Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست تیم ارزیابی و پایش سازمان بیمه سلامت ایران، با اشاره به طرح تغییر مدل پرداخت یارانه دارو گفت: با این اقدام که به صورت ضربتی اجرا شد، از دست درازی افراد سودجو به منابع ملی جلوگیری گردید.

به گزارش ایران اکونومیست، مهدی قنادی، گفت: اجرای طرح تغییر مدل پرداخت ارز ترجیحی دارو، در ابتدای طرح باعث ایجاد اضطراب بین بیمه‌شدگان شده بود، ولی با مدیریت صحیح در استان‌ها علیرغم شروع ضربتی، توانستیم فرصت برنامه‌ریزی را از دست افراد سودجو گرفته و بازار دارو را به سمت منافع بیمه شدگان (بیماران)  هدایت کنیم؛ به صورتی که ضمن افزایش تعداد در تعهد، در بسیاری از داروها، سهم پرداختی بیمه شده نسبت به قبل کاهش داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هدف از اجرای ضربتی این طرح را جلوگیری از جبهه‌گیری و فرصت طلبی عده‌ای منفعت طلب دانست.

قنادی، قاچاق دارو را بخشی از سودجویی‌های قبل دانست و افزود: با اجرای این طرح دست افراد زیادی از این بازار بریده شده است و طبیعی است که عده‌ای معترض باشند.

وی گفت: کار با سامانه نسخه نویسی الکترونیکی دارای پیچیدگی‌های خاصی بوده و در واقع زحمت اصلی بر دوش تک تک همکاران استانی است که شایسته تقدیر و تشکر هستند.

سرپرست تیم ارزیابی و پایش سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به جبهه‌گیری و مقاومت عده‌ای در اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی، تاکید کرد: علیرغم تمام مانع پراکنی‌ها، همکاران ما در استان‌ها توانستند مقاومت ها در این زمینه را شکسته و به اهداف خود در این زمینه برسند. به نوعی که پس از اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک مراکز تشخیصی و درمانی حاضر به برگشت به نسخه کاغذی نیستند و اجرای قبلی نسخه الکترونیک موجب پیاده سازی پرداخت یارانه دارو در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه اجتماعی گردید. بدون زیرساخت الکترونیک پرداخت یارانه به دارو تقریبا غیر قابل تصور بوده و موجب آشفتگی در نظام درمان می شد و تلاش سنوات قبل سازمان‌های بیمه پایه برای الکترونیکی نمودن امور مربوط به درمان، موجب اجرای راحت قوانین و احقاق حقوق بیمه شدگان گردید.

وی هدف از ارزیابی میدانی و نظارت بر فعالیت‌ها را شناسایی نقاط قوت، نقاط ضعف و اشکالات موجود در ارائه خدمات بهتر به مردم عنوان کرد.

قنادی با اشاره به راه‌اندازی سامانه‌های هوشمند در سازمان بیمه سلامت، گفت: با توجه به تغییرات صورت گرفته باید مدل‌های سازمانی نیز تغییر کنند و یکی از نتایج همین پایش‌های استانی می‌تواند تغییر مدل‌ها باشد.  

وی با تاکید بر اهمیت مسئله نظارت در فرآیندها، افزود: ما سه نوع نظارت در سازمان داریم که مرحله نخست قبل از ارائه خدمات صورت می‌گیرد تا در صورت مشاهده نقص‌ها و کاستی‌ها، مشکلات قبل از ارائه خدمات به بیمه شدگان رفع شود. نظارت بعدی نظارت حین خدمت است که توسط سامانه‌ها به صورت آنلاین کنترل می‌شود و در نهایت نظارت بعد از ارائه خدمات را داریم که به بررسی عملکردها از طریق بررسی انحراف معیار در داده‌ها طی ماه‌های بعد از ارائه خدمت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان بیمه سلامت ایران، او در پایان با تاکید بر اینکه ما به مرحله‌ای رسیده‌ایم که باید نظارت بر کیفیت ارائه خدمات داشته باشیم، افزود: قبل از راه‌اندازی سامانه‌های الکترونیک امکان کنترل و نظارت منسجم بر انجام فرآیندها چه در مرحله قبل از ارائه خدمت، چه حین خدمت و چه بعد از خدمت نداشتیم، اما اکنون می‌توانیم ریز به ریز عملکردها را بررسی کنیم.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: سازمان بیمه سلامت ، طرح دارویاری

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: سازمان بیمه سلامت طرح دارویاری سازمان بیمه سلامت ارائه خدمات بیمه شدگان تغییر مدل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن

رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد.

تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • متهمان دارویی آذربایجان‌غربی به پرداخت ۷۴ میلیارد ریالی محکوم شدند
  • تشکیل هیئت ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • تشکیل هیات ویژه نظارت در پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال سن
  • دست سودجویان از ۱۱ هکتار زمین‌های ملی شاهرود کوتاه شد
  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی