Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از فون‌آرنا، اپل‌واچ‌ها ویژگی‌های بسیار خوبی را برای چک کردن سلامتی بدن‌مان در دسترس قرار می‌دهند. این ویژگی‌ها مانند مانیتور ضربان قلب، نوار قلب (ECG)، تشخیص سقوط و حسگر اکسیژن خون، جان افراد زیادی را نجات داده‌اند. همه اینها می‌توانند به کاربران در صورت بروز مشکل در بدن آنها هشدارهای لازم را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا محققان موسسه قلب تگزاس تحقیقی را در مجله این موسسه منتشر کردند که اپل‌واچ را به عنوان یک ابزار هشدار اولیه برای حملات قلبی توصیه می‌کند.

با این حال هشدار داده می‌شود با وجود دسترسی به اپل‌واچ و احساس علائم حمله قلبی به برنامه ECG اپل‌واچ در صورت ارائه هر نوع نتیجه‌ای تکیه نشود و فورا به پزشک یا مراکز درمانی مراجعه شود.

محققان کشف کردند که حسگر ECG در اپل واچ می‌تواند به‌عنوان ابزاری برای ارسال اعلان به کاربر در هنگام بروز علائم سکته قلبی و در دسترس قرار گرفتن هرچه سریع‌تر مراقبت‌های پزشکی مفید باشد. بیشتر افرادی که علائم سکته قلبی را احساس می‌کنند، در لحظات اولیه که برای دریافت کمک‌های اولیه بسیار مناسب است، نمی‌توانند فوراً جدیت علائم را درک کرده و احتمالاً آن را به عنوان یک مشکل خوش‌خیم در نظر می‌گیرند.

ECG در اپل‌واچ می تواند خطر سکته قلبی را تجزیه و تحلیل کند و هشداری واضح به کاربر مبنی بر مراجعت هر چه سریع‌تر به پزشک ارسال کند. یک واقعیت این است که در بیمارستان‌ها معمولا یک نوار قلب ۱۲ لید در گرفته می‌شود، اما اپل واچ‌ها تنها یک نوار ECG دارند.

حالا این مطالعات نشان داده که اپل واچ می‌تواند خوانش‌های دقیقی برای لیدهای I، II و III ایجاد کند که بخش جدایی‌ناپذیر ECG استاندارد ۱۲ لیدی در کاربردهای بالینی معمول هستند. به گفته محققان با خواندن سه لید، اپل‌واچ توانایی تشخیص سکته قلبی را هم دارد.

بیشتر بخوانید:

افشای ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آیفون ۱۴ پرو | همه چیز یک ماه دیگر مشخص خواهد شد

لید I را به روش معمول اپل‌واچ به‌دست آورید. برای لید II، اپل‌واچ را می‌توان روی قسمت پایین شکم چپ، ران چپ یا مچ پای چپ قرار داد و برای ثبت کردن لید II باید انگشت اشاره سمت راست روی تاج بگذارید. درخصوص لید III هم با همان ترتیب انگشت اشاره چپ روی تاج بگذارید تا ثبت شود.

این گزارش خاطرنشان می‌کندکه مطالعات متعددی دقت این خوانش‌ها را تایید کرده چرا که با ECG استاندارد ۱۲ لیدی مقایسه شده‌اند و نتایج  برای تشخیص سکته قلبی مناسب هستند.

با این حال، باید مطالعات بیشتری انجام شود. این گزارش بیان می‌کند که اگرچه داده‌ها دلگرم‌کننده هستند، محدودیت‌های زیادی باقی مانده است و تحقیقات بیشتری مورد نیاز است. با این وجود، اپل واچ در نهایت می‌تواند به عنوان یک ابزار خود بررسی برای بیمارانی که درد قفسه سینه یا سایر علائم سکته قلبی را دارند، عمل کند و زمان درمان را در صورت تشخیص سکته قلبی به میزان قابل توجهی کاهش دهد.بنابراین باید دقت داشت در صورت احساس درد قفسه سینه یا علائم سکته قلبی و نتیجه ندادن سکته قلبی با اپل‌واچ به معنای قطعیت آن نیست و باید فورا به مراکز درمانی و پزشکی مراجعه گردد.

کد خبر 698353 برچسب‌ها شرکت اپل گوشي همراه بیماری - قلبی قلب بیماری - سکته قلبی موبایل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: شرکت اپل گوشي همراه بیماری قلبی قلب بیماری سکته قلبی موبایل علائم سکته قلبی سکته قلبی اپل واچ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار

به گزارش "ورزش سه"، شب گذشته بار دیگر هواداران تراکتور شاهد حرکت آمبولانس در کنار پیست تارتان و انتقال دو هوادار از روی سکوها به داخل این خودروهای پزشکی بودند.

وحید شادی‌نیا، سخنگوی اورژانس استان آذربایجان‌شرقی در این خصوص گفت: در جریان دیدار شب گذشته تیم‌های تراکتور و ذوب‌آهن در جام حذفی، بازیکن گرجستانی ذوب‎‌آهن به‌علت ضربه وارده به سر حین بازی توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا (ع) تبریز انتقال یافت.

شادی‌نیا از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی به دو تماشاگر تیم تراکتور نیز خبر داد و افزود: مرد ۴۷ ساله به‌دلیل عارضه قلبی و مرد ۳۵ ساله به‌دلیل هیجانات  تحت مراقبت‌های درمانی اورژانس قرار گرفته و به بیمارستان‌های ارتش و مدنی تبریز منتقل شدند.

دیگر خبرها

  • سفربه تهران قدیم؛ اولین مجری برنامه‌های مهران مدیری سکته کرد (+عکس)
  • حمله قلبی به دو هوادار تراکتور در استادیوم یادگار
  • قهرمان اسبق جودو جوانان آسیا درگذشت
  • قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
  • هشدار صنعا نسبت به طرح و نقشه‌های واشنگتن علیه یمن
  • مدافع رم سکته را رد کرد و به تمرینات برگشت
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • ویدیو/ تشخیص نارسایی قلبی توسط هوش مصنوعی با اسکن پا
  • فیلم| شوخی جالب با رونالدو/رونالدو از ترس سکته کرد
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟