Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:42:32 GMT

جلب رضایت اولیای دم در ۱۶ پرونده قصاص

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۶۰۶۵

جلب رضایت اولیای دم در ۱۶ پرونده قصاص

ایسنا/کرمان به گفته رییس کل دادگستری استان کرمان، در چهارماهه ابتدایی سال جاری ۲۱ هزار و ۴۳۷پرونده در دستگاه قضایی استان کرمان به صلح و سازش ختم شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، ۱۰ درصد رشد داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی در تشریح این خبر افزود: در مجموع طی چهارماهه امسال، ۴۳ درصد پرونده های قابل مصالحه در شوراهای حل اختلاف استان کرمان با صلح و سازش مختومه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او یادآور شد: در راستای توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه در مناسبت های خاص، از جمله ماه مبارک رمضان پویش مردمی "به حرمت امیرالمومنین (ع) می بخشم" و در ماه محرم و صفر نیز پویش مردمی"به حرمت اباعبدالله الحسین (ع)" می بخشم راه اندازی شده است که مردم نیز مشارکت بسیار خوبی در این پویش ها داشته اند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شوراهای حل اختلاف، معتمدین، متنفذین و ریش سفیدان ۱۶ پرونده قصاص نیز در قالب پویش های مردمی به رضایت ختم شده است و افراد از اجرای حکم قصاص رهایی یافته اند.

به گفته حجت الاسلام و المسلمین حمیدی، یکی از مهمترین سیاست های موردنظر قوه قضاییه، ترویج فرهنگ صلح و سازش در جامعه که سالها در اولویت این دستگاه بوده و در این مسیر گام های بلندی نیز برداشته شده است.

او با تاکید بر این مطلب که موضوع صلح و سازش در جامعه مربوط به فرهنگ دینی ماست، اظهار کرد: بخشش حر توسط اباعبدالله الحسین در روز عاشورا درسی برای ما شیعیان و طرفداران ایشان است که اختلافاتی که در جامعه پیش می آید را به تاسی از اباعبدالله الحسین و ائمه اطهار (ع) با صلح و سازش خاتمه دهیم و همه مسایل به رسیدگی های قضایی ختم نشود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی کرمان صلح و سازش گذشت از قصاص استان کرمان صلح و سازش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد

رئیس کل دادگستری استان سمنان از تأئید حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی (محمود رضا جعفر آقایی) در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین اکبری گفت: شهریورماه سال گذشته آخرین مظنون به قتل وکیل شاهرودی در یکی از استان‌های همجوار شناسایی و مظنون دستگیر شده به قتل مرحوم محمودرضا جعفر آقایی اعتراف و در جریان مراحل رسیدگی پرونده برای رسیدگی به اعتراض متهمان به دیوان عالی کشور ارسال شد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان بیان کرد: در نهایت دیوان عالی کشور با رد اعتراض و فرجام خواهی مباشر، آمر و معاونان در قتل، دادنامه صادره از شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان سمنان مستقر در شاهرود را عیناً تایید و ابرام کرد.

وی تصریح کرد: مباشر قتل به قصاص و معاونین به تحمل ۲۵ سال حبس محکوم شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری در خاتمه تاکید کرد: دستگاه قضایی استان سمنان در مسیر حفظ و اجرای نظم عمومی در جامعه بدون مماشات، عبرت‌آموز و البته بازدارنده رفتار می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران نجات یافت
  • نجات جوان اهل گرمی اردبیل از چوبه دار
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی تایید شد
  • نجات جوان اهل گرمی از چوبه دار در تهران
  • حکم قصاص قاتل وکیل شاهرودی در دیوان عالی کشور تایید شد
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • لزوم توجه جدی دادستان‌ها به عملکرد حوزه‌های تحت امر/ اهمیت رسیدگی سریع توأم با دقت به پرونده‌ها
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند