Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت گفت: آبله میمونی الان در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده و بیشتر به صورت آندمی است و مثل کرونا نیست و خیلی نگران کننده نیست و بستگی به زمینه فرد دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، بهرام عین الهی وزیر بهداشت در پاسهخ به سوالی درمورد شیوع بیماری ابله میمونی و نگرانی هایی در این زمینه گفت: ماهم نگرانی هایی در این رابطه داشتیم و بخاطر همین از افرادی که وارد کشو می شدند بخصوص از مناطق آلوده نمونه برداری می شد و تا به دیروز ما موارد مثبتی نداشتیم و دیروز یک مورد مثبت داشتیم که یک خانمی که از اهواز بود و همسرش از کانادا برگشته بود مبتلا شده بود که این را داریم رصد می کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پایگاه های مرزی خود را تقویت کرده ایم چون متاسفانه در منطقه ای قرار گرفته‌ایم که در اطراف میزان شیوع بیماری ها نسبتا زیاد است و رصد می کنیم اگر موردی بود با آن مقابله می کنیم، گفت: آبله میمونی الان در هیچ جای دنیا به صورت پاندمی در نیامده و بیشتر به صورت آندمی است و مثل کرونا نیست و خیلی نگران کننده نیست و بستگی به زمینه فرد دارد. اگر فرد بیماری‌های مستعد داشته باشد خطرناک است ولی اگر فردی بیماری مستعد نداشته باشد خیلی خطرناک نیست. 

وی با اشاره به اینکه هنوز آبله میمونی به مرحله واکسیناسیون نرسیده ولی اگر لازم باشد در ایام کرونا تمام زیرساخت های مربوط به تهیه واکسن در کشور آماده شده است، بیان داشت: باری ریکتورهایی که مثل یک دستگاهی است که می توانید از طرفی ویروس واردش کنید و از  طرف دیگر ویروس ضعیف شده و کشته شده را بیرون دهید و واکسن تولید کنید وجود دارد و زیرساخت های این امر در کشور درست شده و تهیه واکسن امروزه برای ما یک کار ساده و خوبی است که الحمدالله انجام می شود و واکسن های جدیدی هم در کشور در حال تولید است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزارت بهداشت عین الهی آبله میمونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین؛ وزیر بهداست درمان و آموزش پزشکی امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره کمبود دارو برای بیماران تالاسمی با تأکید بر اینکه بنای ما و اولویتمان این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان، داروی مورد نیاز و کمبودها را تامین کنیم، گفت: در زمینه داروی بیماری تالاسمی، افزایش تولید داشته‌ایم، ولی تمایلی برای استفاده از داروی خارجی وجود دارد که این را باید پزشک تشخیص دهد.

خدمات پزشکی به کودکان تا ۷ سال رایگان شد

دکتر عین اللهی همچنین با اشاره به اینکه حوادث و بیماری‌ها در هفت سال نخست زندگی می‌تواند در بقیه عمر باقی بماند و سلامت فرد را مختل می‌کند، گفت: بر این اساس به پیشنهاد وزارت بهداشت، در هیئت دولت این طرح به تصویب رسید که خدمات رایگان به کودکان تا زیر ۷ سال در مراکز دولتی داده شود تا از این طریق سلامت آن ها ایمن شود. این موضوع به همه بیمارستان های وزارت بهداشت ابلاغ شده است.

وزیر بهداست در خصوص ابهام‌ها و ادعاهایی که در خصوص عوارض واکسن آسترازنکا در میان مردم مطرح می‌شود از دادن پاسخ صریح و مشخص خودداری کرد و صرفا گفت: کمیته علمی داریم که متشکل از ۶۰ نفر از بهترین دانشمندان کشور است. بیشترین واکسن مصرفی ما سینوفارم بود که از چین وارد شده بود. سینوفارم کم عارضه ترین واکسن بود و در کشور حدود ۱۵۵ میلیون دوز از این واکسن استفاده شد. کمیته واکسن ما عوارض را رصد می کند و ما حداقل عوارض را در کشور داشتیم. اگر واکسن مصرف نمی شد، ضایعاتی زیادی داشتیم، اما موفق شدیم کرونا را کنترل کنیم.

آرش خلیل خانه

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • وزیر بهداشت: حمل دارو توسط سکو‌های اینترنتی موجب تسهیل امور مردم می‌شود
  • وزیر بهداشت: اولویت در تامین دارو شرکت های دانش بنیان داخلی هستند/ خدمات درمانی برای کودکان تا ۷ سالگی رایگان شد