Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر شورای نگهبان گفت: رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان صبح امروز(چهارشنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۱) در جلسه این شورا با بیان اینکه ماجرای عاشورا هرگز کهنه نمی‌شود، گفت: مراسم محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان امسال هم مثل سال‌های گذشته با شکوه برگزار شد که این امر بیانگر آثار معنوی این حرکت الهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: امسال در خیلی از کشورها مراسم عزاداری‌ محرم بر پا شد که این‌ها همه از برکات نورانی امام حسین(ع) است.

آیت الله جنتی در ادامه با اشاره به حرکت کاروان اسیران کربلا از کوفه به طرف شام که در همین ایام در سال ۶۱ هجری قمری انجام شده، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در تاریخ آمده امروز سالروز حرکت کاروان اسیران کربلا است؛ کاروانی که در ظاهر اسیر هستند اما حقیقتا هیچ نشانی از ذلت پذیری در رفتارشان دیده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: حقیقت این است که در روز عاشورا و از زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و اصحاب باوفایش به شهادت رسیدند، حماسه‌ای دیگر آغاز می‌شود که حماسه تبیین قیام سالار شهیدان است و قهرمانان این حماسه، حضرت امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و در کنار آنها سایر اهل بیت سیدالشهدا(ع) هستند.

آیت الله جنتی افزود: جمله « ما رَاَیْتُ اِلاّ جَمیلا» که حضرت زینب(س) پس از پشت سر گذاشتن وقایع جانسوز کربلا و در آن شرایط جانفرسا در پاسخ به یزید ملعون فرموده‌اند، یک حماسه بزرگ دینی است که توسط یک انسان مومن حقیقی خلق شده است.

وی ادامه داد: مجاهدت مومنانه حضرت زینب(س) و رفتار سرشار از عزت و عفاف این تربیت یافته حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی بی‌نظیر پیش روی زنان آزاده جهان قرار داده است.

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز سالروز آزادی و بازگشت آزادگان عزیز کشورمان به میهن در سال ۱۳۶۹ نیز هست، خاطرنشان کرد: رشادت‌های جوانان با غیرت و مومن ایران در دوران اسارت، صفحات درخشانی در تاریخ این سرزمین ترسیم کرده است.

آیت الله جنتی همچنین سالروز بازگشت آزادگان را به دکتر پروین عضو جدید حقوقدان شورای نگهبان که از آزادگان کشور است، تبریک گفت و برای او و همه آزادگان عزیز آرزوی سلامتی و سعادت کرد.

منبع: دانا

کلیدواژه: شورای نگهبان آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان در ابتدای جلسه امروز (چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳) این شورا ضمن گرامیداشت روز معلم و سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری (ره)، اظهار داشت: برای معلمان عزیز که مجاهدان عرصه علمی و فرهنگ هستند، آرزوی توفیق دارم.

وی سپس در خصوص شهید مطهری اظهار داشت: در کنار آثار شهید مطهری که حقیقتاً سرمایه فرهنگی و علمی جامعه ماست، باید سیره علمی اثرگذار ایشان نیز تبیین شود.

دبیر شورای نگهبان افزود: ویژگی ممتاز شهید مطهری (ره) نیازشناسی علمی و فرهنگی جامعه بود و چون حرکت خود را بر اساس این نیازشناسی دقیق ساماندهی کرد در بیداری جامعه نقش تأثیرگذار داشت.

وی با بیان اینکه شهید مطهری معلم طراز انقلاب اسلامی بود، عنوان کرد: محتوای آثار شهید مطهری سرمایه‌ای عظیم برای مقابله با شبهات دشمنان امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی همچنین تاکید کرد که معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است و هرچه این مجاهدت کامل‌تر انجام شود، جامعه سعادتمندتر خواهد شد.

امام صادق (ع)؛ جهادگر بزرگ فرهنگی

دبیر شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت امام صادق (ع) و عرض تسلیت بدین مناسبت، بیان داشت: ایشان در روزگاری که جهان اسلام با نفوذ افکار بیگانگان و همچنین تحریف معارف اسلامی مواجه بود، با تعیین درست اولویت‌ها، دست به جهاد بزرگ فرهنگی زدند.

وی خاطرنشان کرد: ثمرات ارزشمند آن جهاد بزرگ فرهنگی از سرمایه‌های ماندگار امت اسلام است.

آیت‌الله جنتی این نکته را هم یادآور شد که امام صادق (ع) همزمان با تدریس و تربیت شاگردان، نظام و ساختار آموزشی جامعی طراحی کردند که قابلیت الگوبرداری در همه زمان‌ها دارد و هرچه نظام آموزش و پرورش ما به این نظام آموزشی نزدیک‌تر شود، توفیقات بیشتری کسب خواهد کرد.

کد خبر 6094103 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • جوانان باید از منطق سیاست‌ها و رفتار نظام با خبر باشند | آنها بدانند چرا حاضر به ایجاد روابط با برخی کشور‌ها نیستیم | دانش‌آموزان را از خطر‌ها و دشمنی‌ها آگاه کنید
  • آیت‌الله جنتی: معلمان، مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آیت‌الله جنتی: معلمان مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • سخت‌ترین دوران‌ زندگى حضرت امیرالمومنین (ع) + فیلم
  • آیت‌الله جنتی: «معلمان» مجاهدان عرصه علم و فرهنگ هستند
  • آغاز دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب
  • دیدار جمعی از معلمان با رهبر انقلاب در روز چهارشنبه
  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی باید در جامعه ترویج شود