Web Analytics Made Easy - Statcounter

جیریایی اظهار کرد: تاکنون ۶۵ هزار نفر افراد فاقد بیمه شناسایی شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، اگر فرد فاقد پوشش بیمه ای در بیمارستان بستری شود پیش از ترخیص می تواند اقدام به دریافت دفترچه بیمه ای داشته باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ محمدرضا جیریایی مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی در نشست با اصحاب رسانه گفت: با توجه به سیاست‌های نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری، تمامی افراد فاقد بیمه در کشور به صورت رایگان تحت پوشش بیمه پایه قرار می گیرند  که در این خصوص از بهمن سال ۱۴۰۰ اقدامی مؤثر ابتدا از حاشیه شهرهای اراک و ساوه و خمین صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جیریایی اظهار کرد: تاکنون ۶۵ هزار نفر افراد فاقد بیمه شناسایی شده و تحت پوشش بیمه قرار گرفته اند، اگر فرد فاقد پوشش بیمه ای در بیمارستان بستری شود پیش از ترخیص می تواند اقدام به دریافت دفترچه بیمه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: ارائه خدمات به زوجین نابارور یکی دیگر از خدمات مهم است و در این راستا ۳ مرکز طرف قرارداد سازمان هستند تا زوجین متقاضی بتوانند از خدمات بیمه‌ای استفاده کنند، با توجه به تنوع خدمات این حوزه،هزینه زیادی باید پرداخت شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی بیان کرد: از ابتدای شروع این طرح در سال گذشته،۱۰۵۶ بار مراجعه برای درمان ناباروری در سال گذشته صورت گرفته که ۴۱۶ میلیون تومان هزینه داشته همچنین ۳ ماه امسال نیز ۴۸۵ بار مراجعه با ۵۱۹ میلیون تومان هزینه انجام‌شده است.

جیریایی بیان کرد: در راستای حمایت از جوانی جمعیت مادران باردار می‌توانند یک سال رایگان از خدمات بیمه سازمان بهره‌مند شوند همچنین سازمان بیمه فرزند مادر را تا ۵ سال ضمانت می‌کند.

وی افزود: خدمات توانبخشی معلولین در زمره خدمات و تعهدات سازمان قرار دارد همچنین بیماران اوتیسمی نیز تمام خدمات درمان خود را از طریق این بیمه می توانند دریافت کنند‌.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۰۰ درصد نسخه ها به صورت الکترونیک است و نسخ دستی نوشته نمی شود بیان کرد: البته در صورت قطعی برق و اینترنت و سایر بلاهای طبیعی می توانند نسخه کاغذی استفاده کنند.

جیریایی یادآور شد: در راستای مطالبات موسسات طرف قرارداد سازمان بیمه سلامت در کل کشور یک روند ثابت و منظمی در پرداخت مطالبات موسسات طرف قرارداد دارد و در حال حاضر مطالبات تیرماه داروخانه‌ها پرداخت شده و سایر موسسات نیز تا پایان خردادماه مطالبات خود را دریافت کرده اند.

وی گفت: میانگین هزینه ماهانه سازمان ۳۰ میلیارد تومان در سطح ۱ و ۲ است که پیش‌بینی می‌شود امسال درمجموع ۳۶۰ میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان هزینه شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح دارویار از ۲۳ تیرماه امسال به صورت شبانه روزی ۲۵۰ مورد بازدید از ۱۶۵ داروخانه طرف قرارداد صورت گرفته و آموزش لازم نیز ارائه شده است.

جیریایی گفت: در سطح استان ۱۲۶۱ بیمار خاص وجود دارد که بیش از ۵۰ درصد معادل ۶۵۷ نفر به بیماری ام اس و ۲۰۶ نفر پیوند کلیه،۷۸ نفر هموفیلی ،۵۲ نفر تالاسمی مبتلا و ۲۶۵ نفر دیالیزی هستند‌.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته از ۲۷۲ میلیارد هزینه در سطح ۲ حدود ۵۰ درصد مربوط به کرونا بوده است.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی طرف قرارداد پوشش بیمه فاقد بیمه بیمه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند

علی فتحی آشتیانی رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره در  با تبریک روز گرامیداشت روانشناسی اظهار کرد: یکی از کار‌هایی که در سازمان نظام روانشناسی و مشاوره این است که تلاش شده یک هماهنگی بین همه سازمان‌هایی که پروانه صادر می‌کنند ایجاد کنیم.

وی افزود: اکنون در کشور به جز سازمان روانشناسی، سازمان بهزیستی، قوه قضائیه و وزارت ارتش نیز پروانه صادر می‌کنند، در تلاش هستیم که یک وحدت رویه‌ای در صدور پروانه این کار تخصصی صورت گیرد.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره بیان کرد: در حال حاضر بیشترین ارتباط و هماهنگی با سازمان بهزیستی برقرار شده، توافقات خوبی انجام گردیده و کمترین مشکل و دغدغه را با آنها داریم، تلاش می‌کنیم با دیگر سازمان‌ها نیز هماهنگی خوبی صورت بگیرد.

فتحی آشتیانی تصریح کرد: بر مبنای پژوهش‌های صورت گرفته در این حوزه ۲۰ درصد از افراد جامعه ما مانند دیگر جوامع با مشکلات روانشناختی روبرو هستند که نیازمند دریافت خدمات روانشناختی هستند، این به آن معنا نیست که آنها اختلالات روانی دارند، چون مسائل روانشناختی همه حوزه‌های روان را در بر می‌گیرد و پاسخگو به همه سوالاتی است که فرد با آن روبرو است که از جمله آن می‌توان به مشکلات در خانواده، ارتباط با دیگران، تربیت فرزند اشاره کرد.

وی بیان کرد: بر اساس برآورد‌های انجام شده به ویژه در مقایسه با سایر کشور‌های دیگر حدود صد هزار روانشناس در کشور نیاز است که به ازای هر هزار خانوار ۵ روانشناس داشته باشیم.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، گفت: سازمان نظام روانشناسی در حال حاضر بیش از ۶۴ هزار عضو دارد که این تعداد در دفاتر روانشناسی و مشاوره از یک طرف و تعداد قابل توجهی در مراکز خدمات روانشناسی و مشاوره مشغول به کار هستند و طبیعتا هر مرکز بین ۵الی ۱۰روانشناس دارد.

فتحی آشتیانی بیان کرد: سازمان روانشناسی و مشاوره فرصت بسیار خوبی از نظر ایجاد اشتغال برای جامعه فراهم کرده و توانسته برای تعداد قابل توجهی از افراد فارق التحصیل در این رشته شغل ایجاد کند.

وی تصریح کرد: مهمترین چالشی که اکنون با آن روبرو هستیم و انتظار داریم این مشکل حل شود بحث بیمه خدمات روانشناسی و مشاوره است که جامعه بتواند از خدمات روانشناختی بیشتر و بهتر استفاده کنند.

وی بیان کرد: در هشت ماه اخیر با آزمون صلاحیت حرفه‌ای که برگزار شد هشت هزارو ۴۱نفر قبول شدند که تا پایان اردیبهشت ماه مصاحبه آنها به پایان می‌رسد و این تعداد به جامعه روانشناسان اضافه می‌شوند.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاور افزود: تعرفه نظام پزشکی و نظام روانشناسی را دولت تعیین می‌کنند برای نظام پزشکی ۴۵ درصد افزایش یافته و برای نظام روانشناسی ۴۰ درصد است که این تعرفه همچنان برای روانشناسان محدودیت دارد و جوابگوی نیازهایشان نیست.

فتحی آشتیانی با عنوان اینکه هزینه دفاتر و مراکز بسیار بالا است، اظهار کرد: از طرف دیگر مردم با همین تعرفه مشکل دارند و توانایی پرداخت ندارند، در این راستا برای بهبود وضعیت راهی جز اینکه از بیمه کمک بگیریم نداریم.

وی گفت: در حال حاضر در دو گرایش روانشناسی بالینی و سلامت بیمه پوشش می‌دهد در کنار آن ۱۴گرایش دیگر است که انتظار داریم اینها نیز تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

منبع: موج

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی ازدواج و خانواده

دیگر خبرها

  • عاقبت پوشش خدمات روانشناسی چه شد؟
  • افزایش ۴۰ درصدی تعرفه روانشناسی پاسخگو نیست/شرکت های بیمه‌ای به بحث پوشش خدمات روانشناسی ورود کنند
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • ۴.۵ میلیون زوج نابارور تحت پوشش بیمه قرار گرفتند
  • تمدید اعتبار  سیستمی پوشش بیمه ای بیمه شدگان روستایی و سلامت همگانی ایرانیان 5 دهک اول درآمدی
  • همه افراد فاقد پوشش بیمه می‌توانند بیمه سلامت دریافت کنند
  • چگونگی خدمات‌دهی به بیماران در زمان قطع سامانه نسخه‌نویسی الکترونیک بیمه سلامت
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن