Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی‌اصغر امامیون گفت: پیش‌بینی برداشت این مقدار محصول با توجه به سال گذشته که سال آوری محصول بود، امسال با کاهش همراه است. 

وی با بیان اینکه برداشت محصول پسته امسال از دهه اول مردادماه در باغ‌های شهرستان آغاز شده است، افزود: این شهرستان دارای ۱۶ هزار و ۹۰۰ هکتار باغ پسته در مناطق مختلف از جمله حومه، فرات، امیرآباد و دامنکوه است که از این میزان ۱۵ هزار هکتار باغ‌های مثمر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امامیون تصریح کرد: امسال سه هزار تن انواع کودهای شیمیایی اوره، فسفات و پتاسیم از مراکز توزیع شرکت خدمات حمایتی و سازمان تعاون روستایی مستقر در مناطق مختلف، بین پنج هزار و ۵۰۰ بهره بردار (باغدار) پسته دامغانی توزیع شده است. 

وی خاطرنشان کرد: پسته های شهرستان بیشتر از نوع بومی، شاه‌پسند، خنجری، عباسعلی و فرخی است و سایر رقم های تجاری همچون اکبری، احمدآقایی و کله قوچی به صورت مهاجر در منطقه توسعه یافته است که با توجه به شرایط سازگاری و اقتصادی بودن رقم های داخلی، رویکرد باغداران به توسعه آنها یا اصلاح باغ‌ها است. 

امامیون اضافه کرد: جمع آوری پسته های زودرس و عرضه آنها به صورت تازه در بازارهای داخلی و خارجی یکی از ویژگی های بارز شهرستان است که علاوه بر گردش مالی سریع موجب اشتغال بیشتری می‌شود

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی پسته خندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان تویسرکان از پیشتازی این شهرستان در استان همدان در کشت کلزا خبر داد.

سجاد محمداصغری با اشاره به افزایش سطح زیرکشت کلزای شهرستان تویسرکان اظهار کرد: سطح زیرکشت کلزا مزارع شهرستان تویسرکان در سال گذشته ۲۶۵ هکتار بود که در سال‌جاری به ۷۳۰ هکتار افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح زیرکشت کلزا در استان همدان در سال‌جاری به شهرستان تویسرکان اختصاص دارد، افزود: برگزاری کلاس‌های ترویجی و آموزشی در افزایش این میزان سطح زیرکشت کلزا در شهرستان تأثیر بسزایی داشته است.

محمداصغری با اشاره به اینکه محصولی چون کلزا جایگاه ویژه‌ای در حوزه اصلاح الگوی کشت دارد،  یادآور شد: کم‌آب‌بر بودن، مقاومت نسبت به سرما و بهترین گیاه در تناوب با گندم و جو را می‌توان از جمله مزایای کشت این محصول دانست.

وی در ادامه تأکید کرد: محصول کلزا، عاملی به منظور کنترل بیماری پاخوره گندم است از همین رو کاشت در تناوب گندم سبب افزایش ۲۵ درصدی عملکرد این محصول می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان، محمداصغری، اجرای کشت قراردادی را عاملی مؤثر در افزایش سطح زیرکشت محصول کلزا در شهرستان دانست و گفت: توسعه هر چه بیشتر سطح زیرکشت کلزا در تویسرکان در دستور کار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • صادرات سیب لرستان به روسیه، ترکمنستان و حاشیۀ خلیج فارس
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • مسی از محصول جدیدش رونمایی کرد
  • تویسرکان پیشتاز کشت کلزا در استان همدان
  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • ارائه تکنولوژی‌های بومی در بخش کشاورزی/ رفع مشکل صادرات با آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفت‌کش زیست‌سازگار
  • رفع مشکل صادرات با تولید آفتکش زیست سازگار