Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-04@03:56:37 GMT

هشدار چین درباره استفاده از زور بر علیه تایوان

تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۷۷۷۳۰۸

هشدار چین درباره استفاده از زور بر علیه تایوان

سفیر چین در واشنگتن ضمن هشدار درباره دور دیگری از تنش‌ها میان 2 کشور گفت مداخلات خارجی در تایوان به بازگشت آن به چین با استفاده از زور منجر خواهد شد.

به گزارش مشرق، «کین گانگ» سفر چین در واشنگتن بامداد چهارشنبه به وقت تهران در نشستی خبری هشدارهای کم‌سابقه‌ای درباره مداخلات آمریکا در تایوان اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این دیپلمات چینی هشدار داد، با توجه به سفر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اگر واشنگتن از چنین اقدامات تحریک‌آمیزی پرهیز نکند، «دور دیگری از تنش‌ها» میان دو طرف رخ خواهد داد و گفت‌وگوهای درباره تغییرات اقلیمی و امنیت اتمی به‌طور کامل قطع می‌شوند.

گانگ افزود، اصل چین واحد که طبق آن فقط یک چین وجود دارد و تایوان نیز بخشی از آن است، باید اساس تمام روابط پکن و واشنگتن باشد و بدون آن، گفت‌وگوها درباره امنیت هسته‌ای که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد داده، عملی نخواهد بود.

او هشدار داد، در صورتی که آمریکا طبق آنچه اعلام شده، کشتی‌های جنگی خود را به به تنگه تایوان بفرستد و فروش تسلیحات بیشتر به این جزیره را تصویب کند، پکن نیز «ناچار به واکنش» به این دور جدید از تنش‌ها خواهد بود.

این مقام چینی تأکید کرد تایوان باید به سرزمین اصلی چین بازگردند اما گمانه‌زنی‌های اخیر درباره حمله نظامی قریب‌الوقوع چین به تایوان را «بی‌اساس» توصیف کرد. او توضیح داد، اتحاد دوباره تایوان و چین «در صورت امکان» مسالمت‌آمیز خواهد بود اما «در صورت نیاز» با زور انجام می‌شود اما گزینه دوم فقط به‌منظور بازدارندگی در برابر «جدایی‌طلبان» و «تحریکات خارجی» رخ خواهد داد.

گانگ متذکر شد پکن باور ندارد که سفر پلوسی به تایوان بدون موافقت دولت بایدن انجام شده بلکه معتقد است که کاخ سفید نیز در این سفر با او «هم‌دستی» داشته است.

پیش‌تر رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند دولت بایدن به پلوسی گفته بود سفر او به تایوان در حال حاضر «فکر خوبی نیست».

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین جنگ غزه قیمت چین تایوان آمریکا خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد

اطلاعات ارائه شده نشان می‌دهد که گوشی ویوو Y38 5G با تراشه Snapdragon 4 Gen 2 در کشور تایوان عرضه شد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، گوشی ویوو Y38 5G که به تازگی در کشور تایوان عرضه شده است، بسیار شبیه گوشی ویوو Y200i 5G است که پیش از این وارد بازار چین شده است؛ گوشی ویوو Y38 5G دارای نمایشگر ۶.۶۸ اینچی IPS LCD با رزولوشن +HD، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و میزان روشنایی هزار نیت است، این محصول به اسپیکرهای استریو دوگانه مجهز شده است.

گوشی ویوو Y38 5G به تراشه Snapdragon 4 Gen 2 مجهز شده است و با هشت گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی UFS 2.2 همراه است، البته کاربران می‌توانند با استفاده از کارت حافظه microSD حافظه آن را افزایش دهند؛ گوشی یادشده با استفاده از رابط کاربری FunTouch OS 14 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۴ اجرا می‌شود.

انرژی مورد نیاز گوشی ویوو Y38 5G با استفاده از یک باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تأمین می‏‌شود و از فناوری شارژ سریع ۴۴ واتی پشتیبانی می‌کند؛ یک دوربین سلفی هشت مگاپیکسلی روی نمایشگر این گوشی واقع شده است، در حالی که یک دوربین دوگانه روی پنل پشتی پوشی تعبیه شده است که شامل یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و یک دوربین دو مگاپیکسلی می‏‌شود، یک فلاش LED نیز آن‌ها را همراهی می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های گوشی ویوو Y38 5G می‌توان به سیم‌کارت دوگانه، شبکه 5G، Wi-Fi، بلوتوث، NFC، یک پورت USB-C و یک حسگر اثرانگشت روی لبه کناری اشاره کرد، ابعاد این گوشی ۷.۹۹ * ۷۶ * ۱۶۵.۷ میلی‌متر و وزن آن ۱۹۹ گرم است، گوشی یادشده در رنگ‌های آبی و سبز عرضه می‏‌شود، اما هنوز اطلاعاتی در مورد قیمت قیمت آن عرضه نشده است.

کد خبر 749920

دیگر خبرها

  • پیام ویژه آمریکا خطاب به عربستان درباره سازش با اسرائیل
  • احتمال توافق ریاض-واشنگتن بدون عادی‌سازی روابط با اسرائیل
  • مسکو: واشنگتن در ۶ ماه اخیر، شورای امنیت را گروگان گرفته است
  • الحوثی: آمریکا به دنبال ادامه نسل‌کشی در غزه است/ جنبش دانشجویی دست واشنگتن را رو کرد
  • گوشی ویوو Y38 5G عرضه شد
  • بلینکن خطاب به نتانیاهو: واشنگتن همچنان مخالف عملیات رفح است
  • انصارالله: به هر تجاوزی از خاک مبدا پاسخ می‌دهیم
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن