Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیر نزولی قیمت ارز درحالی امروز نیز ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار به نیمه کانال ۲۹ هزار تومان رسیده و آنطور که دبیرکل کانون صرافان می گوید احتمال سقوط قیمت دلار به کانال ۲۸ هزار تومان وجود دارد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، سیر نزولی قیمت ارز که از ابتدای هفته آغاز شده درحالی همچنان ادامه دارد که هم اکنون قیمت دلار به نیمه کانال 29 هزار تومان بازگشته است و آنطور که فعالان بازار می گویند احتمال کاهش بیشتر قیمت ها نیز در طول ساعات و روزهای آینده وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته صراف های حاضر در خیابان فردوسی از ابتدای هفته جاری میزان فروشنده ها در بازار بسیار بیشتر از خریداران ارز شده و همین امر نیز احتمال کاهش بیشتر قیمت ها در این بازار را بالا برده است.

فعالان بازار می گویند: افزایش عرضه ارز در روزهای اخیر موجب شتاب بیشتر کاهش قیمت ها در بازار ارز شده است. قیمت دلار که هفته قبل بالای 31 هزار تومان در نوسان بود امروز به 29 هزار و 500 تومان رسیده است.

کامران سلطانی زاده دبیرکل کانون صرافان در گفت وگو با خبرنگار تسنیم درباره وضعیت بازار ارز در روزجاری اینطور توضیح داده که  طبق پیش بینی ها روند نزولی قیمت ها در بازار همچنان ادامه دارد و با ادامه این فرایند احتمالا بزودی باید شاهد بازگشت قیمت دلار به کانال 28 هزار تومان باشیم.

او تأکید دارد: وضعیت بازار ارز طبق پیش بینی هفته‌های گذشته و با توجه به خبر‌های مثبت برجامی و سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی، همچنان با کاهش نرخ انواع ارز همراه است. در این شرایط مردم بیشتر فروشنده ارز هستند و این روند باعث کاهشی شدن نرخ‌ها شده است.

به گفته فعالان بازار ارز، در روز‌های اخیر هم سو با سیاست‌های اثرگذار بانک مرکزی برای کنترل بازار ارز، انتظارات تورمی نیز با کاهش همراه شده است؛ در نتیجه خبری از صفوف خرید نیست و در مقابل سمت عرضه ارز تقویت شده است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بازار سکه و ارز قیمت ارز قیمت دلار بازار سکه و ارز قیمت ارز قیمت دلار قیمت دلار نزولی قیمت هزار تومان بازار ارز قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین

سودآوری استخراج بیت‌کوین پس از هاوینگ چهارم به پایین‌ترین میزان خود رسیده است.

به گزارش ایسنا، هش‌ریت که تحت عنوان هش‌پرایس نیز شناخته می‌شود و میانگین درآمد ماینرها به‌ازای هر تراهش را نشان می‌دهد، معیاری کلیدی برای سودآوری استخراج بیت‌کوین است. این شاخص پس از چهارمین رویداد هاوینگ که هفته گذشته به پایان رسید، به پایین‌ترین سطح بی‌سابقه‌ای سقوط کرد.

در واقع استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از چهارمین رویداد هاوینگ برای حفظ سودآوری خود با مشکل مواجه هستند زیرا قیمت هش بیت‌کوین به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

چنین نرخ هش‌ریت قبل از فروپاشی صرافی اف تی ایکس نیز مشاهده شد. قیمت هش در روز جمعه ( ۲۶ آوریل) به ۵۷.۰۹ دلار کاهش یافت که این کاهش شدید قیمت هش پس از هاوینگ اخیر بیت‌کوین در ۲۰ آوریل رخ داده است.

به نقل از بیت‌کوین نیوز، هش ریت به‌طور پیچیده‌ای با نوسانات قیمت بیت‌کوین و حجم کارمزد تراکنش مرتبط است، اما با تغییر در سختی استخراج بیت‌کوین، به‌طور معکوس حرکت می‌کند. در نتیجه، کاهش اخیر در قیمت هش، زمان چالش برانگیزی برای ماینرها که اکنون با افزایش هزینه‌های عملیاتی و کاهش جریان درآمد مواجه هستند را نشان می‌دهد.

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل  ۱.۸۳ درصد کمتر شده است. در حال حاضر ۵۳.۳۶ درصد کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که ۰.۱۵ درصد کاهش روزانه را ثبت کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۶۴.۷۳ میلیارد دلار است که ۱۸.۹۶ درصد کاهش داشته است. حجم کل در امور مالی غیر متمرکز در حال حاضر ۵.۳۷ میلیارد دلار است که  ۸.۳۰ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال  بوده و حجم تمام سکه‌های پایدار اکنون ۶۰.۱۹ میلیارد دلار است که ۹۲.۹۹ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهد.

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتالی (تا ساعت ۰۷:۴۳ دقیقه به وقت شرقی)

این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت‌کوین

قیمت: ۶۲ هزار و ۹۶۹.۰۳ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱.۵۰ درصد کاهش

۲- اتریوم

قیمت: ۳۱۱۶.۸۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۵۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۰۳ درصد افزایش

۳- تتر

قیمت: ۰.۹۹۹۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۶ درصد کاهش

۴- بایننس کوین

قیمت: ۵۹۲.۹۹  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶۹ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۶.۴۲ درصد افزایش

۵-  سولانا

قیمت: ۱۳۶.۴۵ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۹ درصد کاهش

۶- یو اس دی کوین

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۱ درصد افزایش

۷-  ریپل

قیمت: ۰.۵۱۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۹۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر ۱.۴۵ درصد افزایش

۸- دوج کوین

قیمت: ۰.۱۴۶۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته ۲.۷۵ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۵.۸۹ درصد کاهش

۹ – تون کوین

قیمت: ۵.۲۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته:  ۰.۵۲ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:۱۲.۷۰ درصد کاهش

۱۰-  کاردانو

قیمت: ۲۰.۴۵۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۳.۰۰ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر:  ۳.۸۶ درصد کاهش

دیگر خبرها

  • ریزش سنگین ارز/احتمال بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزاری تقویت شد
  • بازگشت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان
  • خبر احتمال مذاکرات هسته ای،قیمت دلار را در بازار تهران ریخت
  •  چرا دلار سقوط کرد؟
  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • تکاپوی کانال‌های تلگرامی برای توقف ریزش ارز/ دلار بازهم ریخت
  • روز حساس برای سکه‌ بازان؛ شرط مهم برای کاهش قیمت سکه
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین