Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین‏، سید صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس جمهور امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در بازه زمانی کمتر از یکسال ۳۱ سفر استانی و هفت سفر موضوعی داخلی داشتند نتیجه این سفرها ۹۰۰ مصوبه است که حدود ۵۰۰۲ طرح عمرانی که عمدتا نیمه تمام هستند را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع خوبی از منابع دستگاه های اجرایی و ماده ۵۶ و تهاتر نفت پیش بینی شده است.

وی افزود: اگر بخواهیم اجمالی عملکرد را مطرح کنم در حوزه تامین منابع عمومی در ۱۷ سفر اول تقریبا تمامی تعهدات عملی شده اند. در مورد ۱۴ سفری که از فروردین به بعد انجام شده، به خاطر این که در سه ماه اول سال تلاش زیادی برای جبران بدهی های گذشته انجام شد، در ماه مرداد امسال ۱۵، ۱۶هزار میلیارد تومان باید بدهی گذشته را تامین کند. در این ماه ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع عمومی صورت گرفته است.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: مصوبات سفرهای استانی در بازه زمانی چهار ساله هستند. از حیث تامین منابع در سال ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۰۰ درصد عملیاتی شد.

وی در مورد دور دوم سفرها گفت: تیمی در حوزه معاونت اجرایی تشکیل شده است که پس از ارزیابی سفرهای دور اول، سفرهای دور دوم پس از تنفس شروع خواهد شد. در دور دوم هم حتما مصوباتی خواهیم داشت ولی اولویت با مصوبات قبلی است.

وی در پایان تاکید کرد: درباره نامه های مردمی و درخواست‌هایشان هم چند درصد حل و چند درصد ارجاع شده و بزودی حل می شود.

کد خبر 698565 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سید صولت مرتضوی دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی سفر استانی- هیات دولت

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سید صولت مرتضوی دولت سیزدهم سید ابراهیم رئیسی سفر استانی هیات دولت دور دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم رحیمی نیا، صبح دوشنبه در اولین جلسه شورای اداری این اداره کل در سال ۱۴۰۳، اظهار داشت: با توجه به اهمیت مشارکت مردم در حفظ و احیای منابع طبیعی، در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری به سال جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، برنامه‌های ویژه‌ای برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ما معتقدیم با مشارکت فعال مردم، می‌توانیم گام‌های موثرتری در جهت توسعه پایدار و حفظ منابع طبیعی برداریم افزود: منابع طبیعی متعلق به مردم است و در همه فعالیت‌های حوزه منابع طبیعی مردم همراه و همگام هستند.

وی مشارکت در فعالیت‌های آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع، توسعه گیاهان دارویی و همچنین اجرای طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال گذشته را برخی از اقدامات انجام شده در راستای مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری در جنوب کرمان عنوان کرد.

رحیمی نیا، افزود: در راستای تحقق طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در سال جاری در هر شهرستان یک نهالستان راه اندازی و تولید نهال بر اساس نیاز همان شهرستان صورت گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه آبخیزداری و آبخوان داری ۲۰۵ میلیارد تومان اعتبار جهت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام نیاز است، خواستار رایزنی رؤسای ادارات با فرمانداران جهت تأمین اعتبار در این خصوص شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان، بر برگزاری دوره‌های آموزشی در مناطق بحرانی برای مردم و جوامع محلی در زمینه‌های مختلف منابع طبیعی، از جمله آبخیزداری، نهال‌کاری، حفاظت از جنگل‌ها و مراتع و اطفا حریق تاکید و با اشاره به اینکه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی و آبخیزداری فواید و اثرات مثبت متعددی دارد خاطرنشان کرد: طرح‌های آبخیزداری بر اساس طرح جامع مدیریت حوضه آبخیز اجرایی و بایستی اولویت با مناطق محروم و روستایی و با مشارکت مردم صورت پذیرد.

اجرای پروژه‌های بیولوژیک در پایین دست پروژه‌های پخش سیلاب، مدیریت چرای غیرمجاز و بی رویه دام، نظارت بر برداشت اصولی از مراتع، نظارت و صدور مجوزات حمل چوب به صورت روزانه، نظارت دقیق بر اجرای طرح‌های مرتعداری، صداقت در کار، تکریم و تسریع در کار ارباب رجوع و صرفه جویی در هزینه‌ها از دیگر موارد مطرح شده و مورد تاکید مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان در این جلسه بود.

گفتنی است در پایان این جلسه حکم ابلاغ حسین مشایخی با حفظ سمت به عنوان دستیار مردمی سازی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب کرمان به وی اهدا شد.

کد خبر 6092125

دیگر خبرها

  • پیگیری ۱۸۴ درخواست در ملاقات مردمی با فرماندار مشهد
  • فصل جدید برنامه «جام‌جم» به زودی تولید می‌شود
  • فعالیت های حفظ و احیای منابع طبیعی درجنوب کرمان مردمی سازی می شود
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • برخی پروژه هایی که رئیس جمهور در سفرهای استانی افتتاح می کند، آنقدر کوچک است که توسط بخشدار محل هم قابل افتتاح است
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان؛ دولت برنده است یا مجلس؟
  • کشمکش بر سر سه هزار میلیارد تومان / دولت برنده است یا مجلس؟
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • تراز منابع و مصارف مشمول بودجه استان زنجان مثبت شد