Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@07:26:49 GMT

انفجار در انبار تسلیحاتی آمریکا در سوریه

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۵۱۷۴

انفجار در انبار تسلیحاتی آمریکا در سوریه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، منابع خبری گزارش دادند که همزمان با تمرین نیروهای آمریکایی و شبه‌نظامیان وابسته به آن‌ها در سوریه، در یکی از بزرگترین پایگاه‌های آمریکا در شمال شرق سوریه، چند انفجار به وقوع پیوسته است.
 
خبرنگار «اسپوتنیک» در سوریه، در واپسین ساعات شامگاه سه‌شنبه به نقل از منابع محلی استان «الحسکه» (شمال شرق سوریه) خبر داد که انفجار‌های شدیدی، بامداد سه‌شنبه، در انبارهای تسلیحاتی اطراف پایگاه آمریکا در شهر الشدادی واقع در جنوب استان الحسکه رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
منابع مذکور اضافه کردند که پس از این انفجار که همزمان با تمرین نظامیان آمریکایی در پایگاه مذکور به وقوع پیوست، پرنده‌های نظامی ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش اقدام به شلیک منور کردند.
 
 خبرگزاری اسپوتنیک در ادامه اشاره کرد هنوز مشخص نشده که آیا انفجارها در نتیجه یک حمله مسلحانه بوده یا در پی یک خطای انسانی هنگام تمرین رخ داده است. از طرف دیگر هنوز جزئیاتی درباره تلفات احتمالی ناشی از این انفجار در دست نیست.
 
این گزارش در حالی منتشر شده است که رسانه‌ها، روز گذشته، از حمله راکتی به پایگاه آمریکا در میدان نفتی «العمر» واقع در شرق سوریه خبر داده بودند.
 
ائتلاف آمریکایی، دیروز، ضمن تأیید این خبر، در بیانیه‌ای اعلام کرد که با چند راکت پایگاه نظامی آمریکا در میدان نفتی العمر واقع در شرق سوریه هدف حمله راکتی قرار گرفته است.
 
ائتلاف اعلام کرده بود که راکت‌ها به اطراف ناحیه «خضراء» در محدوده میدان نفتی العمر اصابت کرده است.
 

منبع: تقریب

کلیدواژه: انفجار پایگاه آمریکا سوریه انبار تسلیحاتی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۱۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم

بلاروس در دکترین دفاعی اصلاح‌شده این کشور با انتقاد از نقش ناتو در سلطه آمریکا بر منطقه اروپا، مخالفت خود با گسترش این ائتلاف نظامی و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کشورهایی که قصد عضویت در آن دارند را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، طبق اصلاحیه دکترین دفاعی بلاروس که روز گذشته(پنج‌شنبه) به تایید کنگره ملی خلق بلاروس رسید، این کشور  مخالف گسترش ائتلاف نظامی ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن است اما مینسک آماده برقراری گفتمان فعال در این زمینه است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که در این دکترین آمده است: جمهوری بلاروس گسترش ادامه‌دار ناتو و نظامی‌سازی کشورهای عضو آن یا کسانی که به دنبال ملحق شدن به این ائتلاف نظامی-سیاسی هستند را نمی‌پذیرد و  این اقدامات را روندی خطرناک می‌داند که احتمال بروز درگیری نظامی را افزایش می‌دهد. در عین حال، جمهوری بلاروس آماده ازسرگیری گفت‌وگوی فعال با این کشورها در حوزه نظامی به شرط متوقف شدن لفاظی‌ها و اقدامات خصومت‌آمیز آن‌ها علیه جمهوری بلاروس است.

طبق این سند، ناتو موجب سلطه آمریکا بر اروپا شده است و مینسک انتقال احتمالی تسلیحات اتمی به "کشورهای همسایه غیردوست" را تهدید تلقی خواهد کرد.

در دکترین دفاعی اصلاح‌شده بلاروس همچنین مطرح شد که این کشور مشارکت کشورهای سازمان ملل و در سازمان امنیت و همکاری در اروپا را عامل تامین‌کننده ثبات و امنیت جهانی و منطقه‌ای دانسته و با سوء استفاده از سازوکارهای این سازمان‌ها برای اعمال فشار بر کشورهای مستقل مخالف است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • انفجار قطار حامل بنزین در آمریکا + فیلم
  • موضع تازه وزیر دفاع آمریکا درباره عملیات ایران علیه اسرائیل
  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • یک فوتی و یک مصدوم در پی آتش سوزی و انفجار گاز نیشابور
  • آتش سوزی و انفجار گاز در نیشابور یک فوتی و یک مصدوم بر جای گذاشت
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده و گسترش آن را نمی‌پذیریم
  • ارسال تجهیزات و نیروهای کمکی به پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • پیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه