Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-هیئت دولت در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره ضوابط پوشش بیمه‌ای خدمات ناباروری و مراقبت‌های دوران بارداری را تصویب کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، بر اساس مصوبه هیئت وزیران، همه افراد صاحب صلاحیت شامل فلوشیپ نازایی - متخصص زنان و زایمان دوره دیده مراکز ناباروری (دارندگان گواهی مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) و متخصص ارولوژی و همه مراکز بهداشتی و درمانی و مطب‌های پزشکان خانواده، مکلفند مطابق استاندارد ارائه خدمات ناباروری نسبت به نشان‌دار کردن زوجین نابارور با رعایت محرمانگی اطلاعات در سامانه نسخه الکترونیک، اقدام کنند و سازمان‌های بیمه‌گر پایه مکلفند زیرساخت لازم به این منظور را فراهم کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین در اجرای جزء (5) بند «ک» تبصره (17) ماده واحده قانون بودجه سال 1401 کل کشور، همه مراکز درمانی و بیمارستان‌های ارائه‌دهنده خدمات درمان ناباروری، موظف به عقد قرارداد با سازمان‌های بیمه‌گر پایه هستند. تمدید پروانه این مراکز و بیمارستان‌ها منوط به عقد قرارداد با بیمه‌های پایه است.
سازمان بیمه سلامت ایران، مکلف است نسبت به پوشش بیمه‌ای همه زوجین نابارور بدون بیمه پایه مطابق آیین‌نامه بند «الف» ماده (70) قانون برنامه ششم توسعه اقدام کند.
هزینه‌ خدمات تشخیصی و درمانی ناباروری و خدمات تخصصی ناباروری شامل (IUI, IVF, ICSI , FET) بر اساس ضوابط ابلاغی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بخش دولتی، عمومی غیر دولتی و خیریه و خصوصی طرف قرارداد با خودپرداخت معافیت (فرانشیز) مطابق دستورالعمل مندرج در مصوبه شورای عالی بیمه سلامت، تحت پوشش سازمان‌های بیمه‌گر پایه است.
سازمان‌های بیمه‌گر نیز مکلفند با همکاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، نسبت به پوشش صد درصد تعرفه زایمان طبیعی در مراکز دولتی و عمومی غیر دولتی و معادل صد درصد تعرفه عمومی غیر دولتی در مراکز خیریه و خصوصی، معادل تعرفه بخش دولتی اقدام کنند.
موافقت با تغییر سقف پرداختی کارانه به پزشکان در سال 1401
هیئت وزیران در اجرای مصوبه شورای حقوق و دستمزد درباره تغییر سقف پرداختی کارانه به پزشکان، سقف دریافتی کارانه پزشکان شاغل در مناطق برخوردار را در سال 1401 و فقط به مدت یک سال، مبلغ 1200 میلیون ریال تعیین کرد.
همچنین به موجب این مصوبه، در موارد خاص و ضروری برای برخی از پزشکانی که خدمات برجسته ارائه می‌کنند، با نظر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، این سقف قابل افزایش است. فهرست این افراد را باید وزارت مذکور برای سازمان اداری و استخدامی کشور ارسال کند.
علاوه بر این، به منظور ایجاد انگیزه خدمت‌رسانی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته (شهر‌های الف و ب) کارانه پزشکان در این مناطق، بدون سقف خواهد بود.
تصویب آیین نامه اجرایی ارائه کمک‌های فنی و اعتباری با هدف توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان
در اجرای تکلیف مقرر در بند (ب) ماده (17) قانون جهش تولید دانش‌بنیان درباره ارائه کمک‌های فنی و اعتباری با هدف توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، آیین‌ نامه اجرایی این بند از قانون مذکور را به تصویب رساند.
به موجب آیین نامه فوق، دستگاه متولی موضوع این آیین نامه موظف است در مواردی که کمک‌های فنی و اعتباری خارجی با استفاده از ظرفیت محصولات دانش بنیان داخلی امکان‌پذیر است، از ظرفیت آن‌ها استفاده کند و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور نیز موظف است برای تقویت سهم محصولات دانش‌بنیان در کمک‌های فنی و اعتباری دستگاه متولی اقدام کند.
همچنین بر اساس این آیین نامه، دستگاه متولی موظف به تهیه و اجرای برنامه کمک‌های فنی و اعتباری خارجی خود با هدف توسعه صادرات محصولات دانش بنیان است و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور باید گزارش عملکرد میزان پیشرفت برنامه‌ها را هر سه ماه یک بار به شورای راهبری فناوری‌ها و تولیدات دانش بنیان ارائه کند.
معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، همچنین موظف است با همکاری وزارتخانه‌های امور خارجه، صنعت، معدن و تجارت (سازمان توسعه تجارت)، علوم، تحقیقات و فناوری و پشتیبانی و نیرو‌های مسلح و ارتباطات و فناوری اطلاعات، اقدام به به شناسایی فرصت‌های ارائه کمک‌های فنی و اعتباری خارجی با هدف توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان و فهرستی از این فرصت‌ها و حوزه‌های اولویت‌دار را تهیه و ضمن قراردادن در سامانه ایده‌ها و نیاز‌ها (نان) به صورت دوره‌ای به روزرسانی کند.
موافقت با آیین نامه اجرایی توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان
هیئت وزیران در راستای تکلیف قانونی مندرج در ماده (16) قانون جهش تولید دانش‌بنیان مبنی بر توسعه صنایع دانش‌بنیان با انرژی‌های تجدیدپذیر و توسعه بازار تولید برق پاک از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان، آیین‌نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب کرد.
به موجب این آیین نامه، واحد‌های صنعتی با قدرت مصرفی بیشتر از یک مگاوات که مشمول ماده (16) قانون جهش تولید دانش‌بنیان هستند، موظفند سالانه معادل درصد مندرج در ماده قانونی یاد شده از برق مورد نیاز خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند و وزارت نیرو نیز موظف به اطلاع‌رسانی به واحد‌های صنعتی مشمول درباره ساخت و تامین برق از نیروگاه‌های تجدیدپذیر مطابق درصد‌های ذکر شده در قانون است.
همچنین بر اساس آیین نامه یاد شده، سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق موظفند ماهانه تعرفه تجدیدپذیر را بر مبنای متوسط دو ماهه آخرین صورت‌حساب‌های تأیید شده سرمایه‌گذاران محاسبه و به توانیر اعلام کند.
شرکت توانیر نیز موظف است در هر دوره میزان برق تجدیدپذیر تولیدی در نیروگاه‌های تجدیدپذیر متعلق به واحد‌های صنعتی مشمول را قرائت و از برق مصرفی مشمول کسر کند و در صورت کسری تولید برق تجدیدپذیر، مابه‌التفاوت را با تعرفه تجدیدپذیر، محاسبه و در قبوض برق واحد‌های صنعتی در ردیف جداگانه لحاظ کند.
در صورتی که تولید برق تجدیدپذیر بیشتر از برق مصرفی مشمول باشد، واحد صنعتی مشمول مجاز است که درباره مازاد برق تولیدشده به یکی از روش‌های مندرج در آیین نامه منتفع شود.
در همین‌باره، کارگروهی نیز با عنوان «کارگروه توسعه دانش‌بنیان صنایع انرژی‌های تجدیدپذیر» با هدف نظارت بر حسن اجرای این آیین‌نامه و تعیین شرایط اعطای تسهیلات به طرح‌های توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر کوچک مقیاس، تشکیل می‌شود.
تعیین اعضای منتخب هیئت وزیران برای عضویت در هیئت عالی نظارت
با تصویب هیئت وزیران و به موجب ماده (22) قانون رسیدگی به تخلفات اداری و ماده (37) اصلاحی آیین‌نامه اجرایی این قانون، آقایان سید لطف‌الله سپهر و محمدحسن ذیبخش، به عنوان اعضای هیئت عالی نظارت، جایگزین آقایان ابوالقاسم مرادی و ابراهیم ابراهیمی شدند.
مجوز امضای موقت موافقت‌نامه بین ایران و روسیه برای شناسایی متقابل برنامه‌ فعالان مجاز اقتصادی
برای توسعه همکاری‌های گمرکی با کشور‌های منطقه، به‌ویژه قفقاز و اوراسیا، هیئت وزیران با صدور مجوز برای امضای مذاکره، پاراف و امضای موقت موافقت‌نامه بین دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه درباره شناسایی متقابل برنامه‌ فعالان مجاز اقتصادی، موافقت کرد.
اشخاص حقوقی که دولت‌های ایران و روسیه در فهرست فعال مجاز اقتصادی قرار داده‌اند، مشمول این موافقت‌نامه هستند.
گفتنی است، در این موافقت‌نامه، استاندارد‌های امنیتی اعمال شده نسبت به برنامه‌های فعال مجاز اقتصادی با مقررات و قوانین امنیتی که بر اساس قوانین هر یک از طرف‌های متعاهد و چارچوب استاندارد‌هایی که برای ایمن‌سازی و تسهیل تجارت جهانی در سازمان جهانی گمرک تصویب شده است، مطابقت دارد.
همچنین، شناسایی متقابل برنامه‌های فعال مجاز اقتصادی به امنیت و انطباق با قوانین هر یک از طرف‌های متعاهد درباره کل زنجیره‌های تأمین کمک می‌کند.
تعیین نماینده و اعلام نظر دولت درباره تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس
دولت در ادامه، ضمن اعلام نظر درباره تعدادی از طرح‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خود را برای پیگیری این طرح‌ها تعیین کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: بیمه خدمات نیروگاه های تجدیدپذیر کمک های فنی و اعتباری درمان و آموزش پزشکی سازمان های بیمه گر آیین نامه اجرایی واحد های صنعتی آیین نامه مجاز اقتصادی وزارت بهداشت هیئت وزیران موافقت نامه تولید برق بر اساس طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۵۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه

ایسنا/کرمانشاه کرمانشاه قرار است امسال یک گام بلند بردارد، گامی که نقش مهمی در آینده اقتصادی استان ایفا می‌کند. این گام مهم و سرنوشت ساز رسیدن به رشد اقتصادی هفت درصدی در سال جاری است.

شاید این میزان رشد در نگاه اول چندان زیاد به نظر نرسد، اما همین رشد چند درصدی با تحولات بسیاری برای استان همراه است، از جمله احیای تعداد زیادی از واحدهای صنعتی راکد استان، توسعه سطح کشت و تولید محصولات کشاورزی، بهبود معیشت و افزایش رفاه جامعه، ایجاد چندین هزار شغل در استان، توسعه خدمات، افزایش واحدهای فناور و دانش بنیان، توسعه صنعت گردشگری استان و ...

اینها تنها بخشی از دستاوردهایی است که با همین رشد چند درصدی برای استان حاصل می‌شود و حالا کرمانشاه در حال فراهم کردن مقدمات برداشتن این گام بزرگ است. گامی که قرار است بخشِ مهم آن توسط سازمان جهاد دانشگاهی استان انجام شود.

سازمان جهاد دانشگاهی نهادی است با ماموریت‌های حساس و مهم، ماموریت‌هایی که هر کدام قرار است خلاهای موجود در جامعه را رفع کرده و کشور و استان را یک گام به جلو پیش برد.

یکی از ماموریت مهم این سازمان حمایت از شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش بنیان است، طوری که در استان طی سالهای اخیر بیش از ۷۷۰ واحد فناور و دانش بنیان تحت حمایت‌های این مجموعه قرار گرفته‌اند و ۳۳۰ واحد همچنان تحت حمایت قرار دارند. واحدهایی که بیش از ۲۷۰۰ نفر در آنها مشغول به کارند.

این سازمان زیرساخت های مهمی را هم در توسعه فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دارد که از جمله آنها می‌توان به ۱۴ زیرساخت فناورانه شامل شتابدهنده صنایع شیمیایی، مرکز نوآوری کشاورزی هوشمند، مرکز نوآوری طراحی و معماری داخلی، مرکز نوآوری ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، مرکز نوآوری حوزه زیستی، مرکز نوآوری گیاهان دارویی و... اشاره کرد.

این سازمان همچنین صاحب بزرگترین «برج فناوری» کشور است، برجی که توانسته بستر کار برای بیش از ۱۱۰ شرکت و واحد فناور و دانش بنیان را فراهم کند.

«مجتمع نوآوری پارک علم و فناوری کرمانشاه» هم یکی دیگر از زیرساخت‌های مهم این مجموعه است که فضای کارگاهی برای فعالیت ۲۱ شرکت و واحد فناور و دانش بنیان را فراهم کرده است.

با وجود این زیرساخت‌های مهم و حمایت‌های صورت گرفته، حالا بیش از ۷۲۱ محصول تجاری سازی شده فناورانه در شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش بنیان تحت حمایت سازمان جهاد دانشگاهی تولید می‌شود. محصولاتی که جدای از رفع نیازهای داخل، به سایر کشورها هم صادرات شده و توانسته ارزآوری مطلوبی برای کشور داشته باشد، طوری که در سال ۱۴۰۱ این شرکت‌ها ۱۷.۲ میلیون دلار صادرات داشته اند و پیش‌بینی می‌شود این میزان با رشد ۲۰ درصدی در سال گذشته همراه بوده باشد.

همچنین با حمایت‌های جهاددانشگاهی بیش از ۷۰ درصد شرکت‌ها و واحدهای فناور و دانش بنیانِ تحت حمایت، به مرحله تولید صنعتی و نیمه صنعتی رسیده‌اند و از محصولات متنوع تولیدی این شرکت‌ها ۲۰ محصول فناورانه بصورت انحصاری در کرمانشاه تولید می‌شوند، یعنی شرکت‌های کرمانشاهی تنها تولیدکننده این محصولات در کشور هستند.

این توانمندی‌های و زیرساخت‌های مطلوب موجب شده که حالا ماموریت جدیدی به این نهاد واگذار شود، ماموریتی که نقش مهمی در آینده اقتصادی استان دارد.

طبق برنامه‌ریزی و هدفگذاری صورت گرفته ۲۰ درصد از سهمِ رشد اقتصادی هفت درصدی استان در سال جاری به سازمان جهاد دانشگاهی واگذار شده تا این بار هم این سازمان با قابلیت‌های خاص خود بتواند زمینه این رشد مهم و سرنوشت ساز را برای کرمانشاه فراهم کند.

برای انجام ماموریت آماده‌ایم/ نیازمند حمایت ویژه مسئولین استان و همکاری سایر دستگاه‌ها هستیم

دکتر مسلم حدیدی رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه در تشریح ماموریت جدید این سازمان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: طبق هدف‌گذاری صورت گرفته کرمانشاه امسال باید به رشد اقتصادی هفت درصدی برسد و قطعا لازمه تحقق این رشد چشمگیر هماهنگی و همکاری همه دستگاه‌های استان است.

وی افزود: در میان نقش‌آفرینی که تمام دستگاه‌های استان در تحقق این رشد خواهند داشت، بخش اصلی کار به سازمان جهاددانشگاهی واگذار شده و این سازمان ماموریت دارد که ۲۰ درصد از این رشد اقتصادی را در استان محقق کند.

حدیدی گفت: برای تحقق این سهم ارزشمند، ماموریت‌هایی به سازمان واگذار شده که از جمله مهمترین آنها می‌توان به حمایت از توسعه شرکت‌های دانش بنیان و فناور، افزایش کمی و کیفی محصولات فناورانه، ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فناوری استان، تکمیل زنجیره‌های ارزش در زیست بوم نوآوری استان و توسعه ساختارهای فناورانه اشاره کرد.

توسعه فعالیت‌های نوآورانه و تجاری سازی محصولات فناورانه، شناسایی و حل مسائل استانی- منطقه‌ای با استفاده از توان شرکت‌های دانش بنیان و فناور، حمایت از توسعه و تجاری سازی فناوری‌های راهبردی جهت رفع چالش‌های استان، تقویت فعالیت‌های تحقیق و توسعه بنگاه های بزرگ اقتصادی و ارتقا بازار شرکت‌های دانش بنیان و فناور با تاکید بر استفاده از ظرفیت طرح‌های توسعه‌ای استان هم از دیگر ماموریت‌های سازمان جهاد دانشگاهی در تحقق این رشد هفت درصدی است که حدیدی به آنها اشاره کرد.

وی با تاکید بر پیگیری جدی ماموریت های جدید سازمان گفت: قطعا از هیچ تلاشی در این مسیر فروگذار نمی‌کنیم، اما تحقق این ماموریت‌ها و به سرانجام رساندن آنها نیازمند حمایت‌های ویژه از سوی مسئولین استان و همکاری همه دستگاه‌هاست.

وی افزود: اگر بخواهیم شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور را توسعه دهیم قطعا نیازمند توسعه زیرساخت‌ها و بستر فعالیت این شرکت‌ها هستیم و این درحالیست که برج فناوری به تنهایی جوابگوی نیاز شرکت‌ها نیست.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، شرکت‌ها به محیط‌های کارگاهی و صنعتی برای تولید محصولات خود نیاز دارند که باز هم این کار نیازمند توسعه زیرساخت‌هاست.

حدیدی با تاکید بر نیاز استان به راه‌اندازی «شهرک فناوری»، گفت: با راه‌اندازی این شهرک، بستر لازم برای فعالیت بیشتر واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان استان فراهم شده و این امر گامی در راستای جهش تولید خواهد بود. 

وی بر لزوم توسعه بازار شرکت‌های دانش بنیان هم تاکید کرد و افزود: یکی از ماموریت‌های ما در تحقق سهم ۲۰ درصدی از رشد اقتصادی هدفگذاری شده استان در سال جاری، ارتقاء بازار شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور است که ارتقاء و توسعه این بازار نیازمند حمایت ویژه دستگاه‌های دولتی است. اگر شرایطی فراهم شود که تجهیزات و اقلام مورد نیاز دستگاه‌ها از شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور خریداری شود، قطعا گام مهمی در توسعه بازار این شرکت ها برداشته می‌شود.

وی افزود: از طرفی برای توسعه زیرساخت‌های فناورانه استان بازهم نیازمند حمایت‌های ویژه مسئولین استان هستیم تا بتوانیم بستر لازم برای توسعه این زیرساخت‌ها را فراهم کنیم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۲۰۰ میلیون یورویی سرمایه صندوق ضمانت صادرات
  • مهندسی معکوس قطعات پتروشیمی پارس جنوبی به همت دانش بنیان‌ها
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • راه‌اندازی اکوسیستم تاکسی هوایی الکتریکی در ابوظبی
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • سرمایه‌های وقف باید علمی اداره شود