرفت علمی و فناورانه است.

امام جمعه یزد، با تاکید بر اهمیت پیاده سازی رویکردهای نوآورانه از مراحل ابتدایی آموزش و پرورش عنوان کرد: ایجاد بسترهای آموزشی مناسب از سنین پایین و هدایت و راهبری جامعه به سوی تعقل و تفکر نوآورانه و خلاقیت تدین‌محور، از لازمه هایی است که باید برای روشن ساختن آینده ایران اسلامی مورد توجه قرار بگیرد. این امر نیازمند تحول در آموزش و پرورش است و اگر این امر به درستی اتفاق بیفتد، در سال های نزدیک نسلی تربیت خواهد شد که نقش آفرینان اصلی عرصه علم و فناوری برای نیل به پیشرفت خواهند بود.

آیت الله ناصری عنوان کرد: این دغدغه باید در مسوولان به وجود بیاید تا ۳ اصل راهبردی تدین، تفکر و تعقل پیاده سازی شود و عرصه را برای پیشرفت روزافزون کشور مهیا کند.

ضرورت هم‌دلی و رویکرد مثبت مسئولان استانی در حل مشکلات استانی به دست جوانان خلاق

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری هم در دیدار و گفت و گو با امام جمعه یزد ضمن تاکید بر حرکت ساختار آموزش، پرورش و تربیت نیروی انسانی کشور، هم‌راستا با با نیازها اولویت‌ها و مسیر حرکتی کشور، بیان کرد: باید به این باور برسیم که در امر آموزش و پژوهش که کشور هزینه‌های زیادی صرف آن می‌کند، تناسب و سازگاری با نیازهای اولویت‌دار و روزمره جامعه به وجود بیاید. ساختار آموزشی که در سال های گذشته ایجاد شده متناسب با بوم جامعه نبوده و با نیازها و شرایط کشورمان سازگاری نداشته است.

رییس بنیاد ملی نخبگان، با تاکید بر این که باید نقش مردم و بخش خصوصی در ساختار آموزش و پژوهش مد نظر قرار گیرد عنوان کرد: رسالت دانشگاه ها در تحول جامعه از محیط پیرامونی خود دانشگاه آغاز می‌شود و تا حل مسایل راهبردی کشور ادامه می‌یابد باید با تغییر در ساختار دانشگاه‌ها و نقش آفرین کردن کارآفرینی، سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد بسترهایی مانند پارک‌های علم و فناوری و کارخانه‌ها و خانه های خلاق و نوآوری، این زمینه برای تحول آفرینی و حل مشکلات جامعه و مردم فراهم شود.

ستاری، بخش عمده این تحول را فرهنگی و ناظر به اصلاح رویکردها در آموزش و پژوهش دانست و گفت: جوانان دانشگاهی که در بهترین سال‌های عمرشان می‌توانند حل مشکلی از جامعه را عهده دار شوند، با ایجاد چنین ساختارهایی می توانند شکوفا شوند. این امر تحول فرهنگی، هم‌دلی و همراهی بخش های استانی را می طلبد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری، با تاکید بر استفاده از ظرفیت مردمی در تحول نوآورانه و فناورانه عنوان کرد: باید پای بخش خصوصی به حوزه پژوهش گشوده شود تا بتوانیم تاثیر آن را در اقتصاد و زندگی روزمره مردم مشاهده کنیم. خوشبختانه این تغییر رویکرد مشاهده می‌شود اما لازم است یک تحول فرهنگی و همه‌گیر هم صورت گیرد تا این حرکت از اثرگذاری کافی برخوردار باشد.

رییس بنیاد ملی نخبگان، با اشاره به راه‌اندازی فاز نخست کارخانه نوآوری درخشان، گفت: با کمک بخش های اثرگدار و تصمیم‌ساز استانی، از جمله نقش آفرینی ارزنده و راهگشای نمایندگی محترم ولی فقیه در استان، این کارخانه نوآوری در مرکز شهر یزد، می‌تواند به بستر و مامنی برای تبدیل ایده های نوآورانه به کسب‌وکارهای دانش‌بنیان و خلاق و ثروت آفرینی از خلاقیت شود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری که صبح امروز به استان یزد سفر کرده است، در نخستین بخش از سفر خود کارخانه نوآوری درخشان را افتتاح کرد. بازدید از نمایشگاه دستاوردهای دانش‌بنیان و خلاق پارک علم و فناوری یزد، بازدید از مرکز توسعه فناوری های نوین دیاکو، افتتاح ساختمان خلاقیت و نوآوری این دانشگاه، افتتاح بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان شهید صدوقی یزد، افتتاح مرکز نوآوری پوشاک و بازدید از پژوهشکده علوم تولید مثل و حضور در نشست جهش تولید دانش بنیان استان از دیگر برنامه های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در این سفر یک روزه است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه یزد علمی فناوری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری علم و فناوری ولی فقیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۳۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حکمی، دکتر یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت را به عنوان «رییس هیات اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی» منصوب کرد.

در این حکم آمده است:

دکتر یونس پناهی

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

«نظر به توانمندی های علمی و اجرایی جنابعالی، به موجب این ابلاغ، به عنــوان نایب‌رییس شــورای‌عالی و رییس هیأت اجرایی سی امین جشنواره تحقیقات و فناوری علوم پزشکی رازی منصوب می شوید تا ضمن راه اندازی دبیرخانه جشنواره مذکور در آن معاونت، تدبیر سازوکار اجرایی، انتصاب دبیر جشنواره و سایر اقدامات مورد نیاز را پیگیری و عملیاتی کنید.

امید است با توجه به تجربیات ارزشمند و درایت جنابعالی، شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این دوره از جشنواره، با رویکرد توسعه تحقیقات مسأله محور و رعایت عدالت و شفافیت در فرآیندهای ارزیابی و اجرایی باشیم.»

کد خبر 6093038

دیگر خبرها

  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • دستور رئیسی برای طراحی جت ۱۰۰ نفره / معاون علمی رییس جمهور: پیش‌قرارداد‌های ۱۲ جت بسته شده
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • دستاوردهای عملیات‌ وعده صادق ‌در عرصه علم و فناوری چه بود؟
  • رییس هیات اجرایی سی‌امین جشنواره علوم پزشکی رازی منصوب شد
  • دیدار معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور با آیت الله حسینی بوشهری
  • دیدار کارکنان آموزش و پرورش استان مرکزی با نماینده ولیّ‌فقیه
  • انتصاب رییس و اعضای شورای علمی و فناوری پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی جهاددانشگاهی