Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه اسکای نیوز از عادی سازی کامل روابط میان ترکیه و رژیم صهیونیستی خبر داد و اعلام کرد که سفرای دو طرف به زودی فعالیت‌هایشان را از سرمی‌گیرند.

به گزارش ایران اکونومیست، یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز چهارشنبه با رجب طیب اردوغان گفتگوی تلفنی کرد.

وی پس از این تماس گفت که تصمیم گرفته شد روابط به طور کامل عادی سازی شده و سفرای دو طرف کارشان را از سر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لاپید گفت: ازسرگیری روابط میان ترکیه و اسرائیل نقش مهمی در ثبات منطقه‌ای خواهد داشت و یک نوید اقتصادی بسیار مهم خواهد بود.

کمی قبل خبرگزاری فلسطینی سما به نقل از شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد طی ساعت‌های آتی اسرائیل و ترکیه به طور کامل آشتی کرده و به تمامی اختلافاتشان پایان می‌دهند.

یک مسؤول عالی رتبه اسرائیلی سه‌شنبه در گفت‌وگو با روزنامه عبری زبان "یدیعوت آحارونوت" گفته بود، اسرائیل و ترکیه در حال نزدیک شدن به توافق‌هایی هستند که امکان بازگشت هواپیماهای اسرائیلی به فرودگاه‌های ترکیه را پس از سال‌ها ممنوعیت فراهم خواهند کرد.

این مسؤول اسرائیلی در ادامه این گفتگو احتمال داد که شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی ظرف چند هفته آینده اجازه فرود در فرودگاه‌های ترکیه را به دست خواهند آورد.

به گفته این مسؤول اسرائیلی که روزنامه آحارونوت هویت او را فاش نکرد، پس از اینکه ترکیه و اسرائیل توافقنامه هواپیمایی جدیدی را در اوایل ژوئیه به امضا رساندند، دو طرف در تلاش برای افزودن جزئیات نهایی هستند که به شرکت‌های هواپیمایی اسرائیلی اجازه پرواز به ترکیه را خواهند داد.

او در ادامه تاکید کرد: به محض ازسرگیری پروازها میان دو طرف، گام بعدی در روند آشتی میان آنکارا و تل‌آویو که همان بازگشت سفرا است، برداشته خواهد شد.

ترکیه مه ۲۰۱۸ آخرین سفیر رژیم صهیونیستی را اخراج کرده و او را در مسیر بازگشتش به اراضی اشغالی، تحت یک بازرسی امنیتی شرم‌آور قرار داده بود.

ترکیه از حدود ۱۵ سال قبل به دلیل تنش‌ها و اختلاف‌نظرها با رژیم صهیونیستی بر سر شروط امنیتی پیچیده این رژیم درباره امنیت پروازهای اسرائیل از ترکیه به مقصد تل‌آویو، ورود هواپیماهای اسرائیلی به فرودگاه‌هایش را ممنوع کرده بود. در مارس ۲۰۰۷ شرکت هواپیمایی "ال‌عال" رژیم صهیونیستی سه پرواز هفتگی خود به استانبول را متوقف کرد.

تل‌آویو و آنکارا در چند ماه گذشته برای بهبود روابط خود در تلاش هستند که نقطه اوج این تلاش‌ها سفر رسمی اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به ترکیه و دیدارش با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بود.

سه ماه بعد نیز یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به ترکیه رفت و او در ماه ژوئیه برای اولین بار با اردوغان گفتگو کرد.

طبق اعلام دفتر لاپید، دو طرف از توافقنامه‌ای که میان دو طرف برای انجام پروازها امضا شده بود، استقبال کرده و نسبت به بهبود بیشتر این روابط ابراز امیدواری کردند.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی ، ترکیه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی ترکیه رژیم صهیونیستی دو طرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۷۷۷۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه‌ای در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عزت الرشق عضو دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد: شهید قهرمان ترک حسن سکالانان که امروز قهرمانانه به شهادت رسید، شهید فلسطین، غزه، قدس و مسجد الاقصی است.

وی خاطر نشام کرد: ما امت جسدی واحد، خونی واحد و آرمانی واحد هستیم، دشمنی واحد داریم که در کمین ما نشسته است

این مقام حماس تاکید کرد: بنابراین خطر دشمن صهیونیستی همه ما را تهدید می‌کند و ما باید با همه امکانات و توانمندی‌هایمان با آن مقابله کنیم.

عملیات شهادت‌طلبانه شهروند ترکیه‌ای در قدس اشغالی

منابع خبری امروز سه‌شنبه از عملیات ضد صهیونیستی در قدس اشغالی و زخمی شدن دستکم یک نظامی رژیم اشغالگر خبر دادند که نکته قابل توجه، عامل شهادت‌طلبانه ترکیه‌ای این عملیات است.

دستکم دو نفر در این عملیات که با استفاده از چاقو صورت گرفته، زخمی شده اند. عامل این عملیات شهادت طلبانه به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده است.

رسانه های عبری به زخمی شدن یک نظامی رژیم صهیونیستی در این عملیات اعتراف کردند. به گزارش این رسانه ها، یک نیروی پلیس 30 ساله رژیم صهیونیستی از ناحیه سر زخمی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش حماس به عملیات شهادت طلبانه شهروند ترکیه
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • فیلم لحظه حمله و درگیری خونین گردشگر ترکیه‌ای با یک اسرائیلی
  • مقامات سیاسی ترکیه و دردسر خودروهای لوکس
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • نتانیاهو، پریشان‌تر از همیشه
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • حضور رسانه‌های ترکیه در نمایشگاه دستاوردهای نظامی ایران
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم