Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در جلسه هیئت امنای این دانشگاه با ارائه گزارشی از شاخص‌های حوزه سلامت استان، گفت: دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در سال های گذشته سیر تکاملی و رو به رشدی داشته است و بر اساس شاخص ها و زیرساخت هایی که مداوم رصد می شود، همچنان در این حوزه حرکت به سمت رشد و تعالی و بالندگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، دکتر«سید جواد پورنقی» در جلسه هیئت امنای این دانشگاه که با حضور نماینده وزیر بهداشت، نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و نماینده مردم 5شهرستان خراسان شمالی، در تهران برگزار شد، یکی از مهم ترین رخدادها در ماه های گذشته را سفر ریاست محترم جمهوری و هیئت دولت به خراسان شمالی اعلام و بیان کرد: نزدیک به 800 میلیارد تومان اعتبارات مصوب در حوزه های مختلف نظام سلامت درنظر گرفته شده است و با جذب به موقع این اعتبارات پیش بینی می کنیم اتفاق های خوبی در حوزه سلامت استان رقم بخورد.

دکتر پورنقی به دریافت مجوز و تخصیص اعتباراتی به منظور ارتقاء تخت های بیمارستانی آشخانه و راز و جرگلان اشاره و ابراز امیدواری کرد: با جذب این اعتبارات بتوانیم به میانگین کشوری برسیم.

وی از پایداری شرایط و وضعیت شیوع بیماری کرونا در استان نیز خبر داد و اعلام کرد: اکنون 10 درصد تخت های بیمارستانی و  تخت های آی سی یو، استان در اشغال بیماران کروناست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی افزود: در پیک ششم و هفتم مبتلایان نسبت به کل جمعیت در مقایسه با پیک سوم و چهارم و دیگر پیک ها کاهش داشته است.

وی همچنین در این جلسه، حمایت از مجموعه سلامت استان را در راستای تحقق کاهش محرومیت، امری مهم و ضروری دانست و گفت: این دانشگاه به موازات پیشرفت ها، با چالش هایی نیز مواجه است که با یک همت و عزم جمعی می‌توان از این چالش‌ها نیز عبور کرد.

وی با تأکید بر ضرورت جذب نیروهای بومی متخصص افزود: در شاخص امید به زندگی، بهبود این شاخص مستلزم حمایت هیئت امنا در راستای کاهش محرومیت در استان است تا از ظرفیت موجود بتوان بیشترین بهره را برد.

بر اساس این گزارش؛ افزایش ظرفیت خوابگاه های دانشگاه، رشد 8 درصدی سرانه آموزش، رشد 7 درصدی سرانه فضای فیزیکی بهداشتی، احداث 21 طرح محرومیت زدایی از جمله موضوعاتی بود که رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی در این جلسه به بیان آن ها پرداخت.

گفتنی است؛ جلسه هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی با محوریت ارائه بودجه تحصیلی و ارائه گزارش عملکرد شاخص‌های حوزه سلامت استان، در تهران و با حضور نماینده وزیر بهداشت و دبیر هیئت‌های امنا، مجامع و شوراها و رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، برگزار شد.

انتهای پیام

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: علوم پزشکی دانشگاه رشد و بالندگی رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی سلامت استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری

 علیرضا حیدری در سی و یکمین آیین نکوداشت استاد برگزیده کشوری که امروز در سازمان پژوهشی‌های علمی و صنعتی درحال برگزاری است، گزارشی از روند انتخاب استادان نمونه اشاره کرد و گفت: در ابتدای سال تحصیلی بخشنامه انتخاب عضو هیئت علمی برجسته به همه دانشگاه‌ها ارسال و مدتی به آنها فرصت داده شد تا افراد واجد شرایط را به دبیرخانه معرفی کنند.

وی در ادامه تصریح کرد:  ابتدا تا ۳۰ دی ماه فرصت داشتند ولی تا فروردین هم پرونده‌هایی دریافت شد، بهتر است در دوره بعد بازه زمانی را رعایت کنیم. در نهایت حدود ۱۵۰ پرونده بعد از داوری اولیه در دانشگاه‌ها به دبیرخانه رسید.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت‌های ممیزه وزارت علوم تأکید کرد: تعدادی از پرونده‌ها حداقل امتیازهای تعیین کننده را نداشتند و بقیه پرونده‌ها غربالگری شدند و در نهایت ۸۷ پرونده به دست آمد که انتخاب کار دشواری بود.

حیدری در پایان اظهار کرد: با توجه به برخی معیارها مانند توجه به گستره جغرافیایی، گروه‌های آموزشی یعنی ۶ گروه علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری ۶۵ عضو هیئت علمی از ۳۱ دانشگاه به این عنوان دست یافتند.

معاون مرکز هیئت‌های امنا و هیئت های ممیزه وزارت علوم خاطرنشان کرد: امسال تعداد اعضای هیئت علمی نمونه کشوری در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ نفر از استادان نمونه خانم هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • طرح مشکلات بانکی خراسان شمالی در هیئت دولت
  • جزو چند کشور اول جهان در زمینه علوم هسته‌ای و پزشکی هستیم
  • حمایت دانشگاهیان علوم پزشکی ایران از دانشجویان جهان
  • تشریح روند انتخاب استادان نمونه کشوری
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • آغاز درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در خراسان شمالی
  • تلاش دانشگاه حرکت در جهت درآمدزایی غیر شهریه‌ای است
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی