Web Analytics Made Easy - Statcounter

کرمی گفت: رونق اقتصادی عشایر میسر نمی‌شود مگر اینکه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان دست به دست هم دهند و در مناطق عشایری ورود کرده و رصالتی که در این زمینه بر دوش دارند در این مناطق انجام دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کرمی، رئیس اداره بهسازی و امور تولید امور عشایر چهارمحال‌وبختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: تولیدات عشایر یکسری تولیدات لبنی است که شامل شیر، روغن محلی، کره، پنیر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. است.
 
وی با بیان اینکه برخی از عشایر در کنار شغل دامداری پرورش زنبور عسل هم انجام می‌دهند اما تعداد افراد فعال در این عرصه بسیار کم است یادآور شد: تعدادی از عشایر در زمینه جمع‌آوری و کشت گیاهان دارویی و زراعت و باغداری مشغول به کار هستند.
 
کرمی با تاکید بر اینکه آموزش‌های درست می‌تواند شغل عشایر را از حالت تک‌بعدی خارج کند، افزود: در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان فنی و حرفه‌ای داریم، همچنین با همکاری جهاد کشاورزی و اداره ترویج این سازمان اقداماتی در زمینه آموزش صورت گرفته است.
 
رئیس اداره بهسازی و امور تولید امور عشایر چهارمحال و بختیاری افزود: توصیه می‌شود عشایر در این دوره‌ها شرکت کنند، چراکه این آموزش‌ها جنبه ایجاد شغل و در راستای حرفه‌آموزی هستند، در مناطق عشایری آموزش محدود است و بیشتر به‌صورت چهره به چهره صورت می‌گیرد و از طرفی همه اعضای خانواده عشایری کار می‌کنند و فرصتی برای پیگیری آموزش‌ها از طریق رسانه‌ها ندارند.
 
کرمی ادامه داد: یکی از آسیب‌هایی که در بحث اقتصادی عشایر مطرح است و همواره وجود داشته و خصوصا در چند سال اخیر پررنگ‌تر شده است انتظار بالا از محصولات لبنی عشایر است.

وی یکی از مهم‌ترین دلایل بروز این مشکل را عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در مناطق عشایری عنوان و تاکید کرد: این موضوع سبب شده توقع جامعه درخصوص بسته‌بندی بهداشتی و فراوری محصولات لبنی برآورده نشود، محصولاتی که توسط عشایر تولید می‌شود کاملا ارگانیک است و از طبیعت برای تولید آن بهره برده می‌شود اما تبلیغ در این زمینه و جذب سرمایه‌گذار در این بین اهمیت بالایی دارد.
 
رئیس اداره بهسازی و امور تولید امور عشایر چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در امور عشایر یک طرح مطالعاتی انجام شد و اقداماتی برای این موضوع صورت گرفت، اما متاسفانه در مرحله صدور برند ارگانیک به دلیل بروکراسی‌های اداره کار متوقف شد و طی دو سال مرحله گذار ارگانیک را رد کردیم و نقاط پایلوت مشخص شد و موارد به دامداران اعلام شد اما متاسفانه فعلا مسکوت است، اگر ما از این مرحله عبور کنیم در این زمینه گام بزرگی برداشته می‌شود و ذی‌نفع اصلی در این راستا خود عشایر خواهند بود.
 
کرمی ادامه داد: مدت زمان اجرای این کار بستگی به فراهم شدن شرایط دارد چراکه وقتی یک محصول ارگانیکی می‌خواهد وارد بازار شود عقبه تولید باید روندی را طی کند و مثلا چند نسل از دام بگذر تا کاملا از داروها و موادی که مصرف کرده است پاک شود و از همین رو حداقل سه یا چهار سال برای اجرای چنینی کاری زمان لازم است.
 
وی با اشاره به آئین‌نامه ساماندهی عشایر که مصوب هیئت وزیران است ادامه داد: این آئین‌نامه کلیه دستگاه‌های اجرایی را موظف می‌کند همانطور که به جامعه شهری و روستایی خدمات می‌دهند به جامعه عشایری هم خدمات ارائه کنند.
 
رئیس اداره بهسازی و امور تولید امور عشایر چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رونق اقتصادی عشایر میسر نمی‌شود مگر اینکه همه دستگاه‌های خدمات‌رسان دست به دست هم دهند و در مناطق عشایری ورود کرده و رسالتی که در این زمینه بر دوش دارند در این مناطق انجام دهند.
 
وی یکی از راهکارها در این راستا را افزایش تنوع در تولیدات عشایر دانست و عنوان داشت: افزایش بازده و راندمان تولیداتی که وجود دارد در مناطق عشایری می‌تواند تحول بسیاری در این زمینه داشته باشد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مناطق عشایری اقتصادی عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۰۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ منصور شیشه فروش گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی تا آخر شب بارشهای رگباری و تندباد در شهرستان های نایین ، اردستان ، خوروبیابانک ، ورزنه ، نطنز ، شهرضا ، دهاقان ، سمیرم ، بخش انارک ، بخش مهاباد وچوپانان ادامه دارد.


وی گفت: با توجه به بارشهای چند روز اخیر و تجمیع رسوبات در مسیر رودخانه ها و دهانه پلها و مستعدد بودن شرایط سیلابهای محلی در مناطق فوق. مدیریت بحران استان اصفهان خواستار تقویت نیروهای عملیاتی و تجهیزات دستگاههای امدادی برای پیشگیری و کنترل حوادث محتمل ناشی از سیلاب.طوفان و ابگرفتگی معابر شهری و روستایی و جاده ها وامادگی اداره راهداری .شهرداریها .پلیس راه. جمعیت هلال احمر .شرکتهای ازادراهی.شرکتهای امداد خودرو. اورژانس.شرکتهای گاز .اب.برق.اب منطقه ای و فاضلاب و دهیاران و ستاد مدیریت بحران فرمانداریها شد.


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: تقویت تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر در جاده ها با تامین اقلام ضروری و پیش بینی ظرفیتهای اسکان اضطراری ، خود داری از انجام سفرهای غیر ضروری در این جاده ها ، از صعود به ارتفاعات پر هیز کنند.


وی گفت: رعایت الزامات ایمنی و توجه به توصیه های پلیس در جاده ها ، حفاظت محصولات و سازه های کشاورزی گلخانه ها واحدهای دام و طیورو شبکه های اب و گاز در برابر سیل . تندباد و گرد و خاک و بارش رگبار باران ، عدم استقرار .توقف و تردد در مسیلها و رودخانه های فصلی.پیشگیری و کنترل ابگرفتگی در معابر شهری دهانه پلها و زیر گذرها.تخلیه رسوبات و نخاله از دهانه پلها و بازگشایی مسیر رودخانه ها.تخلیه اضطراری سکونتگاههای روستاهای در معرض خطر سیل از دیگر اقدامات است.

دیگر خبرها

  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • خطر فراموشی در کمین زندگی عشایری
  • پرداخت ۸۰۰ میلیاردی تسهیلات اشتغالزایی به عشایر لرستان
  • بازدید مدیر امور عشایر تفتان از مناطق عشایری
  • محصولات تولیدی عشایر مغان برندسازی شود
  • خدمات بسیار خوبی به عشایر تنگستان ارائه شد
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند
  • ظرفیت‌های ملی برای ارائه خدمت به عشایر تنگستان استفاده شود
  • ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی زندگی می‌کنند
  • آماده باش دستگاههای امدادی و خدمات رسان در مناطق جنوب و شرق استان