Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری، رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، در بیست و دومین همایش دوسالانه فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه در مشهد مقدس، گفت: خدای بزرگ‌ را شاکریم طی چهار سال اخیر شاهد پیشرفت‌ها و ارتقای فوق العاده و افتخارآمیز توانمندی‌های نیروی دریایی قدرتمند سپاه بوده‌ایم، به گونه‌ای که قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی را نسبت به قبل ارتقاء بخشیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بحمدالله نیروی دریایی سپاه که دارای سابقه درخشانی از دوران دفاع مقدس چه در نبرد با متجاوزان بعثی و چه در مقابله با متجاوزان آمریکایی در خلیج فارس است، طی دهه‌های گذشته به ویژه در چهار ساله اخیر روندی رو به رشد داشته و توسعه چشمگیری در توان افزایی بخش‌های گوناگون شناوری، موشکی و پهپادی خود رقم زده است.

سرلشکر باقری با تاکید بر اهمیت و نقش محوری پژوهش‌های علمی و شرکت‌های دانش بنیان برای نقش آفرینی در حوزه بالندگی دفاعی کشور، افزود: سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی دریایی سپاه با جهاد علمی - پژوهشی و توسعه علمی تجهیزات، این نیرو را در زمره برترین‌های نیروهای مسلح قرار داده است و با تحقیقات پیشرفته در عرصه‌های مختلف و متنوع توانسته است با دستیابی به موشک‌های نقطه‌زن کروز دریایی، پهپادهای کارآمد دریاپایه و بسیاری از زمینه‌های دیگر که بعضاً ملت شریف ایران اسلامی از آن مطلع شده اند، به توانمندی های چشمگیری دسترسی پیدا کرده است.

بیشتر بخوانید: رهبری تایید کرد / ارتقای درجه فرمانده دستگیر کنندگان تفنگداران آمریکایی در خلیج فارس + عکس هشدار فرمانده نیروی دریایی سپاه : دشمن تجاوز کند، درس عبرت سخت می دهیم / کانون توطئه را در مبدأ می خشکانیم نمایش قدرت با رزمایش «تک تیراندازی مرز» / حضور نظامی ایران، روسیه و چین در حیاط خلوت آمریکا

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به راهبردی بودن نقش و ماموریت های نیروی دریایی، خاطر نشان کرد: بحمدالله انجام مسئولیت امنیت و صیانت از منافع کشورمان در خلیج فارس و تنگه هرمز که بر عهده نیروی دریایی سپاه است به خوبی دفاع مستحکمی در این منطقه راهبردی برقرار کرده است و این نیرو همچنین در گشت‌های دریایی دوردست به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی کمک‌های موثری داشته و به توفیق الهی این دو نیرو با وحدت، اخوت، برادری و هماهنگی در حال انجام مقتدرانه مأموریت های محوله هستند.

سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه با وجود تحریم و فشار حداکثری دشمن، توان نظامی جمهوری اسلامی قدرتمند، فوق العاده و بازدارنده است، گفت: امنیتی که ما امروز در خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و حفاظت از منافع ملت ایران داریم از همه ادوار تاریخی گذشته بهتر است و خدای نعیم را به این جهت خاضعانه شاکر هستیم.

وی برنامه محور بودن فعالیت‌ها در سازمان را امری مهم و با اهمیت قلمداد و تصریح کرد: برنامه های آینده و پیش روی نیروی دریایی سپاه در برنامه هفتم کشور و نیروهای مسلح، توسعه تجهیزات و ارتقاء سطح آمادگی های معنوی و رزمی است که إن شاءالله به سمت ایده آل حرکت می‌کند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با قدردانی از اهتمام و تلاش های خستگی ناپذیر و جهادی فرماندهان و کارکنان غیور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بویژه سردار تنگسیری فرمانده نیرو در دستیابی به حوزه های جدید قدرت، ابراز داشت: امروز می توانیم بگوییم که نیروی دریایی سپاه به حد تراز انقلاب اسلامی رسیده و به فضل الهی روند تکاملی آن طی برنامه پنج ساله هفتم جدی تر دنبال خواهد شد.

۲۱۲۲۰

کد خبر 1663130

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیروی دریایی ارتش نیروی دریایی سپاه رئیس ستاد کل نیروهای مسلح نیروی دریایی سپاه خلیج فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۱۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر یکشنبه در دیدار با امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با قدردانی از همراهی و همکاری ستاد کل نیروی مسلح در کنگره جهانی اربعین‌حسینی، گفت: ستاد کل نیروهای مسلح همواره بستر را برای برگزاری کنگره بزرگ اربعین‌حسینی فراهم می‌کند.

استاندار ایلام از آمادگی کامل از جمله تامین زمین مورد نیاز و دیگر نیازمندی‌ها برای استقرار تیپ مستقل ارتش در استان خبر داد و افزود: به دلیل موقعیت مهم و راهبردی استان ایلام در کشور، استقرار تیپ مستقل ارتش به عنوان یکی از مطالبات دیرینه استان بسیار مهم و اساسی است.

نماینده عالی دولت در استان ایلام بیان داشت: در صورت وجود تیپ مستقل ارتش در ایلام، نیروهای بومی کادر ارتش جمهوری اسلامی ایران که در سایر استان‌ها خدمت می کنند می‌توانند در استان ایلام خدمت کنند و این مهم در آرامش و مدیریت زمان و اقتصاد بسیار مهم است.

وی با اشاره به ۴۳۰ کیلومتر مرز مشترک استان ایلام با کشور عراق، استقرار یک بالگرد نیروهای مسلح در ایلام را ضرورت دانست و گفت: زیرساخت و پشتیبانی برای استقرار بالگرد تامین می‌شود و امیدواریم این بالگرد در استان مستقر شود.

وی با اشاره به حضور فرماندهان عالی‌رتبه ستاد کل نیروهای مسلح و بازدید از زیرساخت این ستاد در استان گفت: امیدواریم این بازدیدها منشا خدمات فراوانی برای استان باشد چرا که همراهی و هماهنگی نیروهای مسلح برگرفته از ولایت‌پذیری است.

وی با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم منحوس صهیونیستی، این اقدام را مایه افتخار هر ایرانی عنوان کرد و افزود: سپاه مقتدر با مشارکت نیروهای مسلح با انسجام و وحدت، این عملیات مهم را انجام دادند و موجب شدند هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی فرو ریخته شود.

وی عنوان کرد: با همکاری همه نیروهای نظامی و انتظامی، سپاه و ارتش و اعضای شورای تامین، هارمونی خدمت در استان شکل گرفته است.

امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این دیدار گفت: کنگره اربعین‌حسینی به‌عنوان آبروی نظام در ایلام باشکوه برگزار شد که در این راستا به همه اعضای ستاد اربعین و در راس آن استاندار ایلام که به‌صورت میدانی پای کار بودند عرض خداقوت دارم.

ی با قدردانی از حمایت‌های استاندار ایلام از نیروهای مسلح در استان، افزود: نیروهای مسلح وظیفه تامین امنیت را دارند و این امنیت با هم‌افزایی و کمک مسئولین استان و شخص استاندار به عنوان مدیریت ارشد استان حاصل می‌شود.

جانشین عملیات ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به پاسخ دندان‌شکن ایران اسلامی به رژیم منحوس صهیونیستی، ادامه داد: به دلیل ضربه موشکی ایران به استکبار، نیروهای مسلح بیش از گذشته مورد هجمه و رصد نظام استکبار قرار می‌گیرد.

گفتنی است در این نشست امیر بهمن بهمرد جانشین عملیات و سردار سرتیپ پاسدار بهرام حسینی‌مطلق رئیس اداره عملیات ستاد کل نیروهای مسلح در پاسخ به درخواست‌های استاندار در خصوص استقرار تیپ مستقل ارتش و استقرار یک فروند بالگرد نیروهای مسلح در ایلام، قول پیگیری مساعد دادند.

کد خبر 6091092

دیگر خبرها

  • خدمتگزاری به مردم افتخاری بزرگ برای نیروهای مسلح است
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • استقرار بالگرد نیروهای مسلح در استان ایلام ضروری است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • واکنش ایران به اعمال تحریم برخی از کشورهای غربی علیه نیروهای مسلح
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان – 8 اردیبهشت
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • معطل‌ماندن مردم خارگ در اسکله‌های دریایی قابل قبول نیست