Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، « محمد پور هاشمی» روز چهارشنبه در کارگروه مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در سرسرای شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ از تولیدکنندگان خواست برچسب کالاهای خود را طوری روی اجناس بزنند که قابل جعل و تقلب نباشد.

وی همچنین از ارگان های ذی صلاح مانند سازمان ثبت اسناد و املاک خواست مسیرهای جعل و تقلب کالاها را با تکنولوژی و رصد کد رهگیری در سامانه ها، جوری مسدود کنند که وقتی کد کالا را در سیستم می زنیم، مشخص باشد که در کجا تولید شده و آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پورهاشمی متضرر اصلی تقلب و جعل کالاها را مردم و مصرف کنندگان دانست که به اسم برند معتبر با چند برابر پول اضافی کالایی را خریداری می کنند، حتما باید جلوی این سو استفاده ها را بگیریم.

وی همچنین از فرمانداران شهرستان های مرزی خواست، طی جلساتی پیله‌وران، کوله‌بران و دیگر کسانی که بار در مرزها جا به جا می کنند؛ توجیه کنند که اگر کالای با برچسب جعلی از آنها کشف شود توقیف خواهد شد و ضرر می کنند.

جلوی قاچاق سوخت در بازارچه‌ها به هر قیمتی که شده باید گرفته شود

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه در خصوص قاچاق سوخت از طریق کامیون های باری در بازارچه های مرزی نیز از گمرک و شرکت پخش و پالایش نفت استان خواست چاره اندیشی کنند و هرجور شده، با قطع سهمیه سوخت گازائیل، توقف کامیون و نصب دوربین جلوی قاچاق سوخت را بگیرند.

پورهاشمی در ادامه در خصوص جلوگیری از قاچاق احشام و دام زنده از مرزهای استان به خارج از کشور نیز گفت: حتما در کشف و ضبط دام های قاچاق باید دقت نظر شود و تا یقین و اطمینان ۱۰۰ درصد حاصل نشد، که دام قاچاق است آن را ضبط نکنند، زیرا مردم متضرر می شوند و جبران خسارت واقعی دامداران غیر ممکن است.

قاچاق آرد را باید از منشاء در کارخانه و نانوایی ها متوقف کنیم

این مقام مسئول در بخش دیگر از صحبت های خود با اشاره به گزارش هایی درباره قاچاق کیسه های آرد، گفت: قاچاق آرد اگر از منشاء آن یعنی کارخانه و نانوایی ها نظارت و رصد دقیقی انجام شود و با کارخانه ها  متخلف برخورد شود و سهیمه آرد نانوایی قطع شود به راحتی قابل کنترل است.

پورهاشمی همچنین با اشاره به تعویض کامیون های کهنه و اسقاطی با کامیون های خارجی و نو در آن طرف مرز توسط کامیون داران، افزود: باید این موضوع در دست بررسی دقیق قرار گیرد، که آیا با یک تعویض پلاک در آن طرف مرز می شود خود را تغییر داد؟ اگر قانون خلاء دارد و باید اصلاح شود.

وی در ادامه اهمیت نظارت و رصد کالاهای سلامت محور را ۱۰۰ چندان دانست و گفت: باید در مبارزه با قاچاق، تقلب و جعل کالاهای سلامت محور با توجه به اینکه با سلامت و جان انسان ها سرکار دارد هیچ گونه اغماض و ملاحضه کاری نشود و با دقت بسیار زیاد در این خصوص اقدام گردد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه همچنین در این جلسه در راستای جلوگیری از قاچاق چوب (در قالب زغال) از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه خواست؛ کوره های زغال سازی در مناطق جنگلی را از بین ببرد.  

پورهاشمی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به افزایش ۲۲ درصدی مصرف بنزین در استان نسبت به پنج ماه سال گذشته، تاکید کرد: باید راهکار و چاره برای مدیریت مصرف بنزین در استان اتخاذ شود.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا است. این استان ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد و در امتداد این مرزها ۲ مرز رسمی و پنج بازارچه مرزی فعال است.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمانشاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز استانداری کرمانشاه کالای قاچاق ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز کرمانشاه استانداری کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب

مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمانشاه گفت: در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب یک فوتی و یک مصدوم بر جای ماند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد باقر محمدی امروز _ سه شنبه یازدهم اردیبهشت _ به خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۱۷:۳۸ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب دو دستگاه خودرو پراید و کامیون با هم تصادف کردند.

وی افزود: تیم عملیاتی پایگاه هلال‌احمر شهرستان قصرشیرین بلافاصله به محل حادثه اعزام شده و عملیات رهاسازی را انجام دادند.

مدیرعامل هلال‌احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: در این حادثه نیروهای هلال احمر یک نفر فوتی و یک نفر مصدوم را از لابه‌لای آهن‌آلات رهاسازی نمودند فرد فوتی را به عوامل قضایی حاضر در محل حادثه تحویل دادند و یکمصدوم توسط عوامل اورژانس حاضر در محل حادثه به مرکز نزدیکترین مرکز درمانی منتقل شد.

کد خبر 749524

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • ۱ فوتی و ۱ مصدوم در برخورد پراید با کامیون در محور قصرشیرین به سرپل‌ذهاب
  • کشف محموله ۲۰۰ میلیاردی پارچه قاچاق در شهرضا
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • برگزاری دوره‌ی آموزش مهارت‌های رسانه‌ای موبایل آوین نو
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • بیشترین فروش فراورده‌های نفتی کرمانشاه در مرز پرویزخان انجام شده است