Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از لارستان، کاروان مطالبه‌گری لارستان یک تشکل مردم نهاد است که در دو سال اخیر به منظور پیگیری مطالبات و احقاق حق مردم و منطقه لارستان فعالیت هایی را آغاز و انجام داده است.

این کاروان مطالبه گری که متشکل از طیف های مختلف فکری مردمی و فعالان اجتماعی است در تازه ترین فعالیت خود برای پی گیری تحقق مصوبه تأسیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان روز شنبه ۲۲ مرداد ماه راهی تهران شدند تا مطالبات خود را در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور مطرح کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظم رحیمی نژاد، فعال اجتماعی، در خصوص سفر اخیر کاروان مطالبه گری لارستان اظهار داشت:  این سفر برای مطالبه تاسیس اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای لارستان انجام شد که مصوبه آن در سال ۱۳۹۵ در هیئت دولتِ قبل وجود داشت و با گذشت  شش سال هنوز اجرایی نشده است؛ لارستان تنها  منطقه ای است  که مصوبه تاسیس اداره کل راهداری در آن وجود دارد اما اجرا نشده است.

وی افزود: این یک قانون مصوب است که هرجایی که اداره کل راه و شهرسازی وجود دارد اداره کل راهداری هم باید باشد، لارستان و ایرانشهر با وجود اینکه مرکز استان نیستند اما دارای اداره کل راه و شهرسازی اند، برای تحقق این مطالبه در سال ۱۳۹۵ مصوبه به هیئت دولت فرستاده شد که در نخستین مرحله رد شد اما در مرحله دوم با تأسیس اداره کل راهداری در ایرانشهر موافقت شد و نسبت به لارستان به دلیل اعمال نفوذ برخی افراد در هیئت دولت سابق اجحاف شد و این مسئله بلاتکلیف ماند.

رحیمی نژاد عنوان داشت: پس از مکاتبات بسیار و  تقاضا از مسؤولین  وزارت راه و شهرسازی برای حضور در لارستان جهت بررسی عینی این موضوع وقتی که دیدیم به اندازه کافی توجهاتی به این مسئله نشد؛ با همراهی جمعی از مردم و مسوولین شوراهای اسلامی شهر لار و مناطق مختلف لارستان  در قالب یک کاروان مطالبه گری  راهی تهران شدیم و در وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور این مطالبه را مطرح کردیم.

این فعال اجتماعی با اشاره به  همراهی مسئولین وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری با کاروان مطالبه گری لارستان و عدم تحصن کاروان اظهار داشت: پس از آنکه متوجه شدیم مسوولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری قصد همکاری دارند  نیازی به تحصن ندیدیم.

رحیمی نژاد بیان داشت:  از سوی مسوولین وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری کشور به یک جلسه کارشناسی و تخصصی دعوت شدیم که نمایندگانی از کاروان مطالبه گری در این جلسه شرکت کردند، مسیرها و موانع تحقق این مطالبه بررسی شد و نتایج نسبتأ خوبی هم گرفته شد.

وی درباره ارزیابی اقدام مطالبه گران در منطقه لارستان گفت: همه بازخوردهایی که در این چند روز مشاهده کردیم بدون استثناء مثبت بوده است، منظورم از بدون استثناء آن دسته از  بازخوردهایی است که به صورت منطقی و عدالت محور به این موضوع پرداخته اند، یعنی هر کسی که اطلاع داشته باشد که چه اتفاقی در سال 95 افتاده است و مصوبه برای اجرا به کجا رسیده است؟ متوجه می شود که این مسئله حق لارستان است و در این موضوع که مرکزیت استقرار اداره کل راهداری شهر  لار باشد نه در وزارت راه و شهرسازی و نه در سازمان راهداری و نه در میان  افراد مطلع و منطقی شکی وجود ندارد.

وی در پایان با تقدیر از همراهی و حمایت های مردم از کاروان مطالبه گری لارستان خاطر نشان کرد: در پایان  از همه مردم لارستان که با همفکری،  همراهی،  حمایت و حضور  خود مارا یاری کردند تشکر می کنم. کسانی که بیش از هزار کیلومتر سختی مسیر را به جان خریدند و در تهران حضور پیدا کردند شایسته تقدیر هستند، ما به پشتوانه این کسانی که تشریف آوردند و کسانی که  ما را حمایت می کردند چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی، توانستیم این موضوع را به روال منطقی برسانیم.

به گزارش فارس، کاروان مطالبه گری لارستان در سال گذشته نیز برای  پیگیری تکمیل جاده جهرم_لارستان راهی تهران شده و با حضور در وزارت راه و شهرسازی این مطالبه را مطرح کرده بودند.

انتهای پیام/ن

منبع: فارس

کلیدواژه: لارستان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای مطالبه گری وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری وزارت راه و شهرسازی اداره کل راهداری اداره کل راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر

تین نیوز

رئیس مرکز مدیریت راه های استان اصفهان از مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مریم تاکی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و وقوع بارش های جوی از ابتدای هفته، اکثر محورهای استان اصفهان اعم از شریانی و غیرشریانی، درگیر شرایط بارش باران و در برخی مقاطع ایجاد سیلاب بودند.

تاکی افزود: در مجموع ۲۵۶ نفر از نیروهای اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان به به کارگیری ۱۱۶ دستگاه از ماشین آلات این اداره کل برای فراهم کردن شرایط ایمن و روان در ترددها فعال بودند.

وی تصریح کرد: در ساعاتی از بارش ها، در محورها ایجاد رواناب را شاهد بودیم. محور اصفهان - خور، اصفهان - شهرضا، نطنز - کاشان بیشترین تاثیر را از بارش های اخیر داشتند.

تاکی اظهار کرد: شهرستان های خور و بیابانک، نایین، اردستان و شهرضا برای خارج کردن رواناب انسداد مقطعی را داشتند، اما با توجه به سطح بالای بارش، تردد بدون مداخله و تصادف جدی در تمام محورهای استان برقرار بود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • جابه جایی بیش از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا در سیستان و بلوچستان
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل
  • جنبه‌های اقتصادی مالكیت فكری مغفول مانده است
  • ۵۷ شهرک مسکونی مصوبه کارگروه امور زیربنایی استان را اخذ کرده‌اند
  • ‌ساختارهای حقوقی و ‌حقیقی در تحقق شعار سال ‌مورد توجه قرار گیرد
  • تحقق ۱۲۹ مصوبه از سفر اول دولت سیزدهم به خراسان رضوی
  • گلایه مردم از عدم اتمام آسفالت ریزی محور پلدشت به مرگنلر 
  • آغاز عملیات روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر محور طبس – یزد
  • احداث آشیانه اداره ماشین آلات راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان
  • مشارکت ۲۵۶ نیروی راهداری استان اصفهان در عملیات راهداری بارش های اخیر