Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا تهران گفت: بعد از تصمیم دولت مبنی بر عرضه کاغذ در بورس کالا، بازار این محصول قفل شده و خرید و فروشی در بازار انجام نمی‌شود.

احمد شریفان در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره دلایل افزایش قیمت کاغذ طی روزهای اخیر بیان داشت: تصمیم وزارت صمت مبنی بر عرضه کاغذ در بورس کالا باعث شده تا بازار کاغذ قفل شود و خرید و فروشی در این بازار طی روزهای اخیر انجام نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه این تصمیم دولت مبنی بر عرضه کاغذ در بورس کالا حدود 15 درصد قیمت کاغذ تحریر را افزایش داده است، گفت: افزایش قیمت کاغذ طی روزهای اخیر هیچ ارتباطی با قیمت دلار و فضای سیاسی کشور نداشته است.  

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا تهران با بیان اینکه عرضه کالا در بورس و همچنین عرضه کاغذ در بورس کالا خوب است، گفت: اما این کار باید در زمانی مشخص و با آموزش دادن با کاسبان و فعالان بازار انجام می‌شد. 

شریفان اظهار داشت: کاسبان و تاجران فعال در حوزه کاغذ تاکنون به صورت سنتی خرید و فروش انجام می‌داده‌اند، بنابراین با فضای خرید و فروش در بورس کالا آشنا نیستند و لذا تصمیم اخیر دولت درباره خرید و فروش کاغذ از طریق بورس کالا منجر به بروز  مشکلاتی برای آنها می‌شود. 

وی افزود: بعد از اینکه اعلام شد خرید و فروش کاغذ باید از طریق بورس کالا انجام شود، بازار کاغذ قفل شد و نه تاجر کاغذ خود را می‌فروشد و نه واردکننده کالای خریداری شده خود را وارد می‌کند. 

وی اظهار داشت: در حال حاضر کاغذ در انبارهای کشور موجود است، اما کارخانه‌ها تمایلی به عرضه کاغذ در بورس کالا را ندارند، ضمن اینکه واردکننده نیز که تاکنون به شیوه سنتی کاغذ وارداتی خود را عرضه می‌کرده است، تمایلی به عرضه کالای وارداتی خود در بورس کالا ندارد.

وی بیان داشت: قیمت کاغذ A4 تغییر نکره است، اما قیمت کاغذ تحریر افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه کاغذ و مقوا تهران در رابطه با اثرات جنگ روسیه و اکراین بر قیمت جهانی کاغذ بیان داشت: بعد از جنگ روسیه و اکراین قیمت جهانی هر تن کاغذ از 850 دلار به حدود 1300 دلار رسیده است، اما هنوز افزایش قیمت جهانی کاغذ اثر خود را بر بازار داخلی نگذاشته است، زیرا هنوز تامین نیاز بازار بر اساس واردات قبل انجام می‌شود. 

 

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: خرید و فروش قیمت کاغذ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۴۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود!

تین نیوز

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران گفت: تایر در بعضی از رینگ ها خریداری و برای افزایش قیمت در انبارک ها احتکار می شد که اکنون با تعادل در عرضه و تقاضا ظرف یک ماه آینده این بازار سیاه از بین خواهد رفت.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

میرزایی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ورود صندوق ملی مسکن به بازار خرید سیمان از طریق بورس
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، این مقاله را بخوانید
  • احتمال کاهش عرضه لپ تاپ؛ بازار راکد و متقاضی بلاتکلیف است
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا
  • اگر برای خرید کشنده فاو در بورس تردید دارید، بخوانید
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • نحوه خرید کشنده فاو در بورس