Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا علی فرخنده روز چهارشنبه در نشست کارگروه استانی هماهنگی، حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی فضای مجازی که با حضور عضو هیات مدیره و سرپرست معاونت نظارت و هدایت فرهنگی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار شد افزود: امیدواریم سفر مسئولان بنیاد ملی بازی‌های رایانه ای به خراسان جنوبی بستری را برای تبدیل شدن ظرفیت‌های بالقوه استان به بالفعل فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: در سفر اخیر به تهران و دیدار با معاونت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از مدیران بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای دعوت کردیم تا با توجه به استعدادها و ظرفیت‌های موجود در حوزه بازی‌ها، به خراسان جنوبی سفر کنند و جلسه این کارگروه برای آشنایی با ظرفیت‌های خراسان جنوبی و اعلام برنامه‌های حمایتی بنیاد از تولیدکنندگان بازی در استان برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در حوزه توانمندسازی فعالان عرصه بازی‌های رایانه‌ای استان از ظرفیت اساتید تهران بهره خواهیم گرفت.

وی اهمیت توجه به بازی‌های رایانه‌ای به عنوان یک ابزار رسانه‌ای قوی را یادآور شد و گفت: زمانی که غرب می‌خواهد گفتمانی را در کشورها نهادینه کند، از تمامی ابزارهای رسانه‌ای همچون تولید انیمیشن و بازی بهره می‌گیرد.

فرخنده افزود: تولید بازی‌های رایانه‌ای و انیمیشن برای کودک و نوجوان، جزو دیپلماسی کشور آمریکاست که در قالب جهاد تبیین و افزایش سواد بازی در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار امسال با فرهنگیان، به این موضوع اشاره کردند و ورود به تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان را مسئله‌ای ضروری دانستند.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای هم در این نشست که تعدادی از بازی‌سازان خراسان جنوبی هم حضور داشتند گفت: نمایشگاه بزرگ بازی‌های رایانه‌ای ۱۷ تا ۲۱ آبان ماه در مصلای تهران برگزار می‌شود.

فریبا علیزاده افزود: این نمایشگاه فرصت خوبی برای بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌ها است که امیدواریم از ظرفیت نمایشگاه به خوبی استفاده شود.

وی گفت: شرکت‌های ارایه دهنده خدمات بازی‌های رایانه‌ای در این نمایشگاه از سراسر کشور غرفه خواهند داشت و فرصت خوبی برای معرفی ظرفیت‌ها در حوزه بازی است.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای اظهار داشت: ‌در بخش رویدادها به دنبال شناسایی و جذب افراد متخصص بازی‌سازی هستیم که مهمترین بخش آن رویدادهای سرمایه‌گذاری است و تیم‌ها و شرکت‌ها می‌توانند بازی‌ها را به سرمایه‌گذاران ارایه دهند ‌و در صورت موفقیت، جذب سرمایه داشته باشند.

وی افزود: در حوزه معاونت پژوهشی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای سه رویکرد هوشمندسازی، ارتباط صنعت و دانشگاه و بازی‌های جدی را دنبال می‌کنیم که منشا سیاستگذاری‌ها در این حوزه هستند.

علیزاده گفت: گزارشاتی که در معاونت پژوهشی منتشر می‌شود به عنوان محتوای معتبر مورد استفاده قرار می‌گیرد و پیمایش‌ها هر ۲ سال یک بار براساس استانداردهای بین‌المللی اجرا می‌شوند و آماری و کاربردی هستند که به بازی‌سازها برای طراحی و ساخت در حوزه‌های مختلف کمک می‌کند.

وی اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های استان، تجمیع کردن بازی‌سازها است که با تشکیل تیم، مرکز رشد و نوآوری نسبت به استقرار در محل مشخص و اعطای تسهیلات اقدام می‌کند.

معاون پژوهش بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای گفت: در ساختار حمایتی همگرا تیم‌ها رتبه‌بندی می‌شوند و در یکی از محورهای همگرا قرار می‌گیرند که می‌توانند از خدمات حمایتی استفاده کنند.

برچسب‌ها بازی‌های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بازی های رایانه ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی بنیاد ملی بازی های رایانه ای بنیاد ملی بازی های رایانه ای خراسان جنوبی ظرفیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است

مدیرکل دفتر امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: شرایط برای عرضه ظرفیت‌های این استان در اکسپو فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی؛ مجتبی شریعتی‌فر، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در خصوص حضور استان خراسان جنوبی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ به خبرنگاران اظهار کرد: هدف اصلی از حضور استان در نمایشگاه اکسپو، تمرکز بر دو زنجیره ارزش زرشک و گوهرسنگ‌ها ست.

وی گفت: با عنایت به حجم ذخایر موجود، بنتونیت هم اولویت سوم خراسان‌جنوبی در زنجیره‌های ارزش، تعیین شده است.

مدیرکل سرمایه گذاری استانداری خراسان جنوبی تصریح کرد: در جلسه شورای عالی زنجیره ارزش با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور و استانداران، سه زنجیره ارزش گوهرسنگ خراسان جنوبی، گیاهان دارویی لرستان و خرمای خوزستان ارائه می‌شود.

وی گفت: ظرفیت‌های معدنی، صنایع دستی، گردشگری و کشاورزی در پاویون خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ ارائه می‌شود.

شریعتی‌فر ادامه داد: کاشی و سرامیک، زعفران، زرشک، عناب و زغال از تولیدات استان است که در نمایشگاه عرضه می‌شود.

وی متذکر شد: پاویون خراسان‌جنوبی در غرفه ۴۱ نمایشگاه بین‌المللی تهران مستقر شده است.

به گزارش ایمنا؛ این نمایشگاه از امروز شنبه هشتم اردیبهشت آغاز به کار کرده و تا چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

کد خبر 748444

دیگر خبرها

  • قرعه کشی برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی حوزه بیرجند، درمیان و خوسف  در صدا و سیمای خراسان جنوبی
  • بررسی زمینه‌های پژوهشی حوزه بازی میان ایران و دانشگاه سینرجی
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • انعقاد تفاهم‌نامه‌ بنیاد نخبگان و آموزش و پرورش خراسان جنوبی
  • برنامه‌های وزارت صمت در حوزه صنایع خلاق موجب جهش تولید می شود
  • شرایط برای عرضه ظرفیت‌های خراسان جنوبی در اکسپو فراهم است
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • اجرای ۱۲۰ برنامه هفته عقیدتی سیاسی در خراسان جنوبی
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال