Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله محمدرضا ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: آزادگان دوران دفاع مقدس، رنج‌های زیادی را متحمل شدند و توصیه من به شما این است که همواره از خداوند بخواهید که در مسیر الهی هیچگاه قلب و قدم شما سست نشود.

به گفته او روحیه سلحشوری، خدایی و استقامت را باید شما عزیزان در تربیت نسل جدید و فرزندانتان مورد توجه داشته باشید و به نسل جدید آموزش دهید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه یزد گفت: اعلامیه‌های اصلی همیشه در نزد امام (ره) باقی می‌ماند و ما با کپی کردن و بازگرداندن اصل اعلامیه به امام خمینی (ره)، نسبت به پخش اعلامیه‌ها اقدام می‌کردیم.

او می گوید: در یکی از اعلامیه ها، امام راحل بر روی یکی از فراز‌های اعلامیه، خط کشیده بودند و آن جمله این بود " در روز قیامت، رژیم‌های سلطنتی از منفورترین رژیم‌ها در نزد پیامبران است".

امام جمعه یزد گفت: هنگامی که علت خط خوردگی را جویا شدیم پاسخ دادند که دوستان ما را گردن خواهند زد و این پاسخ بسیار متاثر کننده بود.

آیت الله ناصری گفت: در زمان برگزاری یکی از جشن‌های شاهنشاهی، امام (ره) گفتند که چند نفر حدود ۴۰ هزار اعلامیه را از نجف به مکه ببرند و این در حالی بود که رابطه عربستان سعودی با آمریکا به شدت قوی بود و همچنین تمام تشکیلات ساواک عربستان در اختیار ایران هم بود.

این موضوع را آیت الله  ناصری در جمع آزادگان دوران دفاع مقدس استان مطرح کرد.

به گفته او در آن سال تعدادی زیادی از نیرو‌های ساواک به مکه آمده بودند و با لباس‌های مبدل در تمامی کاروان‌ها حضور داشتند و این امر پخش اعلامیه‌ها را سخت کرده بود و انقلابیون با اندیشیدن تدابیری توانستند اعلامیه‌ها را به سختی به مکه برسانند.

امام جمعه یزد با اشاره به سختی و مشقت‌های موجود در مسیر پیشبرد اهداف انقلاب و پخش اعلامیه‌ها در آن زمان، گفت: در عربستان و عراق در هنگام پخش اعلامیه ها، ایرانیان بسیار تنها بودند و حتی حجاج ایرانی در اوایل پخش اعلامیه، دلهره و اضطراب داشتند، اما با کمک خدای متعال توانستیم وظایف خود را به درستی انجام دهیم.

آیت الله ناصری گفت: در این مسیر توسط ساواک عربستان، دستگیر شدم، اما خدای متعال به من نیرویی داد که شکنجه‌های ساواک را تاب بیاورم و اسامی اشخاص مهم را فاش نکنم.

به گفته او ساواک علاوه بر شکنجه‌های جسمی، شکنجه‌های روحی نیز داشت، ولی کمک‌های خداوند باعث شد تا بتوانیم استقامت کنیم و پس از اینکه با غل و زنجیر ما را به زندان ریاض فرستادند با دیدن افراد دیگری که دستگیر شده بودند، متوجه درایت امام در حذف آن جمله شدم که اگر بود، قطعا همه ما را گردن می‌زدند.

 به گفته امام جمعه یزد،

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آزادگان دفاع مقدس ایثارگران و جانبازان تربیت فرزندان پخش اعلامیه ها امام جمعه یزد آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان گفت: در روز شهادت امام صادق (ع)میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان و به نقل از روابط عمومی استانداری، محمود مهدوی‌فرد در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اظهار کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر انجام شده است. وی با اشاره به اینکه تولیت شهدای گمنام به عهده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس است، افزود: در روز شهادت امام صادق (ع) میزبان چهار شهید گمنام در کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت خواهیم بود. مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کرمان بیان کرد: تا سال ۱۴۰۲ در مجموع پیکر ۳۲۲ شهید گمنام در ۱۴۵ یادمان در استان خاکسپاری و ۲۳۱ درخواست عمومی نیز جهت تدفین شهید گمنام دریافت شده است. کد خبر 748575

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • هویت ۲ شهید دوران دفاع مقدس در البرز شناسایی شد
  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • توضیح درباره یک خبر از دوران دفاع مقدس و محسن رضایی
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • معلمان باید با خودسازی و تزکیه مأنوس باشند
  • کشف پیکر مطهر ۸ شهید دوران دفاع مقدس در شلمچه +فیلم
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تشییع پیکر پدر شهید دوران دفاع مقدس در سراب